recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquiti USG Gateway. Standard vs. Pro
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquiti USG Gateway. Standard vs. Pro

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ubiquiti USG Gateway. Standard vs. Pro
    Sendt: 05-September-2017 kl. 11:09
Jeg læste lidt om Ubiquiti USG Gateway, jeg har valgt standard versionen, med en UAP-AC Pro Acces Point.

Jeg vil lige høre jer ad, hvis jeg nu havde valgt en pro gateway fra Ubiquiti, hvad fik jeg så mere, for de ekstra penge, ved denne router?

Nogen der har erfaringer?


Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2017 kl. 13:49
Kort fortalt - BÅNDBREDDE mellem internet og internt. - ikke noget du som privat ville have nogen som helst mulighed for at udnytte i pro'en, men den kan håndtere et langt større antal brugere end den til privat. For at kunne gøre det, er indmaden også nødt til at være meget kraftigere (ok - SÅ meget heller ikke, typisk for at kunne klare et par hundrede brugere er en intel ATOM chip faktisk rigeligt. - men det kommer selvfølgelig an på hvad man aktiverer af funktionalitet)

Reelt står forskellene i den her PDF https://dl.ubnt.com/datasheets/unifi/UniFi_Security_Gateway_DS.pdf

Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2017 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Jeg læste lidt om Ubiquiti USG Gateway, jeg har valgt standard versionen, med en UAP-AC Pro Acces Point.

Jeg vil lige høre jer ad, hvis jeg nu havde valgt en pro gateway fra Ubiquiti, hvad fik jeg så mere, for de ekstra penge, ved denne router?

Nogen der har erfaringer?



du FÅR en masse andet for pengene, men ikke noget DU vil have nogen gavn af.. :)

Spildt af dollars. brug dem på noget ekstra gejl.. :)
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2017 kl. 17:18
Jeg har lige byttet min Ubiquiti EdgeRouter pro med en USG og jeg er glad. Mulighederne for alle de ekstra WAN´s og den større båndbredde behøvede jeg ikke. USG er jeg glad for, dels fordi den er en del af UNIFI, men også grundet strømforbruget ;)
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2017 kl. 18:35
Ja, jeg undersøgte lidt op på det selv. Den er hurtigere, men hvis det kun er internet og internt, har jeg ikke behov, for det, jeg vil hellere have et bedre acces point. Var ved at undersøge forskellen på en Ubiguiti USG og en Ubiquiti Edge Router. Jeg kan se, Edge, kan justeres lidt ind efter egne behov. Jeg skal kun bruge en switch. Den jeg har nu er en 48 port og kan ikke snakke sammen med systemet. Det er en D-Link DES 1210-52 48 port. På sigt kan det være jeg skifter ud til Ubiquiti 48 port swtich.

Det jeg får med USG er controlleren. Jeg har ikke kunnet finde frem til hvordan jeg laver statisk IP på enheder tilsluttet på USG. Er det mest normalt at gøre det på enheder, på enheden, som jeg gør på min Qnap NAS server?

Nu med min yousee router, lader jeg DHCP lave ip, bruger i statiske IP adresser, på jeres udstyr?

Det store spørgsmål er vel egentlig om det er USG eller Edge Router.

Tænker til mit behov er USG vel fint.







Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2017 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Jeg har lige byttet min Ubiquiti EdgeRouter pro med en USG og jeg er glad. Mulighederne for alle de ekstra WAN´s og den større båndbredde behøvede jeg ikke. USG er jeg glad for, dels fordi den er en del af UNIFI, men også grundet strømforbruget ;)

Er det muligt lave statisk IP adresser, på enheder tilsluttet Ubiquiti USG?

Måske det er bedst at lade DHCP lave IP-adresser, som jeg gør nu, på det meste udstyr.
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2017 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Ja, jeg undersøgte lidt op på det selv. Den er hurtigere, men hvis det kun er internet og internt, har jeg ikke behov, for det, jeg vil hellere have et bedre acces point. Var ved at undersøge forskellen på en Ubiguiti USG og en Ubiquiti Edge Router. Jeg kan se, Edge, kan justeres lidt ind efter egne behov. Jeg skal kun bruge en switch. Den jeg har nu er en 48 port og kan ikke snakke sammen med systemet. Det er en D-Link DES 1210-52 48 port. På sigt kan det være jeg skifter ud til Ubiquiti 48 port swtich.

Det jeg får med USG er controlleren. Jeg har ikke kunnet finde frem til hvordan jeg laver statisk IP på enheder tilsluttet på USG. Er det mest normalt at gøre det på enheder, på enheden, som jeg gør på min Qnap NAS server?

Nu med min yousee router, lader jeg DHCP lave ip, bruger i statiske IP adresser, på jeres udstyr?

Det store spørgsmål er vel egentlig om det er USG eller Edge Router.

Tænker til mit behov er USG vel fint.



Hvis du vil give din nas et "statisk" ip.
så går du ind under client. vælger din nas og derefter "configuration" i vinduet der kommer frem derefter klikker du på network. "use fixed ip adress" og så taster du ellers :)

DU kan også på forhånd give den en ip adresse før dit netværk kender den hvis du taster mac adressen, så vil den automatisk på tildelt den faste ip når den "dukker op"



Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2017 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Ja, jeg undersøgte lidt op på det selv. Den er hurtigere, men hvis det kun er internet og internt, har jeg ikke behov, for det, jeg vil hellere have et bedre acces point. Var ved at undersøge forskellen på en Ubiguiti USG og en Ubiquiti Edge Router. Jeg kan se, Edge, kan justeres lidt ind efter egne behov. Jeg skal kun bruge en switch. Den jeg har nu er en 48 port og kan ikke snakke sammen med systemet. Det er en D-Link DES 1210-52 48 port. På sigt kan det være jeg skifter ud til Ubiquiti 48 port swtich.

Det jeg får med USG er controlleren. Jeg har ikke kunnet finde frem til hvordan jeg laver statisk IP på enheder tilsluttet på USG. Er det mest normalt at gøre det på enheder, på enheden, som jeg gør på min Qnap NAS server?

Nu med min yousee router, lader jeg DHCP lave ip, bruger i statiske IP adresser, på jeres udstyr?

Det store spørgsmål er vel egentlig om det er USG eller Edge Router.

Tænker til mit behov er USG vel fint.



Hvis du vil give din nas et "statisk" ip.
så går du ind under client. vælger din nas og derefter "configuration" i vinduet der kommer frem derefter klikker du på network. "use fixed ip adress" og så taster du ellers :)

DU kan også på forhånd give den en ip adresse før dit netværk kender den hvis du taster mac adressen, så vil den automatisk på tildelt den faste ip når den "dukker op"




Super, kunne ikke finde noget om det på nettet om Ubiquiti USG og fast ip, kun på Edge Routeren, hvor det gøres i browser. Så er det da en USG Smile
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2017 kl. 10:20
Jeg har en Coax Yousee router. Læste på Ubiquiti, at min router (Yousee), sættes i bridge og wifi slås fra. Der føres kabel mellem Yousee router og Ubiquiti USG.

Det skulle være lige ud ad landevejen. Kan jeg være sikker på de to routere, virker sammen? Første gang jeg benytter bridge. 
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2017 kl. 10:58
Det virker ihvertfald her :)
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2017 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Det virker ihvertfald her :)

Det var lige det, jeg ville vide, takker :-)
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2017 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Jeg har en Coax Yousee router. Læste på Ubiquiti, at min router (Yousee), sættes i bridge og wifi slås fra. Der føres kabel mellem Yousee router og Ubiquiti USG.

Det skulle være lige ud ad landevejen. Kan jeg være sikker på de to routere, virker sammen? Første gang jeg benytter bridge. 

Det kan du være 110% på

når yousee kassen er i "bridge" så knalder du bare din USG med kabel i USG WAN og så til yousee LAN indgangen.. Så er du flyvende ;)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu