recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dune HD solo 4k - folder-ikoner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dune HD solo 4k - folder-ikoner

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 497
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren Ingemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dune HD solo 4k - folder-ikoner
    Sendt: 29-August-2017 kl. 11:36
Er der nogen her, der har erfaring med at tilpasse folderikoner på denne mediaplayer?

Fra min nu hedengangne TViX har jeg været vant til, at man blot kunne lægge en fil i hver enkelt filmmappe med navnet 'folder.jpg', hvorefter denne fil blev vist som cover i TViX-browseren. Dette virker imidlertid ikke med Dune.

Jeg har også forsøgt at konvertere filen til .aai-format (Dune's eget), og navngivet filen såvel som 'cover.aai' eller 'folder.aai' - begge uden held.

Gode råd modtages med kyshånd :-)
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2017 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Er der nogen her, der har erfaring med at tilpasse folderikoner på denne mediaplayer?

Fra min nu hedengangne TViX har jeg været vant til, at man blot kunne lægge en fil i hver enkelt filmmappe med navnet 'folder.jpg', hvorefter denne fil blev vist som cover i TViX-browseren. Dette virker imidlertid ikke med Dune.

Jeg har også forsøgt at konvertere filen til .aai-format (Dune's eget), og navngivet filen såvel som 'cover.aai' eller 'folder.aai' - begge uden held.

Gode råd modtages med kyshånd :-)
et godt råd. Den er forældet køb en Shield eller Apple tv. Alt efter behov
Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 497
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren Ingemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2017 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Er der nogen her, der har erfaring med at tilpasse folderikoner på denne mediaplayer?

Fra min nu hedengangne TViX har jeg været vant til, at man blot kunne lægge en fil i hver enkelt filmmappe med navnet 'folder.jpg', hvorefter denne fil blev vist som cover i TViX-browseren. Dette virker imidlertid ikke med Dune.

Jeg har også forsøgt at konvertere filen til .aai-format (Dune's eget), og navngivet filen såvel som 'cover.aai' eller 'folder.aai' - begge uden held.

Gode råd modtages med kyshånd :-)
et godt råd. Den er forældet køb en Shield eller Apple tv. Alt efter behov
Øhh ... det var så ikke noget brugbart råd.

Solo 4K er (næsten) spritny på markedet. Spiller blu-ray menuer og 4K kildemateriale out-of-the-box. Det klarer Shield sikkert også - men ATV gør i alt fald ikke (endnu).


Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2017 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Er der nogen her, der har erfaring med at tilpasse folderikoner på denne mediaplayer?

Fra min nu hedengangne TViX har jeg været vant til, at man blot kunne lægge en fil i hver enkelt filmmappe med navnet 'folder.jpg', hvorefter denne fil blev vist som cover i TViX-browseren. Dette virker imidlertid ikke med Dune.

Jeg har også forsøgt at konvertere filen til .aai-format (Dune's eget), og navngivet filen såvel som 'cover.aai' eller 'folder.aai' - begge uden held.

Gode råd modtages med kyshånd :-)
et godt råd. Den er forældet køb en Shield eller Apple tv. Alt efter behov

Øhh ... det var så ikke noget brugbart råd.

Solo 4K er (næsten) spritny på markedet. Spiller blu-ray menuer og 4K kildemateriale out-of-the-box. Det klarer Shield sikkert også - men ATV gør i alt fald ikke (endnu).


det var jeg ikke klar over. Når det er sagt, virker det omstændig at man skal selv lægge covers ind, i modsætning til plex, kodi osv der gør det automatisk
Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 497
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren Ingemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2017 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

det var jeg ikke klar over. Når det er sagt, virker det omstændig at man skal selv lægge covers ind, i modsætning til plex, kodi osv der gør det automatisk

Helt OK. 

Og enig i at en automatisk scraper selvfølgelig er at foretrække (hvilket jeg også kan gøre via MyMovies). Men nu ligger alle folder.jpg filerne der i forvejen - i dén udgave jeg gerne vil have - og derfor ville den nemme løsning have været at batch-omdøbe dem alle på én gang til et filnavn, som Dune kan forstå :)
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2017 kl. 00:59
Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Er der nogen her, der har erfaring med at tilpasse folderikoner på denne mediaplayer?

Fra min nu hedengangne TViX har jeg været vant til, at man blot kunne lægge en fil i hver enkelt filmmappe med navnet 'folder.jpg', hvorefter denne fil blev vist som cover i TViX-browseren. Dette virker imidlertid ikke med Dune.

Jeg har også forsøgt at konvertere filen til .aai-format (Dune's eget), og navngivet filen såvel som 'cover.aai' eller 'folder.aai' - begge uden held.

Gode råd modtages med kyshånd :-)

Dune Solo 4K har sin egen scraper som henter cover og beskrivelse fra IMDB, den er dog ikke særlig god til TV-Serier endnu og de 2 næste alternativer er klasser bedre.

Ellers er der yaDIS til at organisere dine film og TV-Serier, her er en tråd og gennemgang af brugen fra avsforum.


Tilsidst kan du benytte Zappiti mediacenter version 2.9.1.6 som kan hentes et eller andet sted på nettet da zappiti ikke understøtter v. 2 mere. Ellers send mig en PM så kan jeg sende dig den via dropbox eller onedrive.

Opsætningsvejledning til Zappiti mediacenter version 2 findes her


Og vær glad for din Dune Solo 4K, den er sandsynligvis den bedste mediaafspiller på markedet og planer over Shield


Redigeret af jespermart - 30-August-2017 kl. 01:00
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 497
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren Ingemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2017 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Dune Solo 4K har sin egen scraper som henter cover og beskrivelse fra IMDB, den er dog ikke særlig god til TV-Serier endnu og de 2 næste alternativer er klasser bedre.

Ellers er der yaDIS til at organisere dine film og TV-Serier, her er en tråd og gennemgang af brugen fra avsforum.


Tilsidst kan du benytte Zappiti mediacenter version 2.9.1.6 som kan hentes et eller andet sted på nettet da zappiti ikke understøtter v. 2 mere. Ellers send mig en PM så kan jeg sende dig den via dropbox eller onedrive.

Opsætningsvejledning til Zappiti mediacenter version 2 findes her


Og vær glad for din Dune Solo 4K, den er sandsynligvis den bedste mediaafspiller på markedet og planer over Shield

Hej Jesper

Super brugbart indlæg - mange tak for det Thumbs Up

Jeg er - ikke overraskende - helt enig i din bedømmelse af Solo 4K. Den kører barer. Hurtigt, lydløst og virker med alt. For mig var fuld blu-ray menuunderstøttelse en dealbreaker. Det er selvfølgelig ikke den billigste løsning - men nogen gange er livet bare for kort til at man skal nørde alt for meget med tingene for at få det til at spille.

Jeg vil kigge nærmere på Zappiti-løsningen, så hvis ikke jeg kan finde den version du omtaler, vender jeg lige tilbage. Jeg har i mellemtiden brugt et par timer på at lade MyMovies indexere alle mine filmfoldere (som ramte 97 % autokorrekt - resten måtte jeg lige fikse manuelt). Jeg tænker at de xml-filer, som MM laver også kan læses af Zappiti?



Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2017 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Dune Solo 4K har sin egen scraper som henter cover og beskrivelse fra IMDB, den er dog ikke særlig god til TV-Serier endnu og de 2 næste alternativer er klasser bedre.

Ellers er der yaDIS til at organisere dine film og TV-Serier, her er en tråd og gennemgang af brugen fra avsforum.


Tilsidst kan du benytte Zappiti mediacenter version 2.9.1.6 som kan hentes et eller andet sted på nettet da zappiti ikke understøtter v. 2 mere. Ellers send mig en PM så kan jeg sende dig den via dropbox eller onedrive.

Opsætningsvejledning til Zappiti mediacenter version 2 findes her


Og vær glad for din Dune Solo 4K, den er sandsynligvis den bedste mediaafspiller på markedet og planer over Shield

Hej Jesper

Super brugbart indlæg - mange tak for det Thumbs Up

Jeg er - ikke overraskende - helt enig i din bedømmelse af Solo 4K. Den kører barer. Hurtigt, lydløst og virker med alt. For mig var fuld blu-ray menuunderstøttelse en dealbreaker. Det er selvfølgelig ikke den billigste løsning - men nogen gange er livet bare for kort til at man skal nørde alt for meget med tingene for at få det til at spille.

Jeg vil kigge nærmere på Zappiti-løsningen, så hvis ikke jeg kan finde den version du omtaler, vender jeg lige tilbage. Jeg har i mellemtiden brugt et par timer på at lade MyMovies indexere alle mine filmfoldere (som ramte 97 % autokorrekt - resten måtte jeg lige fikse manuelt). Jeg tænker at de xml-filer, som MM laver også kan læses af Zappiti?

Nej Zappiti og yaDIS laver deres egen DB der ikke er baseret på nfo eller xml filer i mit tilfælde har jeg placeret DB'en på min nas hvor alle mine film også er placeret.
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu