recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Irriterende fejl på Apple TV 4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Irriterende fejl på Apple TV 4

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kim_schrader Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim_schrader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Irriterende fejl på Apple TV 4
    Sendt: 23-August-2017 kl. 21:56
Hej gruppe

Har tidligere fået det råd, at købe Apple TV 4 til vores fjernsyn efter vi nedlagde vores YouSee abonnement, og det har vi ikke fortrudt. Der er dog kommet nogle underlige fænomener på vores to Apple TV's (begge v4).

1. HBO Nordic appen crasher hvis man scroller ned i bunden af hovedsiden. Der skrives "siden kunne ikke indlæses" og så genstarter appen.
Reboot fikser ikke dette.

2. Af og til kan hverken Netflix eller DRs apps scrolle ned i brugerfladen. Eller dvs. det kan de, men skærmen følger ikke med. Man kan godt vælge programmer udenfor skærmens område, men man føler sig frem i blinde.
Dette løser vi ved et system reboot (i et stykke tid, så kommer det igen).

Begge systemer er fuldt opgraderede i iOS og apps.

Vi har 100/100Mbps fibernet.

Er der andre af jer som oplever dette, og er det kendte fænomener? Vi så ikke disse problemer i starten før div. updates.

Gode idéer?

Mvh, Kim
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2017 kl. 22:36
Hej
Problemet med HBO har jeg også haft et par gange , men det sker ikke hele tiden. Så ja det er lidt underligt.
Jeg har ikke set Netflix længe , men prøver i weekenden , der skal ses Defenders.
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2017 kl. 06:48
Fejlen på HBO har jeg også, konstant Confused
Mvh Jesper
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 696
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jugglerq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2017 kl. 07:21
Jeg havde også fejl på HBO, jeg nulstillede ATV4 & nu virker den, så må vi se om den bliver ved med det
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2017 kl. 10:42
Jeg kan også tilskrive mig disse problemer.

Jeg oplever også en anden sjov fejl med C More appen hvor den fra tid til anden logger brugeren ud. Og så vil den kun gå ud af appen når man står oppe på menuen. Trykker jeg tilbage mens jeg står nede på en udsendelse så sker der ikke noget. 

Det er jo svært at sige om det er app udviklerne eller Apple der er skyld i disse fejl. Men det kunne dog være rart at de blev løst.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2017 kl. 16:35
Har også oplevet mærkelige ting med ATV4 - men jeg synes dog det er blevet bedre. Ofte har jeg løst diverse problemer med en nulstilling og genindstallering af diverse apps.

Men det er da ærgerligt, at det ikke bare kører som det skal.
Til top
chjeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2011
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chjeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2017 kl. 22:32
Lidt erfaringer/observationer:

Vi har 3 stk ATV4 og bruger DR, TV2, Netflix og HBO apps dagligt, da vi ikke har anden form for antenne/kabel tv. 

I stuen havde jeg problemer til at starte med. Tror det var en kombination af WAOO smart wifi og at ATV skifte mellem access punkterne - specielt lige kort efter at tv'et var blev tændt. Særligt DR appen var slem til ikke rigtig at komme tilbage på sporet, hvis ATV'en kortvarigt meldte ingen internet forbindelse. Netflix app'en var der aldrig problemer med.

Efter at ATV'en i stuen blev tilsluttet via netkabel er løsningen blevet meget stabil. Sjovt nok har der ikke været de samme problemer på børnenes værelser. Her er ATV'er tilkoblet trådløst. Men de står placeret således at de ikke er i mellem de to access punkter.

Så hvis du kører trådløst kan du jo prøve om et kabel gør en forskel.


Til top
joensson Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joensson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2017 kl. 10:48
Vores er på med kabel og kører meget stabilt.

Jeg tror dog aldrig jeg har prøvet at scrolle til bunden af HBO siden, det kan jeg lige prøve når jeg kommer hjem. 

Jeg har ikke oplevet crash, eller problemer med at scrolle på Netflix, DR eller andre apps. 
Vi har 100/100 fibernet fra Waoo, så der er sjældent kapacitetsproblemer.

Bare et hurtigt gæt, baseret på noget lignende jeg oplevede i en AndroidTV app jeg lavede engang. 
Kan scroll-problemerne mon være relateret til at apps først fetcher content fra længere nede på siden når man forsøger at scrolle - hvis der så er et eller andet glitch i forbindelsen så får den ikke de data der skal vises og hvis app'en ikke har noget 'fallback' billede, så er der ikke noget den kan vise som covers osv, og så bliver man hængende hvor man var. 

De streaming tjenesters api'er jeg har set, er lavet så man fetcher en json/xml fil med alle metadata for programmerne fra 'forsiden', og så hentes covers, detaljerede programbeskrivelser osv særskilt i efterfølgende kald der udføres efter behov (lige før de bliver synlige).
Stream url'en står i metadata, så den er tilgængelig så snart siden er renderet uanset hvor langt ned du kan scrolle, hvilket kan forklare hvorfor i godt kan "klikke i blinde" og starte et af de programmer i ikke kan se i oversigten når i oplever problemet.

Mine bud på fejlfinding i forhold til Netflix/DR
1) Prøv at genstarte routeren, når du oplever problemet og se om det hjælper
2) Prøv med kabel i stedet for wifi og se om det giver bedre stabilitet.


Redigeret af joensson - 25-August-2017 kl. 10:50
Til top
kim_schrader Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim_schrader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2017 kl. 07:30
Hej gutter

Tak for jeres inputs. Jeg kan fortælle, at begge bokse kører via ethernet.

Jeg vil prøve at nulstille den ene boks og sætte den op igen. Hvis det ikke hjælper kigger jeg videre på routeren, som er en billig D-Link (500,-).

-Kim
Mvh, Kim
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2017 kl. 08:12
Har selv haft lidt af disse problemer, især med HBO, og et stofa webtv som stjældent vil starte streamen før jeg lavede en genstart af boksen..

dog fuld reset, så fungere det hele.

min har drillet en smule med BT lyd, har verdens mest elendige setup, hvor jeg bruger ATV4 på projekter, og så STREAMER lyd via BT til en Audioengine BT DAC og så ind i min forstærker, fordi jeg ikke lige har trukket kabler..

ATV´en driller som eneste kilde, ved at lave sådan nogle høje "LYDE" engang imellem, når der ikke er noget der spiller.. det kan jeg dog ikke få løst.. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu