recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Privat grund og stickledning fra yousee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Privat grund og stickledning fra yousee

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2017 kl. 17:05

Du kan jo prøve at skrive til You See på Facebook og få et svar der.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KenZ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2017
Sted: Billund
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KenZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2017 kl. 18:34
Hvis hoved kabel går igennem din bolig, kan du så ikke bare koble ham af yousee, og så bliver der jo nødtil at komme en tekniker ud :-)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2017 kl. 18:40

Hvis det er tilfældet, så er problemet da til at løse, ved at der splejses ind på kablet og laves en forbindelse på den måde. Det betyder måske så at der skal afbrydes midlertidig for naboens forbindelse, men så må det jo være sådan.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2017 kl. 18:41
Be yousee om at trække et nyt kabel ind et andet sted.

Jeg havde en gang en ejendom der fik stofa kabel tv, på en nærliggende ejendom (en gammel brandstation) havde stofa på loftet en central.

Ejendommen blev solgt til en privat investor, der to dage efter smed stofas central på gaden, og klippede alle kabler.

Der kom først tv og internet igen et par dage efter, efter at stofa var tvunget til at finde et andet sted at placere deres udstyr.

Tænker det er det samme her, yousee kan intet gøre på hans grund
Til top
morten_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morten_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2017 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det kan han da ikke modsætte sig. Er han en kværulant?


Hvis der ikke er en tinglysning af kabelføringen på nabogrunden, har jeg svært ved at se hvorfor naboen ikke kan nægte Yousee adgang. Spørgsmålet er hvad juraen er når der ikke er en tinglysning. Bedste bud er, at du/Yousee intet kan gøre.


Redigeret af morten_b - 28-August-2017 kl. 11:17
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2017 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af morten_b morten_b skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det kan han da ikke modsætte sig. Er han en kværulant?


Hvis der ikke er en tinglysning af kabelføringen på nabogrunden, har jeg svært ved at se hvorfor naboen ikke kan nægte Yousee adgang. Spørgsmålet er hvad juraen er når der ikke er en tinglysning. Bedste bud er, at du/Yousee intet kan gøre.


Der hænger et skab på nabomuren. Der er ingen kabler på nabogrunden. Tinglysning eller ej, skabet skal kunne serviceres.
Til top
morten_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morten_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2017 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af morten_b morten_b skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det kan han da ikke modsætte sig. Er han en kværulant?


Hvis der ikke er en tinglysning af kabelføringen på nabogrunden, har jeg svært ved at se hvorfor naboen ikke kan nægte Yousee adgang. Spørgsmålet er hvad juraen er når der ikke er en tinglysning. Bedste bud er, at du/Yousee intet kan gøre.


Der hænger et skab på nabomuren. Der er ingen kabler på nabogrunden. Tinglysning eller ej, skabet skal kunne serviceres.

Hvad baserer du det på? Det klare udgangspunkt er, at ingen har adgang til andres grund medmindre der er en tinglyst eller hævdvunden ret. At naboen der ikke giver adgang er en kværulant er for så vidt sikkert rigtigt nok. Det er bare ikke et juridisk argument.

Udgangspunket er Lov om mark og vejfred
§ 17. Den, som uden ejerens tilladelse eller anden hjemmel færdes på anden mands grund eller som færdes ad en privat vej, hvor det ved færdselstavle eller andet lovligt opslag er tilkendegivet, at færdsel eller færdsel af den pågældende art er forbudt, straffes med bøde.

Dvs. hvis der ikke er en hjemmel i anden lovgivning eller en tinglyst/hævdvunden ret så må Yousee finde en anden måde at løse problemet på.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2017 kl. 11:52
Jeg har boet på en ejendom, hvor en husmur stod i skel. Skulle jeg så ikke ha lov til at gå ind og male muren?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2017 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg har boet på en ejendom, hvor en husmur stod i skel. Skulle jeg så ikke ha lov til at gå ind og male muren?

Det er noget andet Kampus. Det er hegnsloven, der reguler det.
Venlig hilsen
KB
Til top
morten_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morten_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2017 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg har boet på en ejendom, hvor en husmur stod i skel. Skulle jeg så ikke ha lov til at gå ind og male muren?

Formentlig ikke uden en aftale med naboen. Men jeg er ikke jurist.

Der står lidt om problemstillingen her
https://www.bolius.dk/maa-du-male-naboens-bygning-i-skel-1416/

Den kan spørger måske også kigge nærmere på i forhold til kablerne.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2017 kl. 13:29
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2017 kl. 13:33
Så må trådstarter ha fat i Kommunalbestyrelsen for at få adgang til kabelskabet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu