recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så sidder mit nye OLED på væggen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSå sidder mit nye OLED på væggen

 Besvar Besvar Side  <1 89101112 25>
Forfatter
Besked
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2017 kl. 09:27
er det ikke OLED´s naturlige "fejl" lige som ... clouding er noget der er svært at undgå på en lcd, og retention er et stort problem på plasma..

Jeg synes ikke jeg har set mange i udstillinger uden yellow tint, og min har også en lille smule, synes dog det kommer an på hvor jeg sidder.

væsentligt bedre, end de gamle plasma, hvor rent hvidt billede, gjorde tv´et tog meget af lysstyrken, så du fik næsten GRÅ.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2017 kl. 10:01
Det er bare så ØV, og burde håndteres hurtigt af Panasonic Denmark.

Men belært af egen erfaring med en RMA fra 2007 på min Harddiskrecorders dobbelte undertekster, tror jeg de blir seje at trække op. Det blir dog ris til egen R, hvis ikke de rykker på den fejl. Et TV til 44k skal sgu da ikke ha fejl
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2017 kl. 10:15
Enig i at det er noget p!s. Det TV er for dyrt til at lide af misfarvninger i billedet. Det nytter ikke, at de forsøger at krybe uden om ansvaret, når reklamematerialerne lovpriser og fremhæver lige netop billedet som det bedste af det bedste. Så skal skal det også være det.

Det sagt, hvis der er noget galt med TVet er det FORHANDLEREN der har ansvaret, ikke Panasonic. Det skal åbenbat gentages hver dag for ikke at blive glemt. Forhandlerne kan IKKE tørre deres ansvar af på leverandørerne selvom de prøver ihærdigt.
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2017 kl. 10:52
Forhandleren må da vågne op hvis ikke Panasonic gider gøre noget ...
Du har jo givet ham reklame for mange penge via ros
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2017 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er en god uges tid siden jeg reklamerede. Panasonic Nordic udbad sig en video af billede fejlen. Jeg har ingen mulighed for at tage en video af fejlen, ligesom jeg også mener, at en sådan fejl skal ses in real life, før det giver det korrekte ”Billede”af fejlen. Jeg har dog fremsendt flere billeder af mit Yellow Tint. Det virker dog som om, at Panasonic benytter filosofien at ”Silence is gold”. Men hvad søren jeg er vel ikke den eneste med en reklamation.

Det er bestemt heller ikke i dette tilfælde min hensigt at ”Piske en stemning op”, som nogle kunne få en idé om. Hvad jeg skriver er facts. Af samme årsag har jeg ikke flere kommentarer, indtil jeg har en afgørelse af min reklamation, ligesom min forhandler skal have lov til at arbejde med min reklamation.


Bliver nødt til at spørge - Kommunikere du med Panasonic Nordic, eller kommunikere du med din forhandler? (Jeg formoder ikke Panasonic Nordic er der dit TV er forhandlet igennem). 

Det kan godt være det bare er mig der har lidt paranoia, men grundet adskillige andre forbrugersager, så mistænker jeg lidt, at du er ved at blive kørt ud på et sidespor, muligvis af egen fri vilje, fordi du vil være medgørlig og samarbejdsvillig. Det må du selvfølgelig selv om. Men mine alarm klokker ringer, når du som forbruger nævner, at producenten ønsker noget fra dig. 
Hvis producenten ønsker noget - så burde de sende en tekniker ud der ved selvsyn kan se det, evt fixe det eller dødsdømme produktet. I samme omfang kan de også filme alt det de vil, hvis det er det de vil.

Den del kan ikke være svær. 

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2017 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er en god uges tid siden jeg reklamerede. Panasonic Nordic udbad sig en video af billede fejlen. Jeg har ingen mulighed for at tage en video af fejlen, ligesom jeg også mener, at en sådan fejl skal ses in real life, før det giver det korrekte ”Billede”af fejlen. Jeg har dog fremsendt flere billeder af mit Yellow Tint. Det virker dog som om, at Panasonic benytter filosofien at ”Silence is gold”. Men hvad søren jeg er vel ikke den eneste med en reklamation.

Det er bestemt heller ikke i dette tilfælde min hensigt at ”Piske en stemning op”, som nogle kunne få en idé om. Hvad jeg skriver er facts. Af samme årsag har jeg ikke flere kommentarer, indtil jeg har en afgørelse af min reklamation, ligesom min forhandler skal have lov til at arbejde med min reklamation.


Bliver nødt til at spørge - Kommunikere du med Panasonic Nordic, eller kommunikere du med din forhandler? (Jeg formoder ikke Panasonic Nordic er der dit TV er forhandlet igennem). 

Det kan godt være det bare er mig der har lidt paranoia, men grundet adskillige andre forbrugersager, så mistænker jeg lidt, at du er ved at blive kørt ud på et sidespor, muligvis af egen fri vilje, fordi du vil være medgørlig og samarbejdsvillig. Det må du selvfølgelig selv om. Men mine alarm klokker ringer, når du som forbruger nævner, at producenten ønsker noget fra dig. 
Hvis producenten ønsker noget - så burde de sende en tekniker ud der ved selvsyn kan se det, evt fixe det eller dødsdømme produktet. I samme omfang kan de også filme alt det de vil, hvis det er det de vil.

Den del kan ikke være svær. 

Jeg kommunikere gennem min forhandler. Han er meget opsat på at få sagen løst. Min forhandler besøger mig i morgen, medbringende et videokamera.

Bare rolig, min kære frue kalder mig en terrier, så jeg vil aldrig ikke lade mig køre ud på et sidespor.

Ellers er vi ganske enige.Smile

Nu ikke mere om sagen, før jeg kender resultatet af min reklamation.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2017 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg kommunikere gennem min forhandler. Han er meget opsat på at få sagen løst. Min forhandler besøger mig i morgen, medbringende et videokamera.

Bare rolig, min kære frue kalder mig en terrier, så jeg vil aldrig ikke lade mig køre ud på et sidespor.

Ellers er vi ganske enige.Smile

Nu ikke mere om sagen, før jeg kender resultatet af min reklamation.

Okay - Godt at få det præciseret. Så er det som det burde være, foreløbig Wink 
Og ja, det er fornuftigt nok at vente med at gøre en større sag ud af det, førend du kender resultatet af din reklamation. Forhandleren skal jo lige have lov/mulighed for at bearbejde problemet, inden for rimelig tid.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2017 kl. 12:31
Hother

Du skal ikke kommunikere gennem din forhandler. Du skal kommunikere MED din forhandler og det er i den forbindelse lige meget om Panasonic synes at tavshed er guld. Det er din forhandlers problem, ikke dit, for sagen står ALENE mellem dig og din forhandler. Hvordan de så vil klare sagen indbyrdes vedkommer ikke dig.

Redigeret af Mefisto - 19-September-2017 kl. 12:34
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2017 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Hother

Du skal ikke kommunikere gennem din forhandler. Du skal kommunikere MED din forhandler og det er i den forbindelse lige meget om Panasonic synes at tavshed er guld. Det er din forhandlers problem. Ikke dit, for sagen står ALENE mellem dig og din forhandler. Hvordan de så vil klare sagen indbyrdes vedkommer ikke dig.

Jeg tror egentlig også det er det Hother mener.. Sådan fangede jeg den ihvertfald anden gang, selvom jeg godt kan se, det ikke er det han skriver.
Og hvis forhandler kommer hjem til ham i morgen og filmer, som producenten har bedt om, så er det for så vidt også okay. Så er forhandleren jo bare "teknikeren" udsendt af producenten/forhandler i sammenråd. Og det er der ikke noget galt i. Men det er klart, at hvis tingene går i hårdknude derfra, så ser situationen anderledes ud. Så er det Hother vs forhandler kampen forgår imellem. 
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2017 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Hother

Du skal ikke kommunikere gennem din forhandler. Du skal kommunikere MED din forhandler og det er i den forbindelse lige meget om Panasonic synes at tavshed er guld. Det er din forhandlers problem. Ikke dit, for sagen står ALENE mellem dig og din forhandler. Hvordan de så vil klare sagen indbyrdes vedkommer ikke dig.

Jeg tror egentlig også det er det Hother mener.. Sådan fangede jeg den ihvertfald anden gang, selvom jeg godt kan se, det ikke er det han skriver.
Og hvis forhandler kommer hjem til ham i morgen og filmer, som producenten har bedt om, så er det for så vidt også okay. Så er forhandleren jo bare "teknikeren" udsendt af producenten/forhandler i sammenråd. Og det er der ikke noget galt i. Men det er klart, at hvis tingene går i hårdknude derfra, så ser situationen anderledes ud. Så er det Hother vs forhandler kampen forgår imellem. 

Det kan godt være. Jeg påpeger bare at det sådan set er lige meget hvordan Panasonic forholder sig til sagen eller om de har valgt at sætte sig på hænderne og lade som ingen ting. Det gør hverken forhandleren mere eller mindre ansvarlig over for sin sin kunde. Selv hvis Panasonic vurderer at det ikke er noget de vil betale for at få ombyttet, så friholder det stadig ikke forhandleren for ansvar. Panasonic og forhandlerens indbyrdes aftaler vedkommer slet ikke kunden. Jeg ved godt at du ved dét, men det må der være mange andre der ikke gør, baseret på den måde folk omtaler reklamatiossager.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2017 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Jeg ved godt at du ved dét, men det må der være mange andre der ikke gør, baseret på den måde folk omtaler reklamatiossager.

Og det kan heller ikke skrives mange gange nok Thumbs Up
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2017 kl. 15:28
Helt enig.

Og tak til dig, John, for ærligt at fortælle om fejlen på dit TV.

Ud fra fotoet at dømme ligner det noget, som jeg heller ikke ville acceptere. Held og lykke med reklamationen.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 89101112 25>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu