recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Privat grund og stickledning fra yousee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Privat grund og stickledning fra yousee

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Don_Jee Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-August-2017
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Don_Jee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Privat grund og stickledning fra yousee
    Sendt: 26-August-2017 kl. 14:53
Hej alle samme.

Jeg har et problem. jeg bor på en lejligheds ejendom hvor vi er omkring 9 beboer i alt. og som er delt op mellem 4 ejere. den ene har en data butik i sig og de sidste 3 er delt op mellem 3 andre udlejere.

situation er. at hele den her ejendom er der sat op en gamle metal støbe boks hvor hovedet kablet til murboks/stiklednings boks som er sat i midten af hele den store bygning. problemet kommer så at personen som ejer grunden ved siden af mig. 

har nægtet Yousee adgang til at få mit internet opgraderet til yousee pair bonding løsning hvor man bruger 2 telefon stik til sin internet boks, hvor en tekniker er nød til at trækkes et nyt kabel til min bygning. men selve hovede kabelet kommer fra vores bygning af og ude fra vejen af. 

ifg. yousee kan udlejeren som ejer grunden ved siden af mig sådan set gøre hvad udlejeren syntes, fordi samlings punktet er på udlejers grund, selv om hovedet kablet faktisk sider på min udlejeres væg og føeres ind til naboen som er koblet op til boksen. 

men kan det virkelig have sin rigtighed at min nabos udlejer kan forbyde Yousee til at trække et kabel fra den ejendom når den boks er hele samlings punktet for alle beboerne? det jo ikke udlejeren som ejere boksen men yousee, og efter som den udlejer har overtaget bygningen da den boks har siddet der i de sidste 30 år.

så er der vel også regler for at at den udlejer skal være ind forstået med at service på den mur med den boks på skal kunne få service og fejl søgning eller fornys og få trukket kabler  til en telefon linje hvis det kom der til.

ja muren er udlejerens egendom på den side af bygningen men skal yousee så ikke lavet et nyt samlings punkt på den modsatte side ?, i bund og grund kunne den udlejere faktisk forbyde at der blev ført noget videre til de andre bogligere som er op koblet til den boks. 

jeg har prøvet at siddet og kigget på yousee's pargrafer, som de har at ligge på deres hjemme side. og syntes det er ret indviklet at forstå. 

hvilket ikke beskriver noget som helts om hvorvidt yousee ikke må levere den service eller om en ejere af en grund må benægte folk til at blive koblet op til den boks på deres grund for at få en telefon linje sat op eller andet som jeg har beskrevet oppe.


er der nogen som har nogen ide om hvordan det her hænger sammen, og om der finde nogle skjulte pargrafer som jeg ikke har kunne finde som beskriver det nævnte oppe over.  

i må undskylde den lange tekst men prøver at skrive hele situation ned så kort som jeg kunne for at få det hele med.


Redigeret af Don_Jee - 26-August-2017 kl. 19:05
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2017 kl. 21:15
Hvorfor skulle yousee kunne bestemme over andre privat ejendom?
.....
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2017 kl. 23:27
Forstår nok ikke problemstillingen 100%, men det er formodentlig ret lige meget hvad der står i yousees paragraffer, når det er privat grund, selvom der kan være forskellige undtagelser for hvor meget man kan forbyde adgang. F.eks. ligger min mors hus i skellet mellem hendes og naboens hus. Der må naboen ikke forbyde adgang til vedligehold af den mur der ligger i skellet, selvom dette vedligehold udføres fra naboens grund.
Til top
Don_Jee Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-August-2017
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Don_Jee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2017 kl. 09:25
Men min nabos udlejer ejer jo ikke hovede kabelet til telefonlinje eller den boks som førere telefonlinje videre ind i huset til andre boliger bare fordi den står på den udlejeres grund. kan godt forstå det er lidt indviklet det her. prøvet at skrive det så nemt jeg kunne 

Redigeret af Don_Jee - 27-August-2017 kl. 09:30
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2017 kl. 10:22
Han kan ikke nægte Yousee adgang punktum
Til top
Don_Jee Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-August-2017
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Don_Jee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2017 kl. 11:05
ja hvis teknikeren skal rette en fejl på det så må han godt, men hvad så når han skal trække et nyt kabel fra den stik boks ? for efter hvad jeg fik af vide fra yousee kundeservice måtte de ikke gøre noget på den mur og ind til min mur uden ejerens fuldmagt. 

hvilket for mig lyder virkeligt mærkeligt efter som den boks deler ud til en rigtig stor egendom og er den eneste som der er til en bygning der deler en stor butik, samt 8 lejligheder, og jeg har ikke kunde finde noget om det her, 

nogen som helts steder og som jeg beskrev i min første post kunne jeg ikke finde nogen som helts pargraf på det hos yousee. er det en del af grundloven privat ejendomsret ? at de ikke må det. 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2017 kl. 11:38
Nyt kabel hvorhen? Man kan ikke bare grave et kabel ned på en fremmed grund uden tilladelse

Men sætte et kabel mere til boksen og trække op ad muren vil ikke være et problem

Redigeret af Kampus - 27-August-2017 kl. 11:39
Til top
Don_Jee Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-August-2017
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Don_Jee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2017 kl. 12:11
der skal ikke graves. hovede kablet sider fra min mur og over til naboens mur hvor samle boksen sider, hvilket er den som den udlejer benægter adgang til at en tekniker kan trække et nyt kabel fra, men den samle boks til alle telefon linjer er samlet der og er sådan set hele samle punktet for hele bygningen

kan ses her på disse billeder
https://www.dropbox.com/s/al9nt1ik66bh9c7/IMG_20170826_153200.jpg
https://www.dropbox.com/s/hxahyfqa2r2ja67/IMG_20170826_153211.jpg

det eneste jeg skal have, er at få trukket et ekstra kabel fra den boks af som kan komme ind til mit telefon stik. og det vil min nabos udlejer ikke tillade. så mit spørgsmål er, må den udlejer juridisk set benægte at en yousee ikke må sætte et nyt kabel på den væg og videre ind til mig ? når der er trukket til resten af ejendommen og er det eneste opkoblings punkt


Redigeret af Don_Jee - 27-August-2017 kl. 13:08
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2017 kl. 13:07
Det kan han da ikke modsætte sig. Er han en kværulant?
Til top
Don_Jee Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-August-2017
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Don_Jee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2017 kl. 13:16
om det er en han eller hende er lige meget :) jeg leder bare efter et juridisk svar på om det er tilladt at benægte yousee adgang til at trække et kabel fra deres ejendom til min.

kværulant kan man vel godt kalde det. personen har bare for mange penge og tror at fordi man har det er man over alle andre mennesker. og fordi personen har et gamle problem med min udlejer så skal det gå ud over alle andre.


Redigeret af Don_Jee - 27-August-2017 kl. 13:21
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2017 kl. 13:52
Jeg tror du skal gå til gratis advokathjælp. Er i de fleste større byer.
Til top
Don_Jee Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-August-2017
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Don_Jee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2017 kl. 16:52
ja det ender det jo nok med at jeg må, hvis der ikke nogen her inde som ved noget om det :)

men var et forsøg hver.

tak for det i hvert fald 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu