recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG UH850V bleeding
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG UH850V bleeding

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG UH850V bleeding
    Sendt: 07-September-2017 kl. 11:42
Hej

Jeg har før sommeren købt et LG UH850V som jeg synes lider irriterende meget af "bleeding" - tror jeg det kaldes, hvor det er meget tydeligt at, når der er hvid tekst f.eks. på skærmen oplyses et stort område omkring teksten.

Jeg har været i dialog med LG's kundeservice, hvor de har fået tilsendt disse billeder. De mener det er indenfor rimeligheden, og hvad der må forventes af et kantbelyst display. Jeg vil gerne høre jeres mening om det. 

  
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2017 kl. 12:04
Mange kantbelyste LCD-tv har en begrænset form for zone-styring. Typisk opdelt midt på skærmen eller i lidt flere segmenter. De gør næsten aldrig noget godt for billedet, da de netop forsøger at hæve - eller sænke - lysstyrken såfremt det blot er et lille logo på skærmen.

Prøv engang at slå dynamisk kontrast fra i menuen og se om det ikke til nogen grad afhjælper den dårlige lysstyring.
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2017 kl. 12:38
Det vil jeg prøve.. tak for tippet
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2017 kl. 17:52
Ændrede det noget på oplevelsen?
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2017 kl. 18:25
Ikke en pind - desværre....

Det var allerede slået fra på den indstilling jeg havde sat den op til :-(

Andre gode forslag er velkomne.

Hvor meget "bleeding" er acceptabelt ?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2017 kl. 20:13
Skru ned for lyset......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2017 kl. 09:42
Jeg havde den tilsvarende model med det samme problem - min løsning var at købe et andet tv😎
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2017 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af ChristianTT ChristianTT skrev:

Ikke en pind - desværre....

Det var allerede slået fra på den indstilling jeg havde sat den op til :-(

Andre gode forslag er velkomne.

Hvor meget "bleeding" er acceptabelt ?

Det ser ud som om, at tv'et helt klart forsøger at dimme i den ene side af skærmen, når det er hvid tekst. Kan der ikke være en anden indstilling i menuen, som ændrer det? Jeg kan desværre ikke huske mulighederne i menuen.

Det er klart, at man ikke kan komme helt ud over bleeding / clouding - det er en begrænsning med panelet, særligt IPS LCD - men det må næsten kunne begrænses.
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2017 kl. 10:11
Tak for input... 

Jeg har forsøgt at lege lidt med indstillingerne, og det hjælper lidt at skrue ned for lyset. I den kommende tid, må jeg rode mere med indstillingerne...
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu