recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Matador Blu-ray-boks ude 26 oktober
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Matador Blu-ray-boks ude 26 oktober

 Besvar Besvar Side  <1 910111213 16>
Forfatter
Besked
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2017 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af SpencerTracy SpencerTracy skrev:

Det behøver du ikke gentage. Jeg har fattet, at det bare er mit udstyr, der ikke kan afspille materiale fra Nordisk Film og Universal korrekt. Mit udstyr tilføjer simpelthen DNR på titler fra de to selskaber. Jordsvin og lunddal og andre har samme problem. Vi må alle ud og købe noget dyrere.

Men lad os, for teoriens skyld, alligevel fortsætte debatten, os der godt kan se problemet.

Spencer. Selvom jeg på mange måder er enig med dig i at det ligner noget der er lyv, så bliver du også nødt til at forholde dig til at det ikke er sikkert at kilde materialet er til at lave en kopi der er lige så god som motorsavsmasakren eller hvad der bliver fremlagt af eksempler. Det ved vi ikke noget om. De tilgængelige film kan have ligget i en fugtig kælder i 40 år og der er heller ikke nogen garanti for at de oprindeligt var hverken skarpe eller veleksponerede. Det ville ikke være første gang hvis sådan noget var sket. Noget andet er at det ser ud til at VLC ikke genkender at det er Film og laver fejl i deinterlacing. I det billede med hånden er der tydelig tegn (vandrette forskudte "streger") på at der er noget galt.
Til top
SpencerTracy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SpencerTracy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2017 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af SpencerTracy SpencerTracy skrev:

Det behøver du ikke gentage. Jeg har fattet, at det bare er mit udstyr, der ikke kan afspille materiale fra Nordisk Film og Universal korrekt. Mit udstyr tilføjer simpelthen DNR på titler fra de to selskaber. Jordsvin og lunddal og andre har samme problem. Vi må alle ud og købe noget dyrere.

Men lad os, for teoriens skyld, alligevel fortsætte debatten, os der godt kan se problemet.

Spencer. Selvom jeg på mange måder er enig med dig i at det ligner noget der er lyv, så bliver du også nødt til at forholde dig til at det ikke er sikkert at kilde materialet er til at lave en kopi der er lige så god som motorsavsmasakren eller hvad der bliver fremlagt af eksempler. Det ved vi ikke noget om. De tilgængelige film kan have ligget i en fugtig kælder i 40 år og der er heller ikke nogen garanti for at de oprindeligt var hverken skarpe eller veleksponerede. Det ville ikke være første gang hvis sådan noget var sket. Noget andet er at det ser ud til at VLC ikke genkender at det er Film og laver fejl i deinterlacing. I det billede med hånden er der tydelig tegn (vandrette forskudte "streger") på at der er noget galt.

Har du set featuretten på side 8 i tråden? Det ser ikke ud som om, de hiver filmrullerne op af en fugtig kælder. Desuden kan man – tadaaa! – se, at der sidder en mand og manuelt fjerner støj fra billedet. Dvs., at man altså ikke har brugt DNR for at spare (det siges også i featuretten, at der er solgt 4 millioner eksemplarer af dvd-boksene, så man har IKKE manglet midler). DNR'en/degrainingen er altså et "kunstnerisk" valg, som er foretaget EFTER restaureringen. Desuden snakkes der kun om ratio og farvebalance, som jo er blevet rigtig fin ud efter restaureringen. Ikke om filmrullernes ringe tilstand eller om filmgryn. Men det ser da til gengæld ud til, at Peter Klitgaard tager sig en del kunstnerisk frihed ift. farvejustering. On another note kan man også se nogle "bag kameraet"-optagelser, som jo kunne have udgjort lidt af ekstramaterialet, som ikke findes.


Redigeret af SpencerTracy - 10-November-2017 kl. 13:26
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2017 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af SpencerTracy SpencerTracy skrev:

Det behøver du ikke gentage. Jeg har fattet, at det bare er mit udstyr, der ikke kan afspille materiale fra Nordisk Film og Universal korrekt. Mit udstyr tilføjer simpelthen DNR på titler fra de to selskaber. Jordsvin og lunddal og andre har samme problem. Vi må alle ud og købe noget dyrere.

Men lad os, for teoriens skyld, alligevel fortsætte debatten, os der godt kan se problemet.


Spencer. Selvom jeg på mange måder er enig med dig i at det ligner noget der er lyv, så bliver du også nødt til at forholde dig til at det ikke er sikkert at kilde materialet er til at lave en kopi der er lige så god som motorsavsmasakren eller hvad der bliver fremlagt af eksempler. Det ved vi ikke noget om. De tilgængelige film kan have ligget i en fugtig kælder i 40 år og der er heller ikke nogen garanti for at de oprindeligt var hverken skarpe eller veleksponerede. Det ville ikke være første gang hvis sådan noget var sket. Noget andet er at det ser ud til at VLC ikke genkender at det er Film og laver fejl i deinterlacing. I det billede med hånden er der tydelig tegn (vandrette forskudte "streger") på at der er noget galt.
Det vores afspillere der noet lort, fordi, at billedet er ikke lige så slemt som hos spencer
Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tarkin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2017 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af SpencerTracy SpencerTracy skrev:

Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Jeg vil også sige at der er nogen her, der har lige lovlig høje forventninger til, hvor godt et billede man kan hive ud af 16 mm analog film skudt under ret primitive tv-serie produktionsforhold for 35-40 år siden. Matador var aldrig tiltænkt at blive vist på store fladskærme/lærreder i HD. Prøv at se blu-ray'en på et godt indstillet mindre fladskærmstv i normal betragtningsafstand - så fremstår billedet faktisk ret godt.

Jeg ved ikke, om du har læst hele tråden, men i min kritik startede jeg med at poste et screenshot fra blu-rayen af Scener fra et ægteskab, som også er skudt primært indendørs under "primitive tv-serie-produktionsforhold" fem år før Matador. Faktisk havde Bergman formentlig betragteligt færre midler at rutte med, end Nordisk Film havde. Du kan se screenshottet her (KLIK), og så må du gerne forklare mig, hvor du finder dårlig komprimering, gnidrede filmkorn og deslige. Desuden er det noget vrøvl, at man ikke kan få et ordentligt billede ud af en 16mm-film. Det afhænger jo hundrede procent af, hvilken opløsning, man scanner negativet i. Du kan jo godt scanne en 16mm-film i 4K og en 35mm i 2K og få et flottere udseende scan ved førstnævnte. Jordsvin nævner nogle eksempler på fantastiske 16mm-blu-rays, bl.a. Motorsavsmassakren, og man kun også tilføje The Hills Have Eyes. Criterion har også udsendt mange forskellige film, som er fotograferet på 16mm. Alle uden gnidder.

Generelt vil jeg bare sige, at det snarere er jer i tråden her, der har for lave forventninger – snarere end det er Jordsvin, lunddal, jeg og andre, der har for høje – når I kommer med kommentarer som, "udendørs-scenerne er i hvert fald flotte", "det ser langt bedre ud end dvd'erne", "det kan godt være, at de har brugt for meget DNR, men det ser OK ud alligevel". Det er fortsat det faktum, at man overhovedet anvender DNR. Der er absolut ingen undskyldning, med mindre man simpelthen ikke har haft midlerne og har brugt en computer til automatisk at fjerne støj (og samtidig smadre filmkornene og sort-niveauerne).

Det er selvfølgelig fair nok, hvis der ikke har været penge til det, men det tvivler jeg altså stærkt på, når både Nordisk Film og DR er i ryggen på projektet. En anden årsag til at hidse sig ekstra op over det her, er, at det er kulturarv, både Matador og Olsen-Banden er med i Kulturkanonen. Det er jo ikke Krummerne 7, det her. Tænk, hvis de IKKE har gemt en master af scanningerne, fra før billedet blev gnidret ud...
Jeg har skam læst hele tråden og også set dine links til screenshots, og jeg benægter jo netop ikke, at det kunne have være lavet bedre. Men når du linker til et decideret dårligt sted i Matador (en freezeframe scene) må jeg reagere. Så dårligt er resultatet trods alt ikke, generelt set. Du vælger så også at linke til et close up billede i en anden 16 mm tv-serie, som sikkert er en af de flotteste blu-ray eksempler der findes (for 16 mm tv-produktion). Prøv lige at tage et ordentligt screenshot af et tilsvarende person close up i Matador. Så er forskellen pludselig betydeligt mindre/sværere at få øje på.
 
Om jeg har lave forventninger? Det synes jeg nu ikke. Jeg købte fx straks den "restaurerede" blu-ray udgave af Gladiator da den udkom, på trods af, at jeg året forinden havde købt den første blu-ray udgave, hvor de havde brugt så meget DNR, at det lignede smat. Det tror jeg ikke folk med lave forventninger ville have gjort...
 
Hvis Matador blu-ray boksen havde kostet mig 2.500 kr. ligesom DVD boksen i sin tid gjorde da første udgave udkom, kan det godt tænkes, at jeg ville have haft lige så høje forventninger til billedkvaliteten som dig. Men nu koster den altså kun 300-350 kr. og halvdelen af afsnittene har allerede været vist i tv. Det synes jeg er svært at klage over. Og lur mig, om der ikke på et tidspunkt kommer en 4K udgave af Matador, hvor vi får de allersidste detaljer og gryn med som findes i masteren. Akkurat som der også er en 4K version på vej af Gladiator Smile
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2017 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af SpencerTracy SpencerTracy skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af SpencerTracy SpencerTracy skrev:

Det behøver du ikke gentage. Jeg har fattet, at det bare er mit udstyr, der ikke kan afspille materiale fra Nordisk Film og Universal korrekt. Mit udstyr tilføjer simpelthen DNR på titler fra de to selskaber. Jordsvin og lunddal og andre har samme problem. Vi må alle ud og købe noget dyrere.

Men lad os, for teoriens skyld, alligevel fortsætte debatten, os der godt kan se problemet.

Spencer. Selvom jeg på mange måder er enig med dig i at det ligner noget der er lyv, så bliver du også nødt til at forholde dig til at det ikke er sikkert at kilde materialet er til at lave en kopi der er lige så god som motorsavsmasakren eller hvad der bliver fremlagt af eksempler. Det ved vi ikke noget om. De tilgængelige film kan have ligget i en fugtig kælder i 40 år og der er heller ikke nogen garanti for at de oprindeligt var hverken skarpe eller veleksponerede. Det ville ikke være første gang hvis sådan noget var sket. Noget andet er at det ser ud til at VLC ikke genkender at det er Film og laver fejl i deinterlacing. I det billede med hånden er der tydelig tegn (vandrette forskudte "streger") på at der er noget galt.

Har du set featuretten på side 8 i tråden? Det ser ikke ud som om, de hiver filmrullerne op af en fugtig kælder. Desuden kan man – tadaaa! – se, at der sidder en mand og manuelt fjerner støj fra billedet. Dvs., at man altså ikke har brugt DNR for at spare (det siges også i featuretten, at der er solgt 4 millioner eksemplarer af dvd-boksene, så man har IKKE manglet midler). DNR'en/degrainingen er altså et "kunstnerisk" valg, som er foretaget EFTER restaureringen. Desuden snakkes der kun om ratio og farvebalance, som jo er blevet rigtig fin ud efter restaureringen. Ikke om filmrullernes ringe tilstand eller om filmgryn. Men det ser da til gengæld ud til, at Peter Klitgaard tager sig en del kunstnerisk frihed ift. farvejustering. On another note kan man også se nogle "bag kameraet"-optagelser, som jo kunne have udgjort lidt af ekstramaterialet, som ikke findes.

Jeg har da ikke sagt noget om at der er blevet sparet. Hvis de har siddet og lavet det manuelt er det vel også et tegn på at der har været tid og penge nok. Det jeg sagde var at hverken du eller jeg ved hvordan det rå scan har set ud. Det er meget muligt at de ikke aner hvad de laver eller prøver at please hr. og fru. Danmark som sikkert laver telefonstorm hvis der er for meget støj i billedet. Det er også muligt at det de har lavet er det mindst dårlige kompromis i forhold til det de har haft at arbejde med. Ellers er jeg da enig med dig i at det kunne have været interessant at få et indblik i hvilke valg de har taget og hvorfor. Det er vel næppe fuldkommen tilfældigt hvordan de har gradet den mv.
Til top
Jordsvin Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jordsvin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2017 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

afsnittene er på hhv. et sted mellem 30 og 35 Mbps. i snit. Så de er nok ikke så hårdt komprimeret som du gør det til.
Bitrate har ikke nødvendigvis meget med komprimering at gøre. Man kan sagtens have lav bitrate og god komprimering og høj bitrate med elendig komprimering - og denne serie er et skoleeksempel på sidstnævnte.

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

og med der blev nævt støgreduction, ja det er ikke det der er mest synlig hjemme hos mig. og så heller ikke hos Kampus, som jeg forstår
At du ikke kan se det er ikke ensbetydende med, at det ikke er der. Da Universal udgav deres værste bras, var der utallige der insisterede på, at billedet ikke var syltet ind i kunstig skarphed på lige netop deres TV. I skal bare være glade for, at I ikke kan se det. Men det er der.

Skal jeg prøve at finde skamrosende anmeldelser af den første skandaløse udgave af Patton?
edit: Værsgo! http://www.blu-ray.com/movies/Patton-Blu-ray/679/#Review

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

så er det nok dit system der fejler et sted.
Billederne er data fra skiven. Der er ikke tilføjet DNR, de er ikke komprimerede og de er ikke de-interlacede.



Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Når man læser lidt i denne tråd, virker det som om, at folk har alt for store forventninger.

Er der nogen der har skrevet til Nordisk Film og bedt om en forklaring?
Jeg forventer en ordentlig kvalitet. Jeg har skrevet til dem. Jeg forventer en sang fra de varme lande.



Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Man bør ikke sammenligne billedkvaliteten på Matador med andre film som er skudt på 35 mm film
Det er jeg ret sikker på, at ingen har gjort.



Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Igen hvilket afsnit og tid?
F.eks. afsnit tre omkring 38:40. Det ses faktisk mere i den mørke baggrund bag Arnesen end på hans hænder.

Men det er et problem hele tiden. Nogle gange kan der gå lidt tid hvor problemet ikke ses - og så lige pludselig går det galt. Her er et andet eksempel fra afsnit 2, omkring 32 minutter. Det starter fint nok - det er grynet og kunne sikkert være bedre hvis de havde skannet i 4K, men det her ville jeg finde acceptabelt:
Jeg ved ikke hvilket stykke lortesoftware Nordisk Film har benyttet sig af, men det her burde kraftedeme være fanget i en kvalitetskontrol.

Og for at lige gøre det helt klart: Jeg så det her mens serien kørte, ikke ved at se den en frame ad gangen.



Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

jordsvin, mener det er for høj kompretion. hvilken jo ikke tider på pga. bitraten
Jeg er sådan set ligeglad med om det er DNR eller kompression eller en kombination af de to. Pointen er at det er fuldstændig uacceptabelt.



Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

De tilgængelige film kan have ligget i en fugtig kælder i 40 år og der er heller ikke nogen garanti for at de oprindeligt var hverken skarpe eller veleksponerede.
Når vi kan fremvise grotesk pixelerede billeder, så har det naturligvis intet med råmaterialets kvalitet at gøre. 16mm film kan ikke pixelere. Det er et rent digitalt problem som er opstået et eller andet sted i efterbehandlingen.


Redigeret af Jordsvin - 10-November-2017 kl. 18:44
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2017 kl. 19:31
Jordsvin. Du er godt nok utrolig. Komprimering betyder at man formindsker noget. Og ja der kan være forskel. Men h264 er h264. Og jo mere info der er i billedet jo højere bitrate. Men der er grænser for høj det kan blive på en blu-ray skive. Og vis du ikke har deinterlag på VLC eller hvad du bruger. Så tror jeg danses det er et sløret billede. Men husk at en computerskærm. Er mere modtagelige for pixelering end et tv. Selv frost er der pixelering på en computerskærm. Men ikke på tv eller projektor
Til top
Jordsvin Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jordsvin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2017 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Men h264 er h264.
Men det siger ikke noget om den software der er brugt til at komprimere med (eller om filmen har fået en tur gennem DNR maskinen). Man er nødt til at holde øje med hvad softwaren gør, ellers kan selv den flotteste film have svipsere: http://www.landofwhimsy.com/archives/2011/04/bd-impressions-the-sound-of-music/

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Og vis du ikke har deinterlag på VLC eller hvad du bruger. Så tror jeg danses det er et sløret billede.  Men husk at en computerskærm. Er mere modtagelige for pixelering end et tv. Selv frost er der pixelering på en computerskærm. Men ikke på tv eller projektor
Aha! Så lige før påstod du at problemerne skyldtes de-interlacing, og nu påstår du at problemerne skyldes interlacing. Klart nok.

For at skære det ud i pap: Det er fløjtende ligegyldigt om jeg slår de-interlacing til eller ej, pixeleringen er der under alle omstændigheder. Det gør ingen som helst forskel. Og her er beviset...

VLC med de-interlacing slået til:

VLC med de-interlacing slået fra:

Og her med Media Player Classic (jeg aner faktisk ikke om de-interlacing er slået til eller fra - jeg har aldrig haft problemer med afspilning):

Lige meget hvad ligner det bæ - og det kan sagtens ses på både TV og projektor.


Redigeret af Jordsvin - 10-November-2017 kl. 20:15
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8555
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2017 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Men h264 er h264.


Hvad mener du med det? Jeg håber ikke, at du mener at det f.eks. er ligegyldigt med hvilken h.264 encoder, man benytter - og ligegyldigt med hvilken indstillinger, der benyttes.

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Men husk at en computerskærm. Er mere modtagelige for pixelering end et tv.


Hvorfor skulle en computerskærm være mere modtagelig?

Forkert indstillede skærme, projektorer og tv kan enten skjule eller fremhæve fejl, så det er nok det, der er tilfældet hos dig.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2017 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Men h264 er h264.


Hvad mener du med det? Jeg håber ikke, at du mener at det f.eks. er ligegyldigt med hvilken h.264 encoder, man benytter - og ligegyldigt med hvilken indstillinger, der benyttes.

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Men husk at en computerskærm. Er mere modtagelige for pixelering end et tv.


Hvorfor skulle en computerskærm være mere modtagelig?

Forkert indstillede skærme, projektorer og tv kan enten skjule eller fremhæve fejl, så det er nok det, der er tilfældet hos dig.
jeg har forklaret at det er forskek på hvordan h264 bliver decodet. Men det der er ikke meget man kan gøre med så høj bitrate. Og nej min skærm er ikke sådan indstillet forkert, bare rolig. Og det er mit tv eller projektor heller ikke.

Edit. En computerskærm er bygget til at vise optimal billede på kort afstand. Der dukker flere detaljer op der end et tv der er lavet til sidde langt væk med langt længere respons tid

Redigeret af T-Duck - 10-November-2017 kl. 21:36
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2017 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af Jordsvin Jordsvin skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

De tilgængelige film kan have ligget i en fugtig kælder i 40 år og der er heller ikke nogen garanti for at de oprindeligt var hverken skarpe eller veleksponerede.
Når vi kan fremvise grotesk pixelerede billeder, så har det naturligvis intet med råmaterialets kvalitet at gøre. 16mm film kan ikke pixelere. Det er et rent digitalt problem som er opstået et eller andet sted i efterbehandlingen.

Tror virkelig ikke du anstrenger dig for at forstå det folk skriver til dig. For sidste gang. Jeg er helt enig i at det ikke er kønt, men jeg tror vitterlig ikke på at det var kommet til at se sådan ud hvis kildematerialet have været af høj kvalitet. Klart der er blevet pillet, men jeg kan ikke se nogen grund til at tro at teknikerne skulle være så elendige til deres arbejde at de har smadret et ellers flot scan. Og ja, jeg er klar over at der er masser af eksempler på elendige "restaureringer" og genudgivelser men mon ikke de har lært lektien efterhånden.
Til top
Jordsvin Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jordsvin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2017 kl. 08:22
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Tror virkelig ikke du anstrenger dig for at forstå det folk skriver til dig.
I lige måde.

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

For sidste gang. Jeg er helt enig i at det ikke er kønt, men jeg tror vitterlig ikke på at det var kommet til at se sådan ud hvis kildematerialet have været af høj kvalitet.
For sidste gang: Hvis kildematerialet havde været i dårlig kvalitet, så havde det ikke givet udslag i pixelering. 

De to første billeder her viser jo netop, at det grundliggende restaureringsarbejde har været ok.
Oprindeligt skrevet af Jordsvin Jordsvin skrev:

Her er et andet eksempel fra afsnit 2, omkring 32 minutter. Det starter fint nok - det er grynet og kunne sikkert være bedre hvis de havde skannet i 4K, men det her ville jeg finde acceptabelt:

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 910111213 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu