recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan man bruge Harmony Hub med en Harmony One?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan man bruge Harmony Hub med en Harmony One?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus64 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan man bruge Harmony Hub med en Harmony One?
    Sendt: 10-September-2017 kl. 20:34
Hej
Jeg har en Harmony One IR remote der har en del år på bagen. Jeg kunne godt tænke mig en Harmony Hub, som jeg kan sætte sammen med min Google Home. 
Giver det mening med en "gammel" One remote, eller skal man købe en ny remote sammen?

Og hvis jeg beholder den gamle Remtoe, vil Hub'en så eksempelvis stadgvæk kunne arbejde sammen med IFTTT,?Eksempelvis hvis jeg vil have noget lys tændt i entréen, når jeg slukker TV  (eller andet gejl). Kan ikke helt finde ud af om Hub'en får signal fra en IR remote, og så er det dén (hub) der ved hvad der bliver slukket/tændt/skiftet og så sender videre til eksempelvis IFTTT



MVH  Claus 
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2017 kl. 18:34
En One sender kun ir og kan ikke bruges sammen med Hub
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 11:19
Er der nogen der ved om man kan få Google Home til at forstå dansk?
En i denne tråd skriver det er muligt, men har ikke set nogen andre nævne det.
http://meremobil.dk/2017/05/kan-hele-familien-tale-google-home/
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Er der nogen der ved om man kan få Google Home til at forstå dansk?
En i denne tråd skriver det er muligt, men har ikke set nogen andre nævne det.
http://meremobil.dk/2017/05/kan-hele-familien-tale-google-home/

Artiklen nævner da ikke et ord om dansk?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Er der nogen der ved om man kan få Google Home til at forstå dansk?
En i denne tråd skriver det er muligt, men har ikke set nogen andre nævne det.

Artiklen nævner da ikke et ord om dansk?
Fra kommentar sporet:

"Anders S  Ham der...  3 måneder siden

Fint i alle gør jer kloge på noget i til tilsyneladende ikke vedrigtig noget om.. 
Google Home forstår fint dansk og skriver/snakker også på dansk.

I skal selvfølgelig først vælge hvilket sprog i vil bruge i indstillinger."


Mvh. JørgenT
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 14:22
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 14:54
JørgenT - Men læser du de efterfølgende kommentarer, så kan du også læse at han ikke rigtig har ret. Den kan godt forstå dansk. Det kunne den også før den hed Google Home. Men den er stærk begrænset og kan ikke svare dig med tale.

Deschain - Din første artikel nævner ikke et ord om dansk heller. Der er dog en kommentar om en, der glæder sig til dansk sprog.
Anden artikel er komplet forkert og har en total clickbait overskrift. Google Home kommer ikke til Danmark. Den højttaler kommer til Danmark og har Google Home indbygget. Det virker bare stadig ikke på dansk. Præcis som jeg også skrev i kommentarerne til den artikel
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 15:51
Ham jeg tænkte på var også ham som JørgenT citerede, og også på samme måde jeg læste den på. Kunne godt være han vidste noget vi andre ikke gjorde og at der var en måde at få den til at forstå Dansk, men det tyder det så ikke på.

PS. ved ikke lige hvordan jeg kom til at stille spørgsmålet i denne helt forkerte tråd i første omgang. Beklager.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:


Deschain - Din første artikel nævner ikke et ord om dansk heller. Der er dog en kommentar om en, der glæder sig til dansk sprog.
Anden artikel er komplet forkert og har en total clickbait overskrift. Google Home kommer ikke til Danmark. Den højttaler kommer til Danmark og har Google Home indbygget. Det virker bare stadig ikke på dansk. Præcis som jeg også skrev i kommentarerne til den artikel

Citat fra første artikel:
"Lad det med det samme være sagt, at vi stadig ikke skal regne med en dansksproget Assistant lige med det samme. Google annoncerede en række nye sprog til Assistant, men dansk, svensk eller norsk var ikke iblandt dem."

Citat fra 2. artikel:
"Lige nu og her er kontrollen dog kun på Engelsk, men det ventes at Google kommer med dansk sprog på et senere tidspunkt."

Begge artikler bekræfter at Google Home/assistent ikke har dansk
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 20:57
Nemlig. Ingen dansk. Det "forventes på et tidspunkt". Det er blevet sagt i mange år. Tror ikke det er lige på trapperne. Man kan da håbe, men jeg frygter lidt der går længe endnu. 

Og det er egentlig derfor jeg synes overskriften til artikel 2 er helt tåbelig. Overskriften siger jo det kommer til Danmark nu, hvilket er direkte løgn.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu