recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ripning til MKV med Atmos/DTSX
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ripning til MKV med Atmos/DTSX

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ripning til MKV med Atmos/DTSX
    Sendt: 08-September-2017 kl. 11:19
Jeg er begyndt rippe lidt af min film samling igen. Der er flere titler med Atmos og enkelte med DTSX. Jeg ripper i CloneBD med Atmos og DTS-X indstilling.

Jeg kan se, den ripper, med objekt basseret. Jeg har ikke Atmos eller DTSX i stuen, så kan ikke teste om Atmos/DTSX afspilning virker. Er på forkant.

Er der flere afspilnings kompatible enheder med MKV, med objekt basseret lyd (Atmos/DTSX) ? Eller skal der over i HTPC løsning? Hvad gør i og virker det?


Redigeret af JackD84 - 08-September-2017 kl. 11:36
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2017 kl. 16:58
Dune Sole 4K, Zappiti Mini 4K Hdr, EGreat A5, der er masser af muligheder istedet for en HTPC. 

Dune og Egreat klarer også afspilning med BD menu hvis du laver et 1:1 bdrip med DvdFAB eller Redfox AnyDVD HD


Redigeret af jespermart - 08-September-2017 kl. 16:59
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2017 kl. 22:47
Det lyder godt, jeg var inde at kigge i mkv filerne, med Mediainfo og synes det så lidt underligt ud. Det lyder godt, der er flere kompatible enheder, til DTSX og Atmos, når de er rippet til MKV, så vil jeg fortsætte med at rippe, lydsporet med, med objekt basseret lyd.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2017 kl. 03:42
En Nvidia Shield med KODI installeret, vil også være en oplagt mulighed...
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2017 kl. 09:00
Godt, der er flere enheder. En surround reciever/processor viser den Atmos/DTSX når objekt film med objekt basseret lyd i mkv, bliver afspillet? 
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2017 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:


Godt, der er flere enheder. En surround reciever/processor viser den Atmos/DTSX når objekt film med objekt basseret lyd i mkv, bliver afspillet? 


Min Marantz SR7010 gør. Den viser dog kun Atmos i displayet, når der er tilkoblet Atmos-højtalere.
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2017 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af DanishBacon DanishBacon skrev:

Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:


Godt, der er flere enheder. En surround reciever/processor viser den Atmos/DTSX når objekt film med objekt basseret lyd i mkv, bliver afspillet? 


Min Marantz SR7010 gør. Den viser dog kun Atmos i displayet, når der er tilkoblet Atmos-højtalere.

Det var det, jeg gerne ville vide, hvilket program ripper du med?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu