recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd fra Projektor til Reciever / Soundbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd fra Projektor til Reciever / Soundbar

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
FCKB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-September-2017
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FCKB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd fra Projektor til Reciever / Soundbar
    Sendt: 12-September-2017 kl. 16:47
Hej Smile

Jeg har brug for et godt råd.


- Jeg vil købe en brugt projektor, model er ikke afgjort endnu (budget ca. 3000,-)

- Den skal vise billede via Apple TV (sikkert den nye 4K model)

- Og fra Projektoren vil jeg gerne have lyd til min reciever, den er ikke købt endnu
  (den skal bla. nok have noget bluetooth, så jeg direkte kan afspille musik via min tlf. - 
   budget ca. 3000,-)

- Lyden skal videre ud gennem et Samsung Soundbar system, er heller ikke købt endnu,
 (det kan blive alt mellem model HW-K460,  til HW-K960)

- Jeg ved ikke om det har relevans, men jeg skal også have lyd fra Samsung TV KS8005, 
  til reciever/soundbar. 


Jeg har pt. stadig mulighed for at trække 1 - 2 - 3 kabler igennem et ca. 12 meter langt elektrikerrør på Ø16mm, fra projektor til "anlæg", så det vil jeg gøre klar inden jeg "lukker af"

Så spørgsmålet er:
Hvilket/hvilke kabler skal jeg trække igennem, og ofre plads til i røret?
  


Redigeret af FCKB - 12-September-2017 kl. 17:28
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2017 kl. 17:50
Den eneste forbindelse der er nødvendig fra pj til SR er et HDMI kabel, visningsenheder så som BD afspiller og andet tilsluttes SR.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2017 kl. 19:45
Det "Radiomanden"siger ved hjælp af forkortelser du muligvis ikke har helt styr på er, at du ikke behøver at tænke på lydkabler til/fra projektoren. Du tilslutter blot hele lortet til din nye receiver og styrer det hele dérfra. Så altså, et HDMI-kabel fra receiveren til både din projektor og dit TV er nok.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
FCKB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-September-2017
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FCKB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2017 kl. 06:49
Tusind tak, begge 2 👍
både forklaring og oversættelsen for "alm" mennesker😉

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2017 kl. 09:18
Jeg kan ikke helt se hvorfor du vil have en receiver og så en Sound bar.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu