recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til indkøb af tablet.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til indkøb af tablet.

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
elindsa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2016
Sted: Odense SV
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elindsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til indkøb af tablet.
    Sendt: 30-August-2017 kl. 16:19
Jeg er ejer af en 2½ år gammel Samsung tablet. SM-T800. Jeg er ikke tilfreds med den allerede er ubrugelig, gav dog 3000kr for den. Batteriet kan dårligt lade op. Det taget en hel formiddag at komme fra 50-55%. Den taber sågar strøm, selvom jeg sætter den til lysnet.

Jeg har brugt den til emails og til at gå på nettet med. Ikke til film eller spil, så almindelig hverdagsbrug.

Jeg skal nok anskaffe en anden, men hvilken?

Har kig på en Huawei Mediapad M3 lite 10.0, men er i tvivl om, om det er stærk nok. Kan ikke sammenligne specifikationerne, da jeg ikke har forstand på det. Kan nogen herinde hjælpe, så jeg får købt den rigtige.

Kan lige oplyse at jeg har en Huawei 9 lite mobiltelefon.

Mvh Elin.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2017 kl. 16:29
Har en iPad Air, som blev købt for 2,5 år siden for 1999kr i Elgiganten på et tidspunkt hvor iPad Air 2 forlængst var på markedet. Det kan godt betale sig at købe forrige model og spare nogle penge.

Bruges dagligt i omkr 10 timer til alt incl spil, og batteriet holder stadigvæk en hel dag.
Til top
elindsa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2016
Sted: Odense SV
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elindsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2017 kl. 16:35
Tak for svar. Jeg vil gerne have en der taler sammen med min Huawei P9 Lite mobil, så alt ikke skal flyttes eller lægges ind manuelt. Kan man det med Ipad?

Jeg synes, det er alt for tidligt batteriet ikke dur mere. Jeg bruger slet ikke min Samsung tablet så mange timer hver dag og ser aldrig film på den eller spiller spil.

Synes, det er et svært marked, også fordi jeg ikke aner hvad alle de specifikationer betyderSmile, og hvad jeg skal se efter.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2017 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af elindsa elindsa skrev:

Jeg skal nok anskaffe en anden, men hvilken?

Hej.

Hvis det er det eneste problem at du har med den, syntes jeg at du skal undesøge hvad et nyt batteri koster?
Batterier er en forbrugsvare der ikke holder evigt.

Hilsen Carsten.


Til top
elindsa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2016
Sted: Odense SV
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elindsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2017 kl. 16:41
Tak for svar. Jeg har undersøgt det, og det vil koste mellem 900 og 1000kr at få det skiftet. Det er ikke noget, jeg selv kan gøre, for det har jeg ikke forstand på desværre.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2017 kl. 17:09

Hej.

Det syntes jeg heller ikke at et nyt batteri er værd. Så jeg søgte efter et nyt original batteri i hele Europa. Det var 2 hits. Et til 70€ + 10€ i porto. Det er 80€, ca 600 DKr. Og så arbejdsløn for at skifte det.


Men det andet koster kun 28€ + 8€ i porto. Jeg ved ikke, om du kender en der kan skifte det for dig?
Ellers kan du måske spørge i en lille mobil reparations butik, hvad du skal have for at skifte det, hvis du selv kommer med batteriet?

Hilsen Carsten.

Til top
elindsa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2016
Sted: Odense SV
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elindsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2017 kl. 17:23
Ja jeg er enig i det bliver for dyrt. Har undersøgt, hvad det vil koste at få batteriet skiftet. Med arbejdsløn godt 1000kr det ene sted og det andet godt 900kr. Desværre kan jeg ikke selv, og kender ingen der kan. Æv.

Hilsen Elin.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 992
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2017 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af elindsa elindsa skrev:

Jeg er ejer af en 2½ år gammel Samsung tablet. SM-T800. Jeg er ikke tilfreds med den allerede er ubrugelig, gav dog 3000kr for den. Batteriet kan dårligt lade op. Det taget en hel formiddag at komme fra 50-55%. Den taber sågar strøm, selvom jeg sætter den til lysnet.

Hvis man er lidt fiks på fingrene, så kan man faktisk selv sætte nyt batteri i - et nyt koster under 300 kr. 

Der er gode videovejledninger på YouTube:


Til top
elindsa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2016
Sted: Odense SV
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elindsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2017 kl. 17:39
Ja det lyder godt, bortset fra jeg ikke tør begive mig ud i det, da jeg ikke er spor teknisk anlagt . ER bange for jeg ødelægger mere end jeg gavner.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2017 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af elindsa elindsa skrev:

Tak for svar. Jeg vil gerne have en der taler sammen med min Huawei P9 Lite mobil, så alt ikke skal flyttes eller lægges ind manuelt. Kan man det med Ipad?


Definer "taler sammen".

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
elindsa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2016
Sted: Odense SV
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elindsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2017 kl. 20:03
At de finder hinanden, f.eks kontakter, så alt ikke skal lægges manuelt over.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2017 kl. 20:16
Du har vel gemt dine kontakter i en cloud service ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu