recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til indkøb af tablet.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til indkøb af tablet.

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
elindsa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2016
Sted: Odense SV
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elindsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2017 kl. 21:14
Nej det har jeg ikke. Hvordan gør jeg det, og har du et forslag til køb af en anden tablet. Bl.a den fra Huawei jeg selv har set efter, den skal kunne mindst det samme som den Samsung jeg har nu.

Jeg kan ikke gennemskue specifikationerne😉.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2017 kl. 22:09
Hvis du har en Gmail, Yahoo, iCloud eller tilsvarende e-mail konto, sp kan du bruge deres cloud service. Det er gratis.

Næste tablet, der opretter du din cloud service, Wupti er alle kontakter overført.

Har selv benyttet iPad de sidste mange år, har ikke oplevet batteri problemer. Så vil anbefale en alm iPad 2017 model til almindeligt brug.
Til top
elindsa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2016
Sted: Odense SV
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elindsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2017 kl. 02:37
At de finder hinanden, f.eks kontakter, så alt ikke skal lægges manuelt over.
Til top
GreedyDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-September-2011
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GreedyDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2017 kl. 05:53
Bare for at være sikker, har du tjekket med en anden lader? Lader bør have 1.5a - 2a på output, ellers tager Det for langt tid at lade op, det plejer at stå med små tal på laderen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2017 kl. 06:03
Oprindeligt skrevet af elindsa elindsa skrev:

At de finder hinanden, f.eks kontakter, så alt ikke skal lægges manuelt over.


Hvordan finder dine enheder hinanden i dag?

Mit bud er at de gør det via din Google konto, dermed er det ligegyldigt om det er den ene eller anden type tablet.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2017 kl. 07:47
Man kan sagtens dele mails, kontakter, kalender og noter mellem en Android mobil og iPad. Du skal bare som andre skriver sørge for at bruge fx googles services. Disse virker også fint på Apples enheder. 

Som KlausDM skriver så bruger du det formentlig allerede uden at vide det.

Ang skift af batteri selv så findes der masser af videoer på nettet der viser hvordan du skal gøre. 
Og hvis din tablet i forvejen er død hvad har du så at miste. Prøv da, du kan sikkert mere end du lige tror.
Går det galt. Så køb en ny ligesom du har planer om i forvejen. Økonomisk ikke det store tab. :-)
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2017 kl. 09:12
Må jeg foreslå at købe en ny tablet? Du kan få en udmærket erstatning som f.eks. denne til en rimelig pris:
http://www.edbpriser.dk/tablet/samsung-galaxy-tab-a-2016-16-gb-hvid-id-13357679.aspx
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2017 kl. 09:23
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2017 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af GreedyDK GreedyDK skrev:

Bare for at være sikker, har du tjekket med en anden lader? Lader bør have 1.5a - 2a på output, ellers tager Det for langt tid at lade op, det plejer at stå med små tal på laderen.

Hej.

Jeg kommer til at tænke på at du vel ikke har fået byttet om på laderene til din Mobil og din Tablet?
Mobilen kan sagtens lades op af laderen til Tabletten. Men Tabletten vil have lige de problemer som du beskriver, hvis du prøver at lade den op fra Mobilens lader.

Hilsen Carsten.




Redigeret af csell - 31-August-2017 kl. 10:41
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2017 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Må jeg foreslå at købe en ny tablet? Du kan få en udmærket erstatning som f.eks. denne til en rimelig pris:
http://www.edbpriser.dk/tablet/samsung-galaxy-tab-a-2016-16-gb-hvid-id-13357679.aspx

Vi købte selv samme tablet som erstatning for sønnens der var ved at stå af. Vi fik den på tilbud i Elgiganten til 1299 kr.

Jeg er meget imponeret over hvor meget tablet man får for pengene og specielt hvor lang tid batteriet holder.

Så mine anbefalinger her fra.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
elindsa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2016
Sted: Odense SV
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elindsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2017 kl. 14:53
Nu har jeg prøvet en anden lader. Min mobil hedder Huawei 9 Lite, og jeg brugte opladeren derfra. Så kan jeg lade fra 63% til 100% på ca 3 timer. Det er vel tåleligt?
Til top
elindsa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2016
Sted: Odense SV
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elindsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2017 kl. 14:56
Hej Carsten,

jeg har ikke byttet om på laderne, da de begge bærer produktnavne. Til gengæld prøvede jeg at bruge mobilens ladestik, og så kan den lade fra 63% til 100% på ca 3 timer. Mobilens lader er 2.0A og min tablet er 2.5A.

Meget mystiskWink.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu