recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Den nyeste Star Wars - the force awkens...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Den nyeste Star Wars - the force awkens...

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Den nyeste Star Wars - the force awkens...
    Sendt: 24-August-2017 kl. 14:53
Hejsa Recordere

Det et stykke tid siden jeg har slået noget op, mest af alt fordi jeg har travlt med så meget andet, så hi-fi er lidt nedprioriteret ;-).

Men igår skulle jeg så se en actionfilm, godt med lyd (var alene hjemme), valget faldt på nyeste Star wars. Er stor fan af alle filmene, men det er min bedre halvdel ikke ;-).

Tanken var faktisk at jeg ville vente til alle var lavet, og så se dem i træk, for ikke at skulle sidde med en kæmpe cliffhanger og vente flere år , men nu kunne jeg ikke dy mig længere.

Volumen blev hakket godt op, drikkelse og kage på bordet, og så var jeg klar...!

Det tog mig lige et min inden jeg kunne erindre handlingen der foregår forud, men så var vi jo ellers igang... Der gik sådan ca 30 min inde i filmen, hvor jeg allerede tog mig selv i at tænke, er det her virkelig det de kunne finde på...

Jeg synes død ærligt den film er en ringe fortsættelse på en fantastisk serie. Man er slet ikke tro på universet, okay indrømmet, så stor fan er jeg heller ikke af Star wars, men der er så mange ting som ikke giver mening,.

Pludselig kan en kommende Jedi få sine indre styrker fundet frem på to dage...

Den nærmest udødelige Han Solo skulle også dræbes...

Ley den kommende Jedi kan uden problemer styre falken, som ellers plejer at være et skib der skal drille lidt..

Total forgæves kliché med nyt far / mor problem - denne gang til fam. Solo.

Ny dødsstjerne - som er bygget større men med samme fejl som tidligere modeller.

Storm troppe som uden problemer kan styre lyssværd?

Ja jeg kunne blive ved...

Jeg savnede lidt mere flot scenari, større kampe, mangel på historie om hvad der lige er sket siden dødsstjerne v1, ja generelt set føles det som om alt bare skulle "jabbes" igennem i et tempo som gjorde at handlingen kunne være ligemeget.

Jeg tænker som ikke det overordnet plot måske bør være så meget anderledes, men hold fast den er dårligt fortalt. Eller hvad? Hvad siger i andre, var i fornøjet?

Rebellerne hører man nærmest intet om, og pludselig så planeten væk med dødsstjerne skud, dejligt bekvemt for så de self. Fri for at skrive historie om dem...

Suk - jeg må indrømme jeg blev lidt skuffet. ;-)

Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2017 kl. 16:51
Du lyder ikke som en ægte Star Wars fan
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2017 kl. 16:58
En stor fan af Star Wars som ser Force Awakens mere end halvandet år efter udgivelse?
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2017 kl. 20:35
Haha tja, stor fan lyder måske forkert i den forståelse.

Jeg er stor fan af filmene som i jeg synes historien er fed og de er vildt godt lavet...

Ikke "fanatisk" dvs er ikke typen der klæder mig ud og hylder dem, står i kø i flere dage eller ejer merchandise ;-).

Skulle nok ha brugt et andet ordvalg.

Og ja - jeg er typen der hader at vente på efterfølgere, så det gælder næsten alle genre, at jeg venter til alle er udkommet. Det kaldes selvbeherskelse ;-) ;-)...

Gjorde det samme med pirater of the caribbean, Lord of the rings osv... ;-)

Men nej jeg kunne ikke holde mig med Star Wars...
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2017 kl. 22:21
Du skulle have haft ventet og i stedet set Rogue One :-)
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2017 kl. 22:37
Meget bedre? ;-)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Skyhigh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juni-2016
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyhigh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2017 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

En stor fan af Star Wars som ser Force Awakens mere end halvandet år efter udgivelse?

Hvad er dog pointen med den kommentar?
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2017 kl. 00:14
Altså teknisk set var det en klar forbedring - de første 3 så jeg først 10 år efter de udkom ;-) ;-)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2017 kl. 12:53
Der er svar på det meste af kritikken du kommer med, og vil give dig ret i flere af tingene :)

"Pludselig kan en kommende Jedi få sine indre styrker fundet frem på to dage..."
Vi kender ikke Reys famille endnu. Der er masser af teorier at hun er en Skywalker, en "reinkarnation" af Sidious osv osv.. omend er hun MEGET stærk i kraften. Hun har bare ikke vidst det før.

"Den nærmest udødelige Han Solo skulle også dræbes..."
Harrison Ford har udtalt lige siden Jedi, at hvis han skulle medvirker i endnu en Star Wars så ville han se hans figur dø.

"Ley den kommende Jedi kan uden problemer styre falken, som ellers plejer at være et skib der skal drille lidt.."
Vil give dig ret i at det er lidt for belejligt når hun nu aldrig har forladt planeten...


"Total forgæves kliché med nyt far / mor problem - denne gang til fam. Solo."
Vi kender ikke de yderlige omstændigheder med Ben, men hvis man skal tro rygterne, så var Ben Lukes Padawan, der måske fik lidt for meget smag på den mørke side.. og det er derfor Luke har trukket sig tilbage. Vi ved det ikke endnu. Men syns ikke det virker dumt når man tænker alle omstændighederne igennem.


"Ny dødsstjerne - som er bygget større men med samme fejl som tidligere modeller."
Ja det kunne de bestemt godt have gjort bedre!


"Storm troppe som uden problemer kan styre lyssværd?"
Tror det var lidt en panikhandling han tog saberen. MEN delingen der bomber Maz Kanatas slot er jo Finns deling, og man må formode han er trænet I brugen af "Riot control batons"som trooperen der kalder ham Traitor benytter. Så han må have en form for erfaring med nærkamps våben.

"Ja jeg kunne blive ved..."
Den største anke jeg har, og det er en generel irriterende del af Star Wars, er at i det GIGANTISKE univers som folk frit kan rejse rundt i, så er det de samme 10 personer der render på hinanden de mest mærkelige steder.. F.eks så stjæler Rey og Finn Millinium Falcon, og den første de render på, ude midt i rummet, er Han Solo og Chewie.. Finn er med, han har hjulpet Poe med at undslippe. Poe arbejder under Leia, der har været gift med Solo.. GIMMI A FUCKING BREAK DET ER DÅRLIG HISTORIE FORTÆLLING!!


Men eller er jeg ret glad for den. Men jeg nød Rogue One mere :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2017 kl. 13:14
Rogue One fik smilet tilbage fra de tre ældste Star Wars film
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2017 kl. 13:58
Jeg er personligt også en af dem, som facepalm'ede mig igennem det meste af TFA.

Jeg kan se mange ligheder med plottet i "A New Hope", at jeg nærmest føler det er en remake, og ikke en helt ny film. Og jeg havde IKKE behov for en fortsættelse med alle de gamle figurer samt deres børn, og derfor nød jeg faktisk "Rogue One" hundrede gange mere.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2017 kl. 20:42
Der er lidt "ekstramateriale" her https://www.youtube.com/user/starwars/videos :)

masser af konspirationsteorier.

Personligt er jeg lidt meget ked af at man valgte at gå "new plot" vejen med de nye film, frem for at tage nogle af alle de andre værker der allerede eksisterer. Jeg ville virkelig gerne se en filmatisering af nogle af Timothy Zahn's værker. Især Thrawn trilogien synes jeg er mega fed. Men der går vist rygter om at de bliver animeret nu.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu