recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny seriøs surround processor eller forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny seriøs surround processor eller forstærker

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
ezaiM Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-August-2017
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ezaiM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2017 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

jeg har haft Lexicon og Anthem processorer. Og den vej skal jeg ikke igen. Jeg har valgt at køre med en seperat EQ. Det er her at den største lydgevinst den er. Når der så kommer nye formater etc. Så smider man receiver ud ( sælger den ) og køber det sidste nye. Pt har jeg haft en Yamaha 2040. Neutral lyd. Gode opsætnings muligheder. Og ultra stabil.
Jeg har haft min sidste 60K processor.

Ovenstående er et rigtigt godt råd! Den forskel en EQ kan gøre vil være langt større end den lydmæssige forskel mellem to processorer i 15k kr. klassen.

Eneste modargument for overnstående er Trinnov-processoren som giver så mange nye muligheder og opgraderingsmuligheder kontra de gængse processorer på markedet - men der er vi også i et helt andet prisleje.

EDIT: Jeg har selv ekstern EQ og købte en Yamaha CX5100 da mine krav var Atmos, XLR-udgange og tablet-styring, hvilket den opfylder.

Hvilke konkrete EQ er værd at overveje? 
Klipsch P39-f | Klipsch P27-s | Klipsch P27-c | Klipsch P-312w | Onkyo TX-NR818 | 2 x Meridian 557 | Meridian 505 | Playstation 4 | Sonos Connect | Apple TV | Triangle Symphonie SYS25A
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2017 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Jeg ville personligt vælge en Yamaha processor til de 20k. Du har gode effekttrin, dine højttalere, er desværre en lidt skinger højttaler.Har hørt flere af, Yamaha's produkter og de lyder formidabel. De jeg har hørt har haft den samme lydsignatur. Det skulle være det samme i surround, naturlig og behagrelig. Jeg har hørt Lexicon en enkelt gang, og synes det var for analytisk.

Klipsch kan spille højt, men er en meget skinger højttaler og falder ikke i min smag, de korrigerer ikke meget i filter og hvis jeg skal være ærlig, er jeg ikke sikker på du får bedre lyd med en processor. AV-Connection har haft på en model af deres højttaler filt, foran deres diskant, for at dæmpe den. Det du får med en processor er en mere naturlig klang. Den måde Klipsch bygger højttalere, har de desværre modeller jeg har hørt, ikke en udstrakt mellemtone. Til fim kan de levere et vældigt lydtryk, måske, er det fordi jeg er også er stereo mand, og her synes jeg de falder til jorden i en harmonisk naturlig klang.

Men til film, får du helt sikkert en eksplosiv oplevelse. Uden tvivl, får du en fed bio.

Har du hørt de Klipsch der snakkes om? Eller vælger du at tage alle de højttalere Klipsch har lavet over én kam?
Til top
ezaiM Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-August-2017
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér ezaiM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2017 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Jeg ville personligt vælge en Yamaha processor til de 20k. Du har gode effekttrin, dine højttalere, er desværre en lidt skinger højttaler.Har hørt flere af, Yamaha's produkter og de lyder formidabel. De jeg har hørt har haft den samme lydsignatur. Det skulle være det samme i surround, naturlig og behagrelig. Jeg har hørt Lexicon en enkelt gang, og synes det var for analytisk.

Klipsch kan spille højt, men er en meget skinger højttaler og falder ikke i min smag, de korrigerer ikke meget i filter og hvis jeg skal være ærlig, er jeg ikke sikker på du får bedre lyd med en processor. AV-Connection har haft på en model af deres højttaler filt, foran deres diskant, for at dæmpe den. Det du får med en processor er en mere naturlig klang. Den måde Klipsch bygger højttalere, har de desværre modeller jeg har hørt, ikke en udstrakt mellemtone. Til fim kan de levere et vældigt lydtryk, måske, er det fordi jeg er også er stereo mand, og her synes jeg de falder til jorden i en harmonisk naturlig klang.

Men til film, får du helt sikkert en eksplosiv oplevelse. Uden tvivl, får du en fed bio.


Jeg vil skynde mig at sige at Klipsch Palladium er i en helt anden liga end alt andet Klipsch jeg har hørt. Jeg har ikke hørt La Scala eller Heresy osv. Og skinger vil jeg ikke kalde den.  

Jeg tror på nuværende tidspunkt at jeg er nødt til at prøve noget Yamaha, og sammenligne med en Marantz jeg forhåbentligt kan låne med hjem. 

Til film er oplevelsen helt sublim. I går satte jeg min SVS PB12 plus til også, det forringede absolut heller ikke oplevelsen med to subwoofere.
Klipsch P39-f | Klipsch P27-s | Klipsch P27-c | Klipsch P-312w | Onkyo TX-NR818 | 2 x Meridian 557 | Meridian 505 | Playstation 4 | Sonos Connect | Apple TV | Triangle Symphonie SYS25A
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2017 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

jeg har haft Lexicon og Anthem processorer. Og den vej skal jeg ikke igen. Jeg har valgt at køre med en seperat EQ. Det er her at den største lydgevinst den er. Når der så kommer nye formater etc. Så smider man receiver ud ( sælger den ) og køber det sidste nye. Pt har jeg haft en Yamaha 2040. Neutral lyd. Gode opsætnings muligheder. Og ultra stabil.
Jeg har haft min sidste 60K processor.


Hej P.las, hvor langer korrigerer du op med seperat EQ?
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2017 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Jeg ville personligt vælge en Yamaha processor til de 20k. Du har gode effekttrin, dine højttalere, er desværre en lidt skinger højttaler.Har hørt flere af, Yamaha's produkter og de lyder formidabel. De jeg har hørt har haft den samme lydsignatur. Det skulle være det samme i surround, naturlig og behagrelig. Jeg har hørt Lexicon en enkelt gang, og synes det var for analytisk.

Klipsch kan spille højt, men er en meget skinger højttaler og falder ikke i min smag, de korrigerer ikke meget i filter og hvis jeg skal være ærlig, er jeg ikke sikker på du får bedre lyd med en processor. AV-Connection har haft på en model af deres højttaler filt, foran deres diskant, for at dæmpe den. Det du får med en processor er en mere naturlig klang. Den måde Klipsch bygger højttalere, har de desværre modeller jeg har hørt, ikke en udstrakt mellemtone. Til fim kan de levere et vældigt lydtryk, måske, er det fordi jeg er også er stereo mand, og her synes jeg de falder til jorden i en harmonisk naturlig klang.

Men til film, får du helt sikkert en eksplosiv oplevelse. Uden tvivl, får du en fed bio.


Har du hørt de Klipsch der snakkes om? Eller vælger du at tage alle de højttalere Klipsch har lavet over én kam?


Jeg har hørt deres top model til stereo Klipschorn. Klipsch klang er ikke mig, tænkte nok, med min kommentar, der ville komme et par sure miner. Det var måske lidt generaliserende. Deres reference leverer et lydtryk og et live stage, af format når der fyres op. Han har et par af deres Klipschorn, der har et par år på bagen. Men naturlige er de ikke i klangen, men der kan fyres op til fest, hele huset er ved at vælte når han fyrer op. Så synes nu nok, jeg kan udtale, mig. Der er en del der er glad for dem, men synes også, deres nye horn højttalere jeg har hørt, falder til jorden i stereo. De er potente, men det er nok en smags sag, vi kan ikke alle have de samme preferencer. Synes bare at en top model som Klipschorn skal, kunne mere end spille højt, hvis det er live fealingen, fra koncerten du søger, er den model nok fin. Til jazz synes jeg, de faldt til jorden og akustisk musik. Der er højttalere til hver sin mand

Redigeret af JackD84 - 01-September-2017 kl. 14:27
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2017 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af ezaiM ezaiM skrev:

Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Jeg ville personligt vælge en Yamaha processor til de 20k. Du har gode effekttrin, dine højttalere, er desværre en lidt skinger højttaler.Har hørt flere af, Yamaha's produkter og de lyder formidabel. De jeg har hørt har haft den samme lydsignatur. Det skulle være det samme i surround, naturlig og behagrelig. Jeg har hørt Lexicon en enkelt gang, og synes det var for analytisk.

Klipsch kan spille højt, men er en meget skinger højttaler og falder ikke i min smag, de korrigerer ikke meget i filter og hvis jeg skal være ærlig, er jeg ikke sikker på du får bedre lyd med en processor. AV-Connection har haft på en model af deres højttaler filt, foran deres diskant, for at dæmpe den. Det du får med en processor er en mere naturlig klang. Den måde Klipsch bygger højttalere, har de desværre modeller jeg har hørt, ikke en udstrakt mellemtone. Til fim kan de levere et vældigt lydtryk, måske, er det fordi jeg er også er stereo mand, og her synes jeg de falder til jorden i en harmonisk naturlig klang.

Men til film, får du helt sikkert en eksplosiv oplevelse. Uden tvivl, får du en fed bio.



Jeg vil skynde mig at sige at Klipsch Palladium er i en helt anden liga end alt andet Klipsch jeg har hørt. Jeg har ikke hørt La Scala eller Heresy osv. Og skinger vil jeg ikke kalde den.  

Jeg tror på nuværende tidspunkt at jeg er nødt til at prøve noget Yamaha, og sammenligne med en Marantz jeg forhåbentligt kan låne med hjem. 

Til film er oplevelsen helt sublim. I går satte jeg min SVS PB12 plus til også, det forringede absolut heller ikke oplevelsen med to subwoofere.


Beklager mit sure opstød. Det er uden tvivl en fin højttaler, kunne være interessant at høre dem engang, om de er tunet anderledes end Klipschorn. Marantz, jeg har hørt har også været godt, det var dog en af deres mindre recievere, men lyder fornuftigt de to valg du vil lytte til, bliver spændende, held og lykke
Til top
ezaiM Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-August-2017
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ezaiM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2017 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:


Jeg har hørt deres top model til stereo Klipschorn. Klipsch klang er ikke mig, tænkte nok, med min kommentar, der ville komme et par sure miner. Deres reference leverer et lydtryk og et live stage, af format når der fyres op. Han har et par af deres Klipschorn, der har et par år på bagen. Men naturlige er de ikke i klangen, men der kan fyres op til fest, hele huset er ved at vælte når han fyrer op. Så synes nu nok, jeg kan udtale, mig. Der er en del der er glad for dem, men synes også, deres nye horn højttalere jeg har hørt, falder til jorden i stereo. De er potente, men det er nok en smags sag, vi kan ikke alle have de samme preferencer. Synes bare at en top model som Klipschorn skal, kunne mere end spille højt, hvis det er live fealingen, fra koncerten du søger, er den model nok fin. Til jazz synes jeg, de faldt til jorden og akustisk musik. Der er højttalere til hver sin mand

Der er slet ingen tvivl om at de hører bedst til i en hjemmebiograf. Må også indrømme jeg ikke hører så meget akustisk eller jazz, så det er ikke her jeg har lyttet mest. Jeg synes faktisk oprigtigt de tager meget godt imod en guitarsolo - men det hører jeg nu heller ikke meget af. 

Med en mere travl hverdag bliver det meste af mit musikbehov faktisk klaret på Sonos, så det er meget sjældent jeg sidder i lange perioder og lytter - det er 95% hjemmebiograf de bliver brugt til. 

Og du har helt ret - det er meget subjektivt hvad man er til. 
 


Klipsch P39-f | Klipsch P27-s | Klipsch P27-c | Klipsch P-312w | Onkyo TX-NR818 | 2 x Meridian 557 | Meridian 505 | Playstation 4 | Sonos Connect | Apple TV | Triangle Symphonie SYS25A
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2017 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af ezaiM ezaiM skrev:

Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:


Jeg har hørt deres top model til stereo Klipschorn. Klipsch klang er ikke mig, tænkte nok, med min kommentar, der ville komme et par sure miner. Deres reference leverer et lydtryk og et live stage, af format når der fyres op. Han har et par af deres Klipschorn, der har et par år på bagen. Men naturlige er de ikke i klangen, men der kan fyres op til fest, hele huset er ved at vælte når han fyrer op. Så synes nu nok, jeg kan udtale, mig. Der er en del der er glad for dem, men synes også, deres nye horn højttalere jeg har hørt, falder til jorden i stereo. De er potente, men det er nok en smags sag, vi kan ikke alle have de samme preferencer. Synes bare at en top model som Klipschorn skal, kunne mere end spille højt, hvis det er live fealingen, fra koncerten du søger, er den model nok fin. Til jazz synes jeg, de faldt til jorden og akustisk musik. Der er højttalere til hver sin mand

Der er slet ingen tvivl om at de hører bedst til i en hjemmebiograf. Må også indrømme jeg ikke hører så meget akustisk eller jazz, så det er ikke her jeg har lyttet mest. Jeg synes faktisk oprigtigt de tager meget godt imod en guitarsolo - men det hører jeg nu heller ikke meget af. 

Med en mere travl hverdag bliver det meste af mit musikbehov faktisk klaret på Sonos, så det er meget sjældent jeg sidder i lange perioder og lytter - det er 95% hjemmebiograf de bliver brugt til. 

Og du har helt ret - det er meget subjektivt hvad man er til. 
 




Med den effekt du smider bagpå, bliver der spillet op. De lyder formidabel dine forstærkere, har selv haft to 557 og en 505. Inden jeg gik over til aktive højttalere, måske det var dig jeg solgte en af dem til.

Ja, jeg har selv musik i baggrunden for det meste til at køre, og det bliver da til musik lytning også og nogle film i ugen.

Har du et decideret rum til alt dit udstyr, eller står det i stuen?




Redigeret af JackD84 - 01-September-2017 kl. 14:44
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2017 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

jeg har haft Lexicon og Anthem processorer. Og den vej skal jeg ikke igen. Jeg har valgt at køre med en seperat EQ. Det er her at den største lydgevinst den er. Når der så kommer nye formater etc. Så smider man receiver ud ( sælger den ) og køber det sidste nye. Pt har jeg haft en Yamaha 2040. Neutral lyd. Gode opsætnings muligheder. Og ultra stabil.
Jeg har haft min sidste 60K processor.


Hej P.las, hvor langer korrigerer du op med seperat EQ?


på fronterne op til ca 1000hz

fuld frekvens på surround. Nu er det en EQ som kender højtalerne ( jbl synthesis )

Så du kan ikke helt sammenligne den med andre EQer
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2017 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

jeg har haft Lexicon og Anthem processorer. Og den vej skal jeg ikke igen. Jeg har valgt at køre med en seperat EQ. Det er her at den største lydgevinst den er. Når der så kommer nye formater etc. Så smider man receiver ud ( sælger den ) og køber det sidste nye. Pt har jeg haft en Yamaha 2040. Neutral lyd. Gode opsætnings muligheder. Og ultra stabil.
Jeg har haft min sidste 60K processor.


Hej P.las, hvor langer korrigerer du op med seperat EQ?


på fronterne op til ca 1000hz

fuld frekvens på surround. Nu er det en EQ som kender højtalerne ( jbl synthesis )

Så du kan ikke helt sammenligne den med andre EQer


Det er noget spændende udstyr, hvis jeg ikke var gået vejen med Meridian og aktive højttalere, havde jeg helt klart valgt udstyr, inden for Harman koncernen.

Det er lidt den samme tilgang til tingene, med at processor, her din EQ kender højttaleren.

Redigeret af JackD84 - 01-September-2017 kl. 18:56
Til top
ezaiM Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-August-2017
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ezaiM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2017 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:



Med den effekt du smider bagpå, bliver der spillet op. De lyder formidabel dine forstærkere, har selv haft to 557 og en 505. Inden jeg gik over til aktive højttalere, måske det var dig jeg solgte en af dem til.

Ja, jeg har selv musik i baggrunden for det meste til at køre, og det bliver da til musik lytning også og nogle film i ugen.

Har du et decideret rum til alt dit udstyr, eller står det i stuen?


Det kan sagtens være - jeg bor i Aarhus. Den ene købte jeg i nærheden af Aarhus for nogle år siden, den anden blev faktisk leveret af sælger i min daværende lejlighed i Aarhus N. 

Jeg har det faktisk i stuen - jeg kan smide nogle billeder senere. 

I mit næste hus er jeg ret sikker på det bliver dedikeret biograf. Her har jeg kigget rigtig meget på Klipsch THX serien (som jeg dog ikke har hørt endnu) eller noget M&K - som jeg heller ikke har hørt. Det ligger dog nogle år ude i fremtiden. 
Klipsch P39-f | Klipsch P27-s | Klipsch P27-c | Klipsch P-312w | Onkyo TX-NR818 | 2 x Meridian 557 | Meridian 505 | Playstation 4 | Sonos Connect | Apple TV | Triangle Symphonie SYS25A
Til top
ezaiM Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-August-2017
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ezaiM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2017 kl. 15:27
JackD84 

Du var da i øvrigt også aktiv på Hifi4all i sin tid, kan det ikke passe? 
Klipsch P39-f | Klipsch P27-s | Klipsch P27-c | Klipsch P-312w | Onkyo TX-NR818 | 2 x Meridian 557 | Meridian 505 | Playstation 4 | Sonos Connect | Apple TV | Triangle Symphonie SYS25A
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu