recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så sidder mit nye OLED på væggen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSå sidder mit nye OLED på væggen

 Besvar Besvar Side  <1 45678 25>
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2017 kl. 08:42
Jeg er heller ikke lige altid enig i betragtningerne men så længe de er saglige og ikke som en decideret bashing tråd ala den der blev lukket for kort tid siden, synes jeg det er rigtig fint du gider lave en brugeranmeldelse og ikke mindst gider tage dig tid til det! Tillykke med tvet og helbredet (har ikke lige hørt hvad du fejlede) men lyder ikke godt hvis du ikke rigtig kan noget.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2017 kl. 09:45
?

Redigeret af Kampus - 03-September-2017 kl. 09:47
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2017 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

Hej John
Tilykke med din nye Oled, jeg glæder mig til at høre om hvordan det klare de grå toner i billedet
Det er jo der som jeg har læst det at Oled kan have lidt problemer, jeg er sku stadig super glad for mit CX800
Meeen Gravity kunne være spændende at afprøve på Oled skærm.
Pøj pøj med helbredet.👍😃
Hej med dig, og mange tak.

Omkring gråtoner har jeg checket disse via mine test BD´s. Og her resultatet fint. Jeg har også afspillet en de nyere Sherlock Holmes BD, som jo i sig selv er ret mørk, og med det som jeg vil kalde mange "Sort nuancer", og grå. Den film stod bare rigtigt flot. Så jeg har ikke endnu observeret problemer på det område.Smile  


Redigeret af Hother - 03-September-2017 kl. 12:51
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2017 kl. 12:50
Omkring billede indstillinger. Jeg har valgt ikke at gøre en disse. Jeg vurdere at farverne står så flot (måske med en anelse for meget rød), så jeg vil ikke lægge kalibrerings indstillinger ind fra tests.

Jeg får forhåbentligt Thomas fra tv kalibrering.dk på besøg i november.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2017 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Hvis folk har et problem med Hother opretter en tråd om hans nye indkøb, så henvend jer til en moderator og lade ham afgøre relevancen indtil da STFU. Det er mig en gåde Naieras indlæg får lov til at stå.


Hvorfor skulle det ikke blive stående? Det er en mening, akkurat som din er!
Nu er der så tidligere en moderator, som har lukket en af Johns tråde...

M.v.h.


Det er en mening uden substans og som kun har et formål, at svine Hother til intet andet, igen har man et problem med tråden så kontakt en moderator.

Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2017 kl. 19:53
I skal da lige have et par billeder - beklager kvaliteten.






B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
jvks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 248
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2017 kl. 20:16
Tillykke med det nye Tv.
Læser med stor interesse dine kommentarer om dine nye TV
Samsung 55" UE F8005, Yamaha A1020,SamsungSMT-H3106, B&W MT-20.PS3 og Panasonic DMR730





Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2017 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af jvks jvks skrev:

Tillykke med det nye Tv.
Læser med stor interesse dine kommentarer om dine nye TV
Mange tak skal du have.

Er begyndt af bokse med en lille bruger anmeldelse. Nu må vi se hvad det bliver tilSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2017 kl. 21:55

En lille brugeranmeldelse af mit Panasonic TX-65EZ950E.

Jeg havde jo indtil for nogle få dage siden et Pana DX900E. Et absolut kompetent TV, og med så få billede fejl, som jeg aldrig har oplevet det før. Hvorfor så skifte? Jeg har læst så meget om, og kigget så meget på OLED, og jeg er så nysgerrig på udviklingen på TV fronten, så ja OLED måtte prøves.

Inden jeg bestemmer mig til køb af et nyt TV, så gør jeg meget ud af  - om muligt, at teste de interessante emner. Jeg kan f.eks. ikke sige at et LG OLED ikke er bedre end det nu købte. Og det kan jeg ikke, for forhandlere af LG TV giver bare ikke mulighed for, at kunne gennemføre de tests som jeg gerne vil, og som er helt afgørende for mit valg af nyt TV.

Jeg har hos en bekendt kunne teste et Sony 65 tommer A1, og det korte og det lange er jo, at det TV ligger meget tæt på mit nuværende TV. Det eneste som jeg fandt bedre på Panasonic TV´et er, at TV-kanaler rent billede mæssigt for mig er mere naturligt. Vi benytter begge YouSee´s Humax boks, og signalforholdene er de samme. Andre kan helt bestemt have en anden opfattelse, og fint med det.

Hos min Panasonic forhandler kan jeg teste stort set som jeg vil, og alt er aftalt på forhånd. Bare de ikke er alt for trætte af mine besøg hos Panasonic Center Rødovre. Samme forhandler var i øvrigt så utrolig hjælpsom, at de pga. af en maveoperation hos mig, at de nedtog mit DX900 og opsatte det nye. Det er altså bare skønt, når man må løfte max 3 kg.

Byggekvaliteten er fin, ingen knagen når TV´et varmer op, og absolut ingen tant og fjas i designet. Der er bare et minimalt lille ”Panasonic” skilt på nederst på fronten. Billedet er afgjort det væsentlige, der er intet på TV´et som fanger din opmærksomhed. En ting som skuffer mig lidt er jo, at Panasonic på TV´ets højre side i skærmkanten, plejer at have lidt trykknapbetjeninger for tænd/sluk og kanalskift. Den mulighed er pist borte. Så ingen fjernbetjening  = ingen betjening af TV´et.

Billedet, hvad kan jeg sige. Hvis optagelsen er god, og signalforhold i orden, så er billedet eminent. Har lige set en klassisk koncert fra Wien på DR2, billedet var en oplevelse af smukke farver, og et klart og detaljeret billede. Det samme gælder jo ved afspilning af DVD, BD og BD HDR.  Ofte en meget stor grad af billededybde. Det er jo lige som at være der selv - nogen gange bedre end at være der selv. TV´et er jo anerkendt for sit CMS (Color Management System), og de ret komplette ISF indstillings muligheder.

Jeg er jo også lidt på AVFORUMS, og har her kunne læse lidt om problemer her og der på EZ950. Med det som jeg typisk ser, har jeg ingen problemer med bevægelser, Banding eller DSE. Billedet står helt klart og rent. Ikke dermed sagt, at jeg ikke senere kan notere mig et eller andet omkring billede fejl.

På den måde mit TV er placeret, er der meget lidt refleksioner, og bestemt intet der kan ses, når TV´et er tændt.  Jeg har heller ikke oplevet den rødlige ”Tint”, som andre har bemærket. Igen sikkert pga. af TV´ets placering.

EZ950E er jo blevet rost for flotte billede indstillinger fra fabrikkens side. Jeg glæder mig til når Thomas fra TV kalibrering har været forbi mig senere på efteråret, så kan jeg jo se hvor gode indstillingerne reelt er.

Lyden synes jeg faktisk er ganske okay med tanke på, at TV´et ikke er forsynet med en soundbar. Den tidligere nævnte koncert fra Wien gav mig et godt indtryk af lyden, og de indstillinger som jeg har foretaget. Det lød nemlig ikke helt skævt. Lyden var naturligvis ikke koncerten værdig, men alligevel.

Smart TV delen er jo efter sigende ikke så overvældende, men det jeg har brug for, det findes – og det virker. Jeg har dog ikke prøvet NETFLIX o.lign.

Jeg har ikke oplevet rentention eller det der er værre, og jeg håber jo heller ikke at jeg kommer til det.

TV´ets menuer er de kendte Panasonic menuer med den tilføjelse, at der er pixel orbiter og en ”Skærm vedligeholdelse” funktion.  Så er det jo ligesom i de gode gamle plasmaer tider. Det nye for mig omkring skærmvedligeholdelse er jo, at den starter når man slukker for TV´et, så der er intet synligt at se. For mig er OLED jo nærmest et plasma TV, bare en hel del bedre og en del mere udviklet.

En lille praktisk bemærkning. EZ950E samt et par andre Panasonic modeller modtager senere en firmware update med HDR10+, som i nogen grad modsvarer Dolby Vision. Om det får nogen reel betydning ved jeg ikke.  

Kort fortalt, jeg er særdeles tilfreds med mit nyindkøb – og det mest kostbare TV jeg nogensinde har købt, og det lever bestemt op til mine forventninger over en bred kam. TV´et virker vel planlagt/gennemarbejdet og velfungerende.



Redigeret af Hother - 04-September-2017 kl. 13:13
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2017 kl. 22:24
Kom lige i tvivl.... Er du sponsoreret af den butik du nævner i hver sætning.?? Afslag i pris?
Håber jeg tager fejl

Mvh Michael
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2017 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Kom lige i tvivl.... Er du sponsoreret af den butik du nævner i hver sætning.?? Afslag i pris?
Håber jeg tager fejl

Mvh Michael
Nej slet ikke. Men det er hyggelige og hjælpsomme mennesker, og derfor nævner jeg gerne dem og deres hjælpsomhed.  


Redigeret af Hother - 03-September-2017 kl. 22:31
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2017 kl. 22:31
Ok tak for svar

Mvh Michael
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678 25>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu