recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til indkøb af tablet.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til indkøb af tablet.

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2017 kl. 14:59
Jeg har en Samsung tab s 2 den er mega lækker!

Gå efter den eller måske tab 3.

/Daniel
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
elindsa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2016
Sted: Odense SV
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elindsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2017 kl. 15:00
Tak for forslag til ny tablet, men en Samsung vil jeg ikke have igenSmile. Synes, der har været for mange problemer med den.


Til top
elindsa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2016
Sted: Odense SV
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elindsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2017 kl. 15:04
Tak men jeg vil ikke købe en Samsung igen, da jeg ikke har været tilfreds med den jeg har. Jeg har kig på en

Huawei MediaPad M3 Lite 10" 32GB  - Grey


Desværre rækker mine evner ikke til at kunne gennemskue specifikationerne sammenholdt med den Samsung jeg harWink.

Til top
elindsa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2016
Sted: Odense SV
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elindsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2017 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af elindsa elindsa skrev:

At de finder hinanden, f.eks kontakter, så alt ikke skal lægges manuelt over.


Hvordan finder dine enheder hinanden i dag?

Mit bud er at de gør det via din Google konto, dermed er det ligegyldigt om det er den ene eller anden type tablet.


Klaus


Jeg tror, du har ret i, det er via Google, når jeg tænker nærmere over det.
Til top
elindsa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2016
Sted: Odense SV
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elindsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2017 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvis du har en Gmail, Yahoo, iCloud eller tilsvarende e-mail konto, sp kan du bruge deres cloud service. Det er gratis.

Næste tablet, der opretter du din cloud service, Wupti er alle kontakter overført.

Har selv benyttet iPad de sidste mange år, har ikke oplevet batteri problemer. Så vil anbefale en alm iPad 2017 model til almindeligt brug.


Tak for svar. Har aldrig brugt Cloud service, men det må jeg lige finde ud af at få prøvet.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2017 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af elindsa elindsa skrev:

Hej Carsten,

jeg har ikke byttet om på laderne, da de begge bærer produktnavne. Til gengæld prøvede jeg at bruge mobilens ladestik, og så kan den lade fra 63% til 100% på ca 3 timer. Mobilens lader er 2.0A og min tablet er 2.5A.

Meget mystiskWink.


Hej.

Så er spørgsmålet om du ikke bare vil prøve med en anden lader?

Jeg har hørt at IKEA  har nogle billige USB Ladere:


Strøm i alt, USB-indgange: Maks. 3400mA.
Strøm pr. USB-indgang: Maks. 2400mA.

mA betyder milliAmpere. Og det vil sige at den totalt kan lade med 3,4A. Dog max 2,4A pr port.

Hilsen Carsten.

Til top
elindsa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2016
Sted: Odense SV
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elindsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2017 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Man kan sagtens dele mails, kontakter, kalender og noter mellem en Android mobil og iPad. Du skal bare som andre skriver sørge for at bruge fx googles services. Disse virker også fint på Apples enheder. 

Som KlausDM skriver så bruger du det formentlig allerede uden at vide det.

Ang skift af batteri selv så findes der masser af videoer på nettet der viser hvordan du skal gøre. 
Og hvis din tablet i forvejen er død hvad har du så at miste. Prøv da, du kan sikkert mere end du lige tror.
Går det galt. Så køb en ny ligesom du har planer om i forvejen. Økonomisk ikke det store tab. :-)


Ja det kan da være jeg bruger det, men så ved jeg det bare ikkeBig smile.

Jeg har kigget på YouTube, og det tør jeg ikke give mig i kast med. Som jeg har skrevet i dag, så skiftede jeg over til min mobils lader og den virker bedre end Samsungs. Fra 63% til 100% på ca 3 timer. Ved ikke om det er længe?, men det er betydeligt hurtigere end den ellers gjorde.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2017 kl. 16:27
Elin

I sin profil på recordere.dk, kan man skrive vor man bor.
Hvis nu du gjorde det, kunne det være at der boede en venlig recordere.dk bruger der kunne låne dig en anden lader med 2,4A, lige i nærheden.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
elindsa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2016
Sted: Odense SV
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elindsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2017 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Elin

I sin profil på recordere.dk, kan man skrive vor man bor.
Hvis nu du gjorde det, kunne det være at der boede en venlig recordere.dk bruger der kunne låne dig en anden lader med 2,4A, lige i nærheden.....


Klaus
Tak for det. Det er rettet nuSmile.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 992
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2017 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af elindsa elindsa skrev:

Har kig på en Huawei Mediapad M3 lite 10.0, men er i tvivl om, om det er stærk nok. Kan ikke sammenligne specifikationerne, da jeg ikke har forstand på det. Kan nogen herinde hjælpe, så jeg får købt den rigtige.

Den er formentlig på niveau, på nogle områder muligvis lidt over din nuværende tablet, når det gælder simpel styrke. Processoren er en nyere udgave, som bl.a. kan afvikle 64 bit software. Og da du har lige så meget arbejdshukommelse 3 GB RAM), burde du ikke opleve nogen væsentlig forskel.

Den har dog en ringere skærm (LED vs AMOLED), især hvad angår opløsning (ca 20 % lavere ppi), lysstyrke og farvegengivelse. Batteriet er også mindre, men det kompenseres formentlig delvist af det nyere styresystem og en knap så strømkrævende skærm.

En anden har foreslået Samsung Tab S2 (2016), som kun koster få hundrede kroner mere end Huawei'en. Det er rent styrkemæssigt bedre end både din nuværende og Huawei, har samme gode skærm med kun 8 % pct ringere ppi. Ulempen kan være, at skærmformatet på den er 4:3 og ikke 16:10, som din nuværende. 
Til top
janelne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 309
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janelne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2017 kl. 14:12
.

Redigeret af janelne - 01-September-2017 kl. 14:15
Til top
elindsa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2016
Sted: Odense SV
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elindsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2017 kl. 15:01


Den er formentlig på niveau, på nogle områder muligvis lidt over din nuværende tablet, når det gælder simpel styrke. Processoren er en nyere udgave, som bl.a. kan afvikle 64 bit software. Og da du har lige så meget arbejdshukommelse 3 GB RAM), burde du ikke opleve nogen væsentlig forskel.

Den har dog en ringere skærm (LED vs AMOLED), især hvad angår opløsning (ca 20 % lavere ppi), lysstyrke og farvegengivelse. Batteriet er også mindre, men det kompenseres formentlig delvist af det nyere styresystem og en knap så strømkrævende skærm.

En anden har foreslået Samsung Tab S2 (2016), som kun koster få hundrede kroner mere end Huawei'en. Det er rent styrkemæssigt bedre end både din nuværende og Huawei, har samme gode skærm med kun 8 % pct ringere ppi. Ulempen kan være, at skærmformatet på den er 4:3 og ikke 16:10, som din nuværende. 
[/QUOTE]


Tusind tak for forklaringen. Nu blev jeg da først forvirretSmile. Det er ikke så meget om den koster nogle få hundrede mere, men jeg er ikke så vild med at købe Samsung, for min erfaring med den tablet jeg har, har ikke været for god.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu