recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så sidder mit nye OLED på væggen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSå sidder mit nye OLED på væggen

 Besvar Besvar Side  <1 1011121314 25>
Forfatter
Besked
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Og jeg tror at sagen ender med, at jeg udskifter mit EZ950 med et EZ1000. Ikke fordi at billedet er bedre på det dyrere TV. Jeg har i det mindste ikke set en væsentlig forskel i billedet.




"Fejlen" var i virkeligheden en undskyldning for du havde fortrudt du ikke valgte EZ1000 😏😏. Hehe. Håber du blir tilfreds med det andet
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Og jeg tror at sagen ender med, at jeg udskifter mit EZ950 med et EZ1000. Ikke fordi at billedet er bedre på det dyrere TV. Jeg har i det mindste ikke set en væsentlig forskel i billedet.

Jeg skifter nok nærmere for at se forskellen i det sorte - om der er en sådan. EZ1000 er lidt mere lækkert og med en bedre lyd. Desuden er det stadig interessant mig at se hvor præcist TV´et er billede indstillet fra fabrikken. 

Der bliver så en mellemregning med forhandleren.

Og skifter jeg til EZ1000, er der så et par af jer der gider komme forbi mig, og sparke mig bag i, hvis jeg overvejer at skifte TV om et års tidLOL

Var det ikke bedre at holde sig til EZ950 og så bruge lidt af besparelsen til at få lavet en professionel kalibrering. Lyden kan du hive ud af anlægget, i en kvalitet som intet TV kan matche. 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Og jeg tror at sagen ender med, at jeg udskifter mit EZ950 med et EZ1000. Ikke fordi at billedet er bedre på det dyrere TV. Jeg har i det mindste ikke set en væsentlig forskel i billedet.

Jeg skifter nok nærmere for at se forskellen i det sorte - om der er en sådan. EZ1000 er lidt mere lækkert og med en bedre lyd. Desuden er det stadig interessant mig at se hvor præcist TV´et er billede indstillet fra fabrikken. 

Der bliver så en mellemregning med forhandleren.

Og skifter jeg til EZ1000, er der så et par af jer der gider komme forbi mig, og sparke mig bag i, hvis jeg overvejer at skifte TV om et års tidLOL

Var det ikke bedre at holde sig til EZ950 og så bruge lidt af besparelsen til at få lavet en professionel kalibrering. Lyden kan du hive ud af anlægget, i en kvalitet som intet TV kan matche. 
Alle min TV er blevet kalibreret, og naturligvis også et kommende. Jo, men nu bruger jeg TV-højtalerne til det daglige TV-kiggeri.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 20:13
Puha uanset om du får god rabat, eller hvad du giver som iøvrigt ikke rager nogen, ja så forekommer det mig værende voldsomt meget for lige præcis tv. Med den udviklings fart de kommer med. Om 3 1/2 måned viser LG 2018 modeller der modsat 2017 skulle være ikke bare en upgrate men nyt panel.
Og med forhåbentligt bedre priser nu flere er med på OLED vognen.
Det er jo næsten B&O priser for EZ1000.
Men meget kan man sige om dig Hother, du går ikke ned på udstyr, og respekt for det.
Føler bare, at det svare til at købe en bil der er på vej ud, fordi der kommer ny model lige om hjørnet.
Omvendt kan man jo også vente sig selv ihjel.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af siccio siccio skrev:

Puha uanset om du får god rabat, eller hvad du giver som iøvrigt ikke rager nogen, ja så forekommer det mig værende voldsomt meget for lige præcis tv. Med den udviklings fart de kommer med. Om 3 1/2 måned viser LG 2018 modeller der modsat 2017 skulle være ikke bare en upgrate men nyt panel.
Og med forhåbentligt bedre priser nu flere er med på OLED vognen.
Det er jo næsten B&O priser for EZ1000.
Men meget kan man sige om dig Hother, du går ikke ned på udstyr, og respekt for det.
Føler bare, at det svare til at købe en bil der er på vej ud, fordi der kommer ny model lige om hjørnet.
Omvendt kan man jo også vente sig selv ihjel.
Jeg har generelt været meget tilfreds med billedsiden på EZ950. De næste paneler kommer jo nok til at handle en del om HDR og DV osv. Det siger mig ikke så voldsomt meget.

Man må aldrig gå ned på udstyrSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 20:30
syntes heller ikke man skal gå ned på udstyr, og som du selv er inde på, så hvis HDR ikke er noget du priotere voldsomt højt, ja så billed mæssigt sker der nok ikke det vilde, for som efterhånden mange test har vist, så performer de forskellige LG OLED tv jo ret ens med lyd og design forskelle som vigtigste parameter.
Men modsat højttalere og hi-fi generelt går det bare alligevel vildt stærkt på tv fronten, men glæder mig til at høre, hvad du har at fortælle, om skiftet.
For det er kram du køber uden tvivl.
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 08:10
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Argh, hold nu op. En skærm til 40k skal ikke have gul tint i den ene side. Om det er opdaget med en testskive er uden betydning. Det skal bare være i orden.


Det skal et tv til 20k vel heller ikke, eller til 10k for den sags skyld, men dem er der jo utallige af. Det er vel efterhånden blevet standard at tv har en eller anden forskel i farverne, når man kigger på testbilleder
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 14:51
Så er der minsandten bestilt et TX-65EZ1000 til min væg, kommer formentlig i næste uge.

Redigeret af Hother - 21-September-2017 kl. 14:52
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 15:02
Var en opgradering så prisen for at kunne komme af med det andet, eller var det noget du selv fandt på at du ville?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Var en opgradering så prisen for at kunne komme af med det andet, eller var det noget du selv fandt på at du ville?

Det var helt mit eget valg.

Redigeret af Hother - 21-September-2017 kl. 15:55
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 16:30
Jeg har været lidt interesseret i hvorledes højtaler bestykningen ser ud på EZ1000. Jeg synes nemlig, at den til almindelig TV-kigning lyder ganske godt. Den ser således ud:


B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 16:31
Det har jeg også tænkt på 🤔
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1011121314 25>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu