recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDDoptager lukker ned!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDDoptager lukker ned!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDDoptager lukker ned!
    Sendt: 21-August-2017 kl. 19:27
Min gode gamle Sony optager RDR-HX710 driller. Driller meget. Når jeg tænder den lukker den selv ned efter få sekunder; herefter prøver den at starte igen men lukker ned med det samme.
Jeg er klar over det er en gammel maskine så jeg kan ikke forvente den kan reddes. Men hvis noget har et trylleord til at få den igang igen så lytter jeg intenst:-
Hvis ikke, er det så komplet urentabelt at få den lavet?(formentlig :-(

Så - jeg gætter på jeg snart skal ud i køb af en ny optager. Jeg har været glad for Sony men er der andre der kan anbefales...

På forhånd tak.
Morten



Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 19:38

Hvad skal der optages fra.? Skal optagelser kunne fås ud på BD/DVD eller gemmes på HDD.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 20:37
Jeg har TDC kabelTV og jeg skal primært gemme det på Harddisk vil også gerne kunne brænde  det på DVD.
Dog, hvis der følger en stor harddisk med, er det nok ligemeget med dvd.


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 20:39

Når det er You See, så kan der jo lejes Humax boksen, som også kan en del mere end bare at kunne optage.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Jeg har TDC kabelTV og jeg skal primært gemme det på Harddisk vil også gerne kunne brænde  det på DVD.
Dog, hvis der følger en stor harddisk med, er det nok ligemeget med dvd.


Skal du have ny, køb en Panasonic harddiskoptager.

M.v.h.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Min gode gamle Sony optager RDR-HX710 driller. Driller meget. Når jeg tænder den lukker den selv ned efter få sekunder; herefter prøver den at starte igen men lukker ned med det samme.
Jeg er klar over det er en gammel maskine så jeg kan ikke forvente den kan reddes. Men hvis noget har et trylleord til at få den igang igen så lytter jeg intenst:-
Hvis ikke, er det så komplet urentabelt at få den lavet?(formentlig :-(
...
Et gæt: Måske strømforsynings elektrolytter er blevet "trætte" ?

Men værksteds timepris er høj, så hvis ikke du selv kan, eller kender en kyndig til vennepris, kan reparation nok ikke svare sig.

Jeg har selv en af slagsen, som bruges lidt med lange mellemrum. 
Men efter analoge TV signaler på antenne og kabel-TV er slukket er der langt imellem, så den har ikke kørt meget i de senere år, og derfor ikke så "slidt". LOL

Og PC med tunere og DVBViewer har overtaget jobbet. Smile

Mvh. JørgenT
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 17:58
Tak for svar til alle.
Jeg har nu købt og installeret en Panasonic DMR-BCT76. Den spiller fint men jeg troede at med 500GB harddisk ville der være plads til rigtig meget. Men når den optager på HD fylder optagelserne en bondegård. Tjekkede derfor hvor meget de forskellige  optagekvaliteter fylder.

Man vil gerne have fordelen af at have en bunke film på disken så man ikke skal ligge og rode med afspiller, men med den højeste optagekvalitet kan der kun ligge ca. 36 film på harddisken.
Så må man gå på kompromis med kvaliteten og her er der noget der undrer mig: Med HL kvaliteten kan der være 235 timers optagelse, men med den lavere HE kvalitet kan der kun være 176 timers optagelse....?

Gode svar og andres erfaringer modtages med stor interesse.
Hilsen Morten




Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu