recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Touch eller ikke touch?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Touch eller ikke touch?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Touch eller ikke touch?
    Sendt: 22-August-2017 kl. 21:10
Jeg er ved at købe mig en MacBook Pro 13" og kan ikke bestemme mig for, om jeg skal have den med touch eller ikke touch. Bruger man det eller er det bare en gimmick?

Hvad synes folk? Big smile
Til top
TiXe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TiXe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 21:22
Jeg ville vælge den med, alene pga Touch ID 


Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 22:28
No touch på computer, da skærmen altid er fedtet ind så
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 22:53
Kampus: Tror du er træt Vi snakker om touch på en MacBook Pro.

TiXe: Du har fat i noget der. Det er selvfølgelig rigtig smart.
Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2006
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 23:04
Jeg har modellen med touch - og jeg er rigtig glad for det. Det er super lækkert at have disse dedikerede taster, som skifter fra program til program. Mange vil synes det er en gimmick - indtil de prøver det, hvorefter de ikke vil undvære det!
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 23:34
Lyder spændende Morten, tak for dit svar.

Inde på Apples hjemmeside, der skriver de kun om Touch Bar og Touch ID-sensor under 15" men på Elgigantens hjemmeside skriver de Touch ID-sensor under en 13" også.

Hvem er så mest rigtigt på den?
Til top
papman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér papman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2017 kl. 01:37
Oprindeligt skrevet af Alinity Alinity skrev:

Lyder spændende Morten, tak for dit svar.

Inde på Apples hjemmeside, der skriver de kun om Touch Bar og Touch ID-sensor under 15" men på Elgigantens hjemmeside skriver de Touch ID-sensor under en 13" også.

Hvem er så mest rigtigt på den?

Alle 15" har touchbar. 13" kan fås både med og uden touchbar.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2017 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af Alinity Alinity skrev:

Kampus: Tror du er træt Vi snakker om touch på en MacBook Pro.

TiXe: Du har fat i noget der. Det er selvfølgelig rigtig smart.

Ja det må jeg ha været, for jeg har set det touchbånd der erstatter specialknapperne. Og det ville jeg vælge, hvis jeg skulle ud at købe i dag.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2017 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af papman papman skrev:

Oprindeligt skrevet af Alinity Alinity skrev:

Lyder spændende Morten, tak for dit svar.

Inde på Apples hjemmeside, der skriver de kun om Touch Bar og Touch ID-sensor under 15" men på Elgigantens hjemmeside skriver de Touch ID-sensor under en 13" også.

Hvem er så mest rigtigt på den?

Alle 15" har touchbar. 13" kan fås både med og uden touchbar.

Det er altså ikke korrekt, du kan godt få en 15" uden Touch Bar.

2.2GHz Macbook Pro har ikke netop ikke en Touch BarWink
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2017 kl. 19:01
Som Potter skriver - både 13 og 15" fås både med OG uden Touchbar. - Personligt ville jeg vælge med touchbar hvis pengene var til en ny maskine. 

Og ja - Touch ID, er bare noget så genialt på en notebook. Men det at flere og flere applikationer understøtter det, så du har visuelt overblik over genveje eller redigeringsfunktioner lige ved hånden er virkelig noget man kan lære noget af. - DE gamle tastatur overlays til premiere og finalcut er en døende race med de nye funktioner.
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2017 kl. 22:10
Tak for jeres svar allesammen. Efter nærmere omtanke, så vælger jeg den model med touch. Det giver mest mening, nu hvor jeg skal ud og købe en ny.

Kan det virkelig passe, at man kan få en 13,3" med touch og 512GB SSD i Elgiganten for 15.500 kr.? Ser man på Apples hjemmeside, skal de have 16.000 kr. for en 13,3 med Touch og det kun med en 256GB SSD?

Og det får mig samtidig til at tænke på... Er det dumt kun at købe en 13,3 eller skal man ofre lidt mere og tage den 15"? Synes dog 13,3 passer lidt mere til mig i størrelsen, og ikke mindst prisen også. Man må jo stoppe et sted.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6621
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2017 kl. 08:50
Den store forskel på 13 og 15" er, at 15" har dedikeret grafikkort.
Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu