recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydstyrke skifter afhængigt af jeg afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lydstyrke skifter afhængigt af jeg afspiller

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
maha Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-August-2017
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lydstyrke skifter afhængigt af jeg afspiller
    Sendt: 25-August-2017 kl. 18:05
Hej! :-)

Har en Nad D3020 som er koblet til tv'et med optisk kabel og det spiller sådan set fint.
Har dog et problem hvor at lydstyrken (som jeg kan høre - ikke på forstærkeren!) ændre sig afhængigt af hvad jeg afspiller.
Fx ved musik gennem Music-appen på mit Apple tv 4 er volumen meget højere end hvis jeg fx sætter gang i en film på Netflix (også på mit Apple tv) eller ser tv. Volumen er selvfølglig den samme på forstærkeren i alle tilfælde.

Er der nogle som har en god forklaring og løsning på dette?

Tak :-)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2017 kl. 18:54
Der er nogle TV der har Auto Volumen for at få lyden fra de forskellige kanaler ens. Men jeg tror ikke du finder en reciever med den feature. Hvis du googler Auto Volume, er der et sted man kan downloade en byggevejledning til sådan en.
Til top
maha Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-August-2017
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2017 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der er nogle TV der har Auto Volumen for at få lyden fra de forskellige kanaler ens. Men jeg tror ikke du finder en reciever med den feature. Hvis du googler Auto Volume, er der et sted man kan downloade en byggevejledning til sådan en.


Okay, øv. Lyder omstændigt.
Lidt underligt, har nemlig haft et billigt Logitech 2.1 sæt sat til i en periode. Intet problem der..
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2017 kl. 21:00
Nå ja, behovet er vel ikke stort nok.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2017 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af maha maha skrev:

Hej! :-)

Har en Nad D3020 som er koblet til tv'et med optisk kabel og det spiller sådan set fint.
Har dog et problem hvor at lydstyrken (som jeg kan høre - ikke på forstærkeren!) ændre sig afhængigt af hvad jeg afspiller.
Fx ved musik gennem Music-appen på mit Apple tv 4 er volumen meget højere end hvis jeg fx sætter gang i en film på Netflix (også på mit Apple tv) eller ser tv. Volumen er selvfølglig den samme på forstærkeren i alle tilfælde.

Er der nogle som har en god forklaring og løsning på dette?

Tak :-)

Jeg har ikke en ATV, men kan man ikke indstille volumen inde i hver app?
Til top
maha Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-August-2017
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2017 kl. 22:16
@Mefisto
Nej kan man nemlig ikke. Jeg har sat sound check på i Music-appen og det fik volumen til at falde lidt når jeg spiller musik, hvilket er et skidt i den rigtige retning. Der er dog stadig en del forskel til volumen i Netflix fx.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2017 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvis du googler Auto Volume, er der et sted man kan downloade en byggevejledning til sådan en.


Auto volumen til et optisk signal?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2017 kl. 00:00
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Auto volumen til et optisk signal?
...måske en boks med indbygget tåge eller noget? :-)
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2017 kl. 06:11
Dynamik området på film er større.

Derfor virker lyden lavere.

Når jeg ser Blu-ray skal jeg også skrue lidt op.

Til gengæld er der mere smæk på effekterne.

Komprimeret lyd føles højere, men lyder ofte dårligere.

Og auto volume er noget der ødelægger lyden.

Redigeret af Mufti - 26-August-2017 kl. 06:13
Til top
maha Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-August-2017
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2017 kl. 08:41
@Mufti
Okay, tak for forklaringen. Vil det sige at man bare må leve med det som det er? :-)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2017 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvis du googler Auto Volume, er der et sted man kan downloade en byggevejledning til sådan en.


Auto volumen til et optisk signal?

Klaus

Hvor står DET henne?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2017 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af maha maha skrev:

@Mufti
Okay, tak for forklaringen. Vil det sige at man bare må leve med det som det er? :-)

Ja, der skal skrues op efter behov til den kilde man bruger. TV får minus 7 db, Blu-ray får minus 15 db, CD får minus 25 db, Netradio får minus 30 db som recieveren også er indstillet til at tænde på.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu