recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så sidder mit nye OLED på væggen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSå sidder mit nye OLED på væggen

 Besvar Besvar Side  <1 910111213 25>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 11:12
Så har min Panasonic forhandler været forbi mig. Rigtig positiv oplevelse, og forhandleren kunne godt se billede fejlen. Hvordan billede fejlen tager sig ud på den optagede video ved jeg ikke.

Men heldigvis er min forhandler helt klart indstillet på en løsning for mig.




Redigeret af Hother - 20-September-2017 kl. 11:15
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 11:46
Opstod fejlen fra dag 1 eller er det noget der dukker op efter en periode ?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Opstod fejlen fra dag 1 eller er det noget der dukker op efter en periode ?
Det kan jeg reelt ikke svare dig på, for jeg opdagede det ført efter ca. 25 driftstimer.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så har min Panasonic forhandler været forbi mig. Rigtig positiv oplevelse, og forhandleren kunne godt se billede fejlen. Hvordan billede fejlen tager sig ud på den optagede video ved jeg ikke.

Men heldigvis er min forhandler helt klart indstillet på en løsning for mig.


Interessant udmelding.

Nu ved jeg godt, at vi er i et skriftligt medie, og opfattelsen kan være formuleret anderledes end det lige er ment eller sagt. Så derfor skal det jeg skriver nu lige tages med et forbehold. 

Den der "indstillet på en løsning for mig", den formulering knurrer i mine nakkehår Confused

Formuleringen "indstillet på en løsning...", lyder som om, at der kan være tale om flere løsnings muligheder. Men hvis forhandleren anerkender problemet som, at problemet ikke skal være der. Så er der vel kun een løsning - Få problemet til at gå væk! 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så har min Panasonic forhandler været forbi mig. Rigtig positiv oplevelse, og forhandleren kunne godt se billede fejlen. Hvordan billede fejlen tager sig ud på den optagede video ved jeg ikke.

Men heldigvis er min forhandler helt klart indstillet på en løsning for mig.


Interessant udmelding.

Nu ved jeg godt, at vi er i et skriftligt medie, og opfattelsen kan være formuleret anderledes end det lige er ment eller sagt. Så derfor skal det jeg skriver nu lige tages med et forbehold. 

Den der "indstillet på en løsning for mig", den formulering knurrer i mine nakkehår Confused

Formuleringen "indstillet på en løsning...", lyder som om, at der kan være tale om flere løsnings muligheder. Men hvis forhandleren anerkender problemet som, at problemet ikke skal være der. Så er der vel kun een løsning - Få problemet til at gå væk! 
Jeg tror ikke at min udmelding skal knurrer i dine nakkehår. Jeg holder løsnings mulighederne lidt for mig selv indtil videre, og indtil jeg ved hvad det ender med. Men at det bliver løst er jeg sikker på. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
claussor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 15:29
Jeg tror nu godt Hother har styr på sin sag uden vi skal blande os i hvordan han lige løser det. Der er ingen grund til at køre hårdt mod hårdt så længe han og forhandler har et tilsyneladende godt forhold og er indstillet på at løse det. Take a break people :)
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 17:36
Nysgerrig, fandt du fejlen da du ledte efter den, eller opdagede du den ved almindeligt kiggeri?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Nysgerrig, fandt du fejlen da du ledte efter den, eller opdagede du den ved almindeligt kiggeri?


Mit gæt vil klart være det første.

Internettets udbredelse har gjort, at folk i dag sidder bevidst og kigger efter billedfejl, på deres skærme. "I gamle dage", hvor informationsniveauet ikke var det samme, levede folk lykkeligt med selv kraftige konvergensfejl, på deres billedrørs-tv, og skæve farver o.s.v., o.s.v.

Jeg havde f.eks aldrig "Purple Snakes" på mit Pana PV70 - for jeg kiggede ikke efter det! Det var hovedrystende at se, den gang, hvordan PV70-ejere, som ikke havde set en skid, fór hjem og satte testskiver på, for så pludselig at kunne se det...

M.v.h.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 18:41
Argh, hold nu op. En skærm til 40k skal ikke have gul tint i den ene side. Om det er opdaget med en testskive er uden betydning. Det skal bare være i orden.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Nysgerrig, fandt du fejlen da du ledte efter den, eller opdagede du den ved almindeligt kiggeri?
Jeg er jo glad for naturudsendelser, og ind i mellem så ser  jeg f.eks. Youtube 4K også om Grønland, hvor jeg har boet i en periode. På et tidspunkt i et flimklip, "Stævnede" et isbjerg fra højre mod venstre. Da isbjerget nåede ca 15 ca. cm fra billede kanten, ja så blev isbjerget gulligt. Den havde jeg ikke lige set før.    
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 18:54
Og jeg tror at sagen ender med, at jeg udskifter mit EZ950 med et EZ1000. Ikke fordi at billedet er bedre på det dyrere TV. Jeg har i det mindste ikke set en væsentlig forskel i billedet.

Jeg skifter nok nærmere for at se forskellen i det sorte - om der er en sådan. EZ1000 er lidt mere lækkert og med en bedre lyd. Desuden er det stadig interessant mig at se hvor præcist TV´et er billede indstillet fra fabrikken. 

Der bliver så en mellemregning med forhandleren.

Og skifter jeg til EZ1000, er der så et par af jer der gider komme forbi mig, og sparke mig bag i, hvis jeg overvejer at skifte TV om et års tidLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Argh, hold nu op. En skærm til 40k skal ikke have gul tint i den ene side. Om det er opdaget med en testskive er uden betydning. Det skal bare være i orden.

nu har du ikke citeret hvem du svarer, men nej der skal ikek være fejl, men spørgsmålet var reelt. Jeg opdager virkeligt sjældent fejl på skærme, men er heller ikke perniffen, hvilket man også vil kunne se på den prisklasse jeg køber tv i, sub 10.000 kr.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Nysgerrig, fandt du fejlen da du ledte efter den, eller opdagede du den ved almindeligt kiggeri?
Jeg er jo glad for naturudsendelser, og ind i mellem så ser  jeg f.eks. Youtube 4K også om Grønland, hvor jeg har boet i en periode. På et tidspunkt i et flimklip, "Stævnede" et isbjerg fra højre mod venstre. Da isbjerget nåede ca 15 ca. cm fra billede kanten, ja så blev isbjerget gulligt. Den havde jeg ikke lige set før.    

Tak for svaret. Det viser jo det er en reel fejl, når det også ses i tv-kiggeri. Det er det selvfølgeligt også, hvis det vises på et testbillede, men forstå mig ret. Der er forskel på at lede efter fejl og opdage fejl ved tilfældigheder.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 910111213 25>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu