recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dit smarthome
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dit smarthome

 Besvar Besvar Side  <1 678910 14>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2017 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af smedev smedev skrev:

Jeg har en Fibaro Motion sensor til salg. 500- kr.

FGMS-001 ZW5 v3.2

Et fejlkøb fordi jeg troede den kunne sammen med Apple Home Kit.

Er din pris 500,-?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2017 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:


Eller så er det mig, der bare ikke har sat mig godt nok ind i det :) 

Det er ikke bare dig.
Der findes ingen nemme løsninger for dette. Men det er heller ikke umuligt. Som Blank tidligere har skrevet, så er der måske mulighed for at betale sig fra det. Ellers skal man selv igang med at flække noget sammen. Sidstnævnt kræver, efter min opfattelse, en indgående kendskab til praktisk talt alt der vedrører computere. Har man ikke det, så se frem mod temmelig mange dages indlæring med massive bump på vejen.
Til top
smedev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smedev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2017 kl. 11:20
Kandersen:  Nej glem de 500: Jeg beholder den til hvis der dukker noget op.
smedev
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 13:05
Jeg faldt netop over en Youtube kanal. Udover at manden tilsyneladende er ekstrem giga nørd, så har han også noget som i dette subject er yderst relevant - Super House.  

Der er mange videoer fra ham. Og en af de seneste er fra 1. september, hvor manden tilsyneladende lige har opdaget Bluetooth højtalere og er meget fascineret af det.. Det er virkelig sjovt, når man ser det i relation til, hvad han ellers roder med.. Altså noget vi andre nok har vidst i adskillige år efterhånden, det er han helt oppe og køre over. Hvis jeg ikke havde set de andre videoer først, og derfor vidste lidt om ham. Så ville jeg tro han lige var dumpet ned fra en fremmede planet LOL

Anyway - Jeg synes han fortjener at blive lagt op her, fordi han har nogle ret vigtige og spændende punkter i hans setup af hans "super house". 
Jeg er egentlig lidt i tvivl om, hvilken rækkefølge der ville være bedst. Faktisk forudsætter det ene på en måde de andre og omvendt. Derfor vælger jeg den rækkefølge som sandsynligvis er den de fleste vælger. Og så håber jeg i holder ud og tager de to sidste med (de er væsentlig kortere).

Det er første gang jeg ser en som virker arbejder indgående med home automation system, smart house, intelligent house control osv, og så har de to sidste punkter med, og virkelig formår at frembringe budskabet. 

1. Selve grund strukturen i hans Super House (automation, smart house, intelligent house osv). 


Dernæst.

2. Uafhængighed af internet/sky løsninger, samt strømafbrydelse.


Specielt den næste, den tror jeg faktisk ikke der er ret mange der tænker over, eller måske tænker de over det (det gør jeg), men ved ikke helt hvad man kan gøre ved det, (jeg tænker stadigvæk) uden at det skal blive en begrænsning. Det er den "kedelige" del. Ligesom at skulle læse en manuel på flere hundrede sider, førend man må gå i gang med det egentlige spændende - Ingen gider. Og ingen gider tænke på den dag vi ikke længere er til. 
I det her tilfælde er der bare ikke nogen (nem) vej tilbage, når først "skaden" er sket. Og man risikere at efterlade de efterladte i en ekstrem vanskelig situation.

3. I tilfælde af død (eller man flytter fra boligen osv).


Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2017 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

[QUOTE=Kandersen]
S

Noget så simpelt at sætte 2 hue pir sensore til at styre een lysgruppe, til f.eks en trappe,
understøttede HUE ikke sidst jeg tjekkede.
Det burde ellers være en simpel funktion.

Det virker i HUE appen, ligger under Hue labs. Hvis du er Hue nørd skal du dog istedet anvende iconnect Hue hvor funktionen er en del af appen. Der er langt flere muligheder inklusiv muligheden for at at lade enkelte lamper indgå i flere rum m.v.  
Til top
Henrik_s Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_s Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2017 kl. 00:05
https://www.power.dk/tv-og-billede/video-og-streaming/medieafspillere-og-streaming/amazon-echo-black/p-618976/

Power har Amazon echo på weekend tilbud til 1279 kr 1. gen
Er det ok til prisen?
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2017 kl. 07:42
Der er ikke lang vej op til Sonos one som også har Alexa.

Og anden generation echo koster ca 800 kroner i Tyskland og skulle vidst være eller være på trapperne til lanceringen i Sverige.
BaaaaaH
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2018 kl. 08:03
For dem der er interesserede, så har jeg skrevet en lille artikel om hvordan jeg bruger mit smarthjem her.
Indenfor nærmeste fremtid kommer der også en artikel om diverse problemstillinger (Lidt er allerede nævnt i en anden artikel) men jeg går mere i dybden senere.

BaaaaaH
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2018 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

For dem der er interesserede, så har jeg skrevet en lille artikel om hvordan jeg bruger mit smarthjem her.
Indenfor nærmeste fremtid kommer der også en artikel om diverse problemstillinger (Lidt er allerede nævnt i en anden artikel) men jeg går mere i dybden senere.


Har netop læst.. Meget interessant, men også rimelig kortfattet Wink

Hvilke Aeotec PIR bruger du? Jeg bruger en multisensor6. Men jeg er sgu ikke helt tilfreds med den, hverken batteri tid eller OpenHab2 bindingen, som nu 2 gange har lavet ged i den. Kalibreringen af fx temperatur er også som vinden blæser, selv når den er USB (strøm) forbundet. 

Du har ikke nævnt dør/vindue kontakterne i din oversigt? Formoder de bruges udelukkende til skalsikring?

Hit med 3´eren LOL

Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2018 kl. 21:48
Jeg gætter på du gerne vil have en masse koder at kigge på osv, og det er der du mener jeg er kortfattet.?

Min idé med de 3 artikler her, er ikke at gå i dybden, men mere skrabe overfladen og fortælle hvordan man kan bruge sit smarte hjem, hvor at mobilstyringen har en meget lille (hvis nogen) rolle i det.

Jeg kommer til at gå igennem hver enkelte funktion (altså min konfiguration med kode) og vil smide et link op udfor hver funktion i artiklen, når det er, men det er et stykke ude i fremtiden, der er 2 anmeldelser, sidste del af artiklen først, derefter en artikel (Wiki), derefter en Wiki mere og derefter kommer den første gennemgang, så.. måske i februar.

Det er 6'eren jeg har.

Jeg nævner vindues kontakterne i forbindelse med at tænde lys udenfor, skalsikring og slukke radiator, de er en del af Xiaomi (Som jeg er i gang med at skrive en anmeldelse af nu)


Redigeret af Blank - 17-Januar-2018 kl. 21:50
BaaaaaH
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 12:29
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Smarthome - nej tak
https://ing.dk/artikel/norske-intelligente-hjem-gik-amok-lysene-blinkede-persienner-kontakter-slukkede-210076

Håber da ikke at du basere hele din tillid til smarthome udfra en enkelt artikel omkring et enkelt produkt.

Tænker at du ikke finder mange lignende artikler omkring IHC, Zensehome, HUE og de mange andre løsninger.
Du basere vel heller ikke hele bilindustrien udfra een enkelt bilmodel som fejlede en enkelt gang?
BaaaaaH
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu