recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dit smarthome
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dit smarthome

 Besvar Besvar Side  <1 89101112 14>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2018 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

 

"hurtigere end den ellers ville være blevet". Og det ved du, fordi?

Det er vist alm viden efterhånden, eller du har måske ikke oplevet Villy Søvndal med det berømte citat: “The ice is melting at the Poles”.
http://ocean.si.edu/ocean-photos/ice-melt-poles


Ja, men det er ikke det der var pointen med mit spørgsmål.
Det var påstanden om "hurtigere end den ellers ville være blevet", som jeg godt kunne tænke mig at vide mere om.. 

Tænk nu lidt over det inden du alliere dig med Willy og c/o. Der er noget i den sætning som er ret interessant Wink 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2018 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

 

"hurtigere end den ellers ville være blevet". Og det ved du, fordi?

Det er vist alm viden efterhånden, eller du har måske ikke oplevet Villy Søvndal med det berømte citat: “The ice is melting at the Poles”.
http://ocean.si.edu/ocean-photos/ice-melt-poles



Ja, men det er ikke det der var pointen med mit spørgsmål.
Det var påstanden om "hurtigere end den ellers ville være blevet", som jeg godt kunne tænke mig at vide mere om.. 

Tænk nu lidt over det inden du alliere dig med Willy og c/o. Der er noget i den sætning som er ret interessant Wink 

Vi er så bare ikke enige om hvordan klimaforandringer og smeltning af is på Polerne skal tolkes
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2018 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 
Vi er så bare ikke enige om hvordan klimaforandringer og smeltning af is på Polerne skal tolkes

Vi er helt enige om, at klimaforandringer har betydningen for hastigheden isen smelter på.
Men den der med "hurtigere end det ellers ville være blevet". Den vil jeg gerne have bevist.

Som det er nu, så er postulatet baseret på formodninger, fx ved at se hvad Co2 udledning gør ved atmosfæren. Formodninger som sagtens kan være korrekte. Men det beviser ikke, at jorden ikke ville have ændret sig på samme måde alligevel, hvis vi ingen udvikling havde. Faktisk kan ingen vide det med sikkerhed. Og det er den tvivl jeg trækker op, når nogen siger som du skrev Wink
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2018 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 
Vi er så bare ikke enige om hvordan klimaforandringer og smeltning af is på Polerne skal tolkes


Vi er helt enige om, at klimaforandringer har betydningen for hastigheden isen smelter på.
Men den der med "hurtigere end det ellers ville være blevet". Den vil jeg gerne have bevist.

Som det er nu, så er postulatet baseret på formodninger, fx ved at se hvad Co2 udledning gør ved atmosfæren. Formodninger som sagtens kan være korrekte. Men det beviser ikke, at jorden ikke ville have ændret sig på samme måde alligevel, hvis vi ingen udvikling havde. Faktisk kan ingen vide det med sikkerhed. Og det er den tvivl jeg trækker op, når nogen siger som du skrev Wink

Du har ret til at ha din tvivl. Der er jo to lejre
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2018 kl. 14:42
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2018 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

https://ing.dk/artikel/ozonhullet-langsomt-sikkert-ved-at-lukke-sig-210128
Jeg er ikke sikker på hvad du vil med linket, men ozonhullet var primært skabt pga. brugen af CFC-gasser, som sidenhen er blevet forbudt. Hullet lukker sig fordi der udledes færre skadelige gasser og har som sådan ikke noget med klimaforandringer at gøre (CO2-problematikken).
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2018 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Du har ret til at ha din tvivl. Der er jo to lejre

Præcis - Og jeg står midt imellem dem begge og kaster en anden vinkel ind i debatten, hver gang de kaster om sig med deres påstande, specielt når det er fuldstændig udokumenteret og urealistiske påstande Wink

Det betyder dog ikke, at jeg afviser at vi skal passe på vores miljø. Tværtimod er jeg stor tilhænger af det. 
Jeg siger ikke, at vi mennesker ikke er ved at nedbryde jorden osv osv. Men jeg stiller mig tvivlende når nogen peger på et område, og siger at det er årsagen, og vi skal lægge alle vores ressourcer ind på det, for at få det ændret.
Og specielt hvis nogen stiller sig op og påstår, at hvis vi ikke havde gjort dit og dat, så ville jorden se anderledes ud. Det sidste er ren og skær gætterier og formodninger. Og det var derfor jeg havde så stor fokus på den del af din sætning Wink 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2018 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Du har ret til at ha din tvivl. Der er jo to lejre


Præcis - Og jeg står midt imellem dem begge og kaster en anden vinkel ind i debatten, hver gang de kaster om sig med deres påstande, specielt når det er fuldstændig udokumenteret og urealistiske påstande Wink

Det betyder dog ikke, at jeg afviser at vi skal passe på vores miljø. Tværtimod er jeg stor tilhænger af det. 
Jeg siger ikke, at vi mennesker ikke er ved at nedbryde jorden osv osv. Men jeg stiller mig tvivlende når nogen peger på et område, og siger at det er årsagen, og vi skal lægge alle vores ressourcer ind på det, for at få det ændret.
Og specielt hvis nogen stiller sig op og påstår, at hvis vi ikke havde gjort dit og dat, så ville jorden se anderledes ud. Det sidste er ren og skær gætterier og formodninger. Og det var derfor jeg havde så stor fokus på den del af din sætning Wink 

Ok, så er du ikke fornægtende
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2018 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 
Ok, så er du ikke fornægtende

Bestemt ikke.
Så ville jeg jo stå i en af lejrene og skulle lytte på en "kopi" af mig selv, der står i midten og stiller sig tvivlene og kræver dokumentation LOL
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2018 kl. 11:51
Men hvis vi skal gribe det her lidt mere an i henhold til tråden, så er der, som tidligere nævnt, faktisk også miljømæssige hensyn og muligheder i et smarthome. Det handler bare om at udnytte det på en effektiv måde. Jeg har jo argumenteret for, hvorfor elektriske persienner/rulle gardiner osv netop kan være en god ide, og ikke bare handler om komfort og dovenskab.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2018 kl. 07:56
Selvfølgelig er der miljømæssige muligheder i et smarthome.

Men vi lader os ofte forblænde at nye teknologiske muligheder.

For noget tid siden var jeg i elgiganten. En sød dame viste en ny nespresso maskine frem. Den var udstyret med Bluetooth, således at man kunne fjernstyre den. Smart tænke jeg. Nu kunne man tænde for maskinen med sin telefon. Dog skulle man lige sætte kapsel i og fylde vand på og placere koppen. Hvad var det smarte så? Jo man kunne sætte maskinen til at brygge kaffe på et bestemt tidspunkt, eller bare starte den med det samme.

For mig giver det ingen mening at fiske telefonen frem for at tænde for kaffen. Og det er på ingen måde smart.......

På samme måde skal et smarthome ikke være styret af en mobil. Jeg kan godt acceptere at man bruger mobil og tablet til indstilling og opsætning.

Man må også acceptere at de fleste mennesker ikke har interesse eller teknisk indsigt i at få forskellige systemer til at snakke sammen. Tingene skal bare fungere.

Og man skal ikke gå og vente på den næste opdatering for slukke lyset.

Ellers er jeg enig med Kandersen.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2018 kl. 09:05
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:



For noget tid siden var jeg i elgiganten. En sød dame viste en ny nespresso maskine frem. Den var udstyret med Bluetooth, således at man kunne fjernstyre den. Smart tænke jeg. Nu kunne man tænde for maskinen med sin telefon. Dog skulle man lige sætte kapsel i og fylde vand på og placere koppen. Hvad var det smarte så? Jo man kunne sætte maskinen til at brygge kaffe på et bestemt tidspunkt, eller bare starte den med det samme.

For mig giver det ingen mening at fiske telefonen frem for at tænde for kaffen. Og det er på ingen måde smart.......


Jeg kan nu godt se det smarte i løsningen:

Inden du går i seng, forbereder du alt og næste morgen når du ligger i sengen, så sætter du det igang via mobilen, så din kaffe er færdig med det samme du kommer ud af sengen.

Der findes nu flere løsninger, hvor mobilen er overflødig og hvor det kan styres med stemmen. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 89101112 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu