recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hastighedscontroller til Dremel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hastighedscontroller til Dremel

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hastighedscontroller til Dremel
    Sendt: 05-September-2017 kl. 12:21
Jeg har en Dremel 200, med to hastigheder - 15.000 og 35.000 rpm. Til visse opgaver har jeg alvorligt brug for, at den kører meget langsommere, højst et par tusinde rpm. Findes der en form for relæ man kan sætte på for at sænke motorens hastighed? Noget motorstyring af en art?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 992
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2017 kl. 13:44
Du kan bruge en lysdæmper eller lignende. 

Har hørt, at det kan ødelægge motoren, hvis den ikke er bygget til lav effekt/lavt omdrejningstal - men den kinakopi af en dremel, som jeg har, virker da endnu.  


Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2017 kl. 15:24
Øh, okay det var da rimelig enkelt ... men kan nogen lige bekræfte eller afvise, om det som "longjohn2" har hørt, passer eller ej?? Confused
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2017 kl. 18:37
Underligt at et firma som Dremel vælger den billige løsning, kun at have 2 hastigheder! Min minisliber har variabel hastighed...

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 05-September-2017 kl. 18:37
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu