recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så sidder mit nye OLED på væggen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSå sidder mit nye OLED på væggen

 Besvar Besvar Side  <1 2122232425>
Forfatter
Besked
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af Tjald Tjald skrev:


Jeg har tilsyneladende husket forkert. Det er en ejer af LG B7, som oplever problemet med ABL. Han skriver i tråden tilhørende testen af B7:

Så giver det bedre mening. Phillips POS9002 bliver jo faktisk skamrost på stort set alle parametre med undtagelse af byggekvaliteten og understøttelse af Dolby vision etc. Jeg har selv et på vej fra Elgigantens udsalg i Tilst så blev lidt svedig over din kommentar :-)


Redigeret af Ehlz - 05-Oktober-2017 kl. 09:37
Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 180
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af Tjald Tjald skrev:

Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:

Oprindeligt skrevet af Tjald Tjald skrev:

Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:



....Jeg kunne bare læse i anmeldelserne på Flatpanels, at det var synligt på både LG B6 / B7 og især på Phillips POS9002. Enkelte nye ejere af Phillips - som kunne købes til 10.000 til åbningsfest hos Elgiganten i Tilst - oplever det som meget forstyrrende. 

Hvor læser du det med POS 9002 henne? Jeg mener jeg har læst det meste om det tv og er ikke faldet over den problemstilling?




Det står i anmeldelsen af PO 9002 på Flatpanels:
<span style="color: rgb102, 102, 102; font-family: " Sans", sans-serif;"><i style="">Under testen havde vi også et eksemplar af 65” LG B7 OLED, så vi havde mulighed for at teste side-om-side. En af forskellene, ud over Dolby Vision, er, at Philips har en mere aggressiv ABL (Average Brightness Limiter) end LG, hvilket i praksis betyder, at jo mere lys/hvid, der er i en scene, desto mere og hurtigere dæmpes belysningen i panelet. Ikke desto mindre så er POS9002 dog egnet til at stå i selv meget oplyste stuemiljøer.</span>


Ja det har jeg fundet, men jeg kan ikke finde nogle brugere der siger at det er meget forstyrrende. Jeg opfatter heller ikke nødvendigvis aggresiv ABL som noget negativt?


Jeg har tilsyneladende husket forkert. Det er en ejer af LG B7, som oplever problemet med ABL. Han skriver i tråden tilhørende testen af B7:


Hvis ABL er din største bekymring, vil OLED nok ikke være for dig, men et decideret "problem", er det ikke.
Til top
Tjald Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:

Oprindeligt skrevet af Tjald Tjald skrev:


Jeg har tilsyneladende husket forkert. Det er en ejer af LG B7, som oplever problemet med ABL. Han skriver i tråden tilhørende testen af B7:

Så giver det bedre mening. Phillips POS9002 bliver jo faktisk skamrost på stort set alle parametre med undtagelse af byggekvaliteten og understøttelse af Dolby vision etc. Jeg har selv et på vej fra Elgigantens udsalg i Tilst så blev lidt svedig over din kommentar :-)

Jeg håber, du bliver glad for dit Phillips! Jeg forsøgte forgæves at overtale konen til en fælles investering i selv samme skærm fra åbningsfesten i Tilst, så jeg er lidt misundelig Embarrassed Ser frem til at høre din vurdering, når du har modtaget den.
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af Tjald Tjald skrev:


Jeg håber, du bliver glad for dit Phillips! Jeg forsøgte forgæves at overtale konen til en fælles investering i selv samme skærm fra åbningsfesten i Tilst, så jeg er lidt misundelig Embarrassed Ser frem til at høre din vurdering, når du har modtaget den.

Jeg lover at følge op når jeg har fået den igang.

P.s: Er tip til det med konen er bare at slå til når tilbuddet er der og så tage balladen med konen efterfølgende, ideelt først når returretten er udløbet :-)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 11:10
@New Puma,
Tak for dit indlæg. Jeg kan desværre ikke være særligt enig med dig i ret meget. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 11:50
Hvad er egentlig årsagen til, at verdensmarkedsandelen for det gode Panasonic-mærke næsten var forsvundet i 2016.

Vi hører jo mange herinde lovprise mærket for kvalitet.

PS. Selv om markedsandelen på linket kun er opgjort før 2017 og kun for LCD, fortæller det vel alligevel noget om udviklingen eller rettere: faldet og manglende salg for Panasonic TV modeller eller hvad?

Jo, de har trukket sig i USA. Hvorfor mon?

Hvorfor svigter kunderne mon?

Læg mærke til den lyseblå farve, der falder markant.

Er det måske sidste chance for Panasonic med Oled?

http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=39807



Redigeret af bentpetersson - 05-Oktober-2017 kl. 11:53
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 11:54
Globalt ja. Men hvad med de vestlige lande, det er da mere interessant. Hvad kinesere og andre køber er da ligegyldigt
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Hvad er egentlig årsagen til, at verdensmarkedsandelen for det gode Panasonic-mærke næsten var forsvundet i 2016.

Vi hører jo mange herinde lovprise mærket for kvalitet.

PS. Selv om markedsandelen på linket kun er opgjort før 2017 og kun for LCD, fortæller det vel alligevel noget om udviklingen eller rettere: faldet og manglende salg for Panasonic TV modeller eller hvad?

Jo, de har trukket sig i USA. Hvorfor mon?

Hvorfor svigter kunderne mon?

Læg mærke til den lyseblå farve, der falder markant.

Er det måske sidste chance for Panasonic med Oled?

http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=39807

Mit eget personlige bud er, at folk i dag alene går efter smart pris og smart design.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Hvad er egentlig årsagen til, at verdensmarkedsandelen for det gode Panasonic-mærke næsten var forsvundet i 2016.

Vi hører jo mange herinde lovprise mærket for kvalitet.

PS. Selv om markedsandelen på linket kun er opgjort før 2017 og kun for LCD, fortæller det vel alligevel noget om udviklingen eller rettere: faldet og manglende salg for Panasonic TV modeller eller hvad?

Jo, de har trukket sig i USA. Hvorfor mon?

Hvorfor svigter kunderne mon?

Læg mærke til den lyseblå farve, der falder markant.

Er det måske sidste chance for Panasonic med Oled?

http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=39807


Det starter med P og slutter med A, da den æra sluttede, lukkede Panasonic ned i USA. Det vil jo altid give tabte markedsandele, når så stort et marked lukkes ned.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 12:12
Ja, det ser ud som om dem der i sin tid satsede alt på plasma (primært Panasonic og Pioneer), har det svært eller er lukket.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 12:41
Jo, JeTex overgangen fra plasma til lcd gav åbenbart manglende billedkvalitet i forbindelse med egenproduktion ifølge dette:

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1464773222&rss


Designmæssigt er Panasonic vel på højde med andre. Eller hvad er det, du mener John?
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
New Puma Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Juni-2017
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 13:30
Hej John,

Det kommer ikke bag på mig

Jeg reagerer blot på dine udtalelser om kvalitetsledelse for det har været min hovedbeskæftigelse de sidste 30 år . Dine udtalelser om at specifikations niveauet på farve nuancer på visning af en 100 % hvid skærm skal være uden målbare farve nuancer . Er nok lidt ønske tænkning, men samtidig et signal til mig om, at din praktiske viden omkring kvalitetsledelse i 2017 i en produktionsvirksomhed må være på et relativ begrænset niveau for jeg er meget overbevist at alle panel producenter har effektive vision / scanning teknologi til direkte på deres produktionslinjer som afgør om panelet er indenfor specifikationer😉😉😉 hvilket også gør de ved brugen af SPC nemt kan afgøre hvilke panel ID numre som ligger tættes på O i specifikations afvigelser. Hvilket gør det ret simplet at lave en sortering i batch baseret på specifikation variationer, sådan de får mulighed kan sælge nogle udvalgte paneler til lidt højere pris men det skal selvfølgelig ske med omtanke sådan man ikke bringer sine egne produkter i fare. Den risiko bliver selvfølgelig minimeret når der er tale om Loewe og B&O som ikke sælges i de samme store main stream elektronik varehuse, som sikrer at en LG TV ikke kommer til, at hænge side om side på de store udstillingsvægge.

Jeg tror du har alt for høje forventninger i forhold til hvad der er muligt og opnå på et OLED panel som måske har en salgspris på omkring 400-500 $ Nej desværre er det pris og en masse måske lidt ligegyldig smart tv faciliteter samt en evige kamp om nye teknologiske "buzz" ord som QLED som skal sælger produktet i 2017.

Jeg købte i 2010 et 50 tommer 1080P Pioneer plasma for små 25.000 kr. i december blev det sat på pension i soverværelset ( den generation er jo bygget som en kampvogn og nægter at stå af)

Erstatningen inde i stuen et 55 “ LG OLED små 10.000 kr. det kan godt være det ikke er bygget som en kampvogn i stål med billedet viste mig hvormeget lys betyder i billedkvaliteten specielt HDR og Dolby Vision sammenlignet med dit Pioneer som nok har mistet lidt at sin glans over årene.

Et andet fakta i en branche er jo, at panel produktionen over en årrække er reduceret til færre producenter, hvilket betyder, at der for LG ikke er nogen aktuel konkurrent på OLED paneler til brug i fladskærms tv. Årsagen er desværre at ingen udover LG åbenbart har tilstrækkelig indtjening til, at investere milliarder i nye OLED panel produktions faciliteter og tilhørende teknologi, hvilket alt andet ikke gavner udviklingen. For LG´s vedkommende har de nok ikke skabt disse værdier på, at lave fladskærms tv. Tror blot de håber, at marked har erkendte behov for afløsning af de snart 20 år gamle LCD paneler kan skabe indtjening i en årrække.




Redigeret af New Puma - 05-Oktober-2017 kl. 14:28
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2122232425>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu