recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dit smarthome
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dit smarthome

 Besvar Besvar Side  <1234 14>
Forfatter
Besked
jannikmariager Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jannikmariager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2017 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af Alucard Alucard skrev:

Har Harmony og Hue som styres med Amazon Echo. Bruges mest til tænd/sluk af udstyr og lys.

Nest røgalarmerne og Tado radiatortermostaterne passer sig selv. 


Hvordan er Tadoérne 

jeg leder selv efter noget Homekit kompatibelt og ville hoppe på Elgato termostaterne ? 
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2017 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af torbenan torbenan skrev:

@Blank - kunne du ikke tænke dig at lave en meget mere uddybende fortælling. Jeg leder efter home automation og har kigget lidt på Home Assistant, men det er godt nok kompliceret

Jeg har sendt dig en PB
BaaaaaH
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2017 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af jannikmariager jannikmariager skrev:

Oprindeligt skrevet af Alucard Alucard skrev:

Har Harmony og Hue som styres med Amazon Echo. Bruges mest til tænd/sluk af udstyr og lys.

Nest røgalarmerne og Tado radiatortermostaterne passer sig selv. 


Hvordan er Tadoérne 

jeg leder selv efter noget Homekit kompatibelt og ville hoppe på Elgato termostaterne ? 

Elgato har ikke nogen indlæringsfunktion, dvs de ikke ved hvor længe de skal bruge på at varme rummet op fra 18 grader til 22 grader. De er et kæmpe minus ved dem. Jeg ved ikke om den nye version får indlæringsfunktion. Der er en ny version på trapperne. Jeg ville gå efter Tado, de har indlæringsfunktion.

Jeg venter dog på at Tado kommer med en opdateret version af deres termostater, da de har en tendens til at larme.

Edit:
Forstår i øvrigt ikke hvorfor Elgato ikke får sig en indlæringsfunktion, det kan ikke være andet end at opdatere deres software.


Redigeret af janLp - 29-August-2017 kl. 14:46
Til top
jannikmariager Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jannikmariager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2017 kl. 15:04
Ok

Netatmo er også på trapperne med en Homekit version

Mine skal primært bruges til at sætte hus i feriemode da jeg kun er hjemme ca 14 dage om måneden?
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2017 kl. 15:10
Jeg har læst om Netatmo, de ser interessante ud.
Jeg ville stadig gå efter Tado frem for Elgato. Elgato bruger Bluetooth, jeg har et par produkter fra Elgato, og rækkevidden kan altså være et problem. 
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2017 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

I min verden er der ikke noget smart i at skulle have telefonen op af lommen for at tænde lys, eller justere lydstyrken på anlægget.
et smart hjem, tænder lyset, når du går ind i et rum, slukker alt lys og musik når hele familien forlader hjemmet, og aktivere automatisk alarm.
Justerer radiatorer eller gulvvarme automatisk udfra hvornår der er behov for det. Osv.
Det hele uden telefonen skal op af lommen.

Jeg er helt enig i alt hvad du skriver, og lige netop dette bliver muligt med iOS11. HomeKit er blevet voldsom forbedret :)
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2017 kl. 16:02
Må indrømme jeg ikke er den store tilhænger af HomeKit.

Den dag at Apple frigiver kildekoden, og gør det tilgængeligt for alle, så homekit produkter kan arbejde på tværs af platforme, så kan jeg måske hoppe på, da der findes homekit produkter som virker rigtig lækre.
men kommer den dag.?
og kan man være sikker på at alle tager imod homekit?
hvad gør man den dag at der kommer et produkt som ikke er homekit, men man bare må eje?
Så har du et produkt som ikke samarbejder med resten af din hjemmestyring, og så forsvinder pointen formentlig.

eller den dag at man finder ud af at man hellere vil have en Samsung, end en iPhone.

At låse sig til en platform, i den størrelsesorden, har jeg svært ved at forsvarer overfor mig selv, for så kan skiftet af en mobiltelefon, ende med ikke bare at koste en ny telefon, men også nye røgalarmer, termostater, kaffemaskine osv.
BaaaaaH
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2017 kl. 16:04
- det er jo lige præcis et ønskescenarie for Apple du beskriver dér :-)
Til top
jannikmariager Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jannikmariager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2017 kl. 16:06
Ofte når noget er Homekit kompatibelt så er det også kompatibelt med de andre standarder, så helt galt i byen går man næppe
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2017 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af jannikmariager jannikmariager skrev:

Ofte når noget er Homekit kompatibelt så er det også kompatibelt med de andre standarder, så helt galt i byen går man næppe
Kan godt se jeg fik skrevet det lidt overdramatiseret.
Man skal bare være opmærksom på det, for jeg har set en del produkter som er låst til homekit, Elgato er een af dem.
Fibaro gør deres, hvor man skal vælge enten ZWave eller HomeKit.


Redigeret af Blank - 29-August-2017 kl. 16:22
BaaaaaH
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2017 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Oprindeligt skrevet af jannikmariager jannikmariager skrev:

Ofte når noget er Homekit kompatibelt så er det også kompatibelt med de andre standarder, så helt galt i byen går man næppe
Kan godt se jeg fik skrevet det lidt overdramatiseret.
Man skal bare være opmærksom på det, for jeg har set en del produkter som er låst til homekit, Elgato er een af dem.
Fibaro gør deres, hvor man skal vælge enten ZWave eller HomeKit.

Til top
wiesel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2008
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiesel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2017 kl. 23:14
Har Philips Hue og har også lige købt Tado Smart Radiator. Køber kun produkter som understøtter Apple HomeKit.

Håber Nest på et tidspunkt også vil understøtte HomeKit, nu da det ikke længere er nødvendigt for producenter at have en HomeKit chip i deres produkter. Mit næste køb bliver nok en Nest røgalarm hvis det sker.


Redigeret af wiesel - 30-August-2017 kl. 10:24
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu