recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fortrudt køb af Phantom Gold brugt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fortrudt køb af Phantom Gold brugt

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mixart Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2014
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mixart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fortrudt køb af Phantom Gold brugt
    Sendt: 13-September-2017 kl. 20:00
Jeg har lige været ude og køre 280 km i alt for at hente en Devialet Phantom Gold. Jeg har en i forvejen, som jeg købte for ny af, men vil gerne have stereo. Han sagde, at den var i perfekt tilstand og kun brugt ganske få gange. Den er fra april i år og det var en ung knægt, som boede hjemme hos de gamle. 

Jeg fik den for 17.300 kr. men så fik jeg også hans Cocoon taske med. Der er cirka for 22.000 kr. i alt.

Jeg tjekker den igennem, men synes ikke jeg kan finde nogen fejl. Der var også gråvejr og dårlig lysforhold i deres stue, hvor jeg tjekkede efter, om der nu var fejl eller lignende. Det var ikke til at få øje på og hans forældre var der også, så det virkede som godtroende mennesker.

Da jeg så endelig kommer hjem og kigger godt efter, finder jeg desværre dette hak/tryk bagpå højttaleren. Dvs. den er ikke i perfekt tilstand. Det gjorde mig sgu lidt ked af at det, for hvis jeg vidste det, så havde jeg sparet lidt mere op og købt den fra ny af i november og undladt købe denne her af ham.

Er det mig der over reagere eller hvad ville I gøre i sådan en situation? Har lyst til at sende billedet af ham og sige, at det kan han ikke være bekendt, men han kan selvfølgelig bare sige, at den havde han ikke lagt mærke til. Og jeg har straks overført pengene til ham. Hvis jeg ikke havde brugt straksoverførslen, så havde jeg annuleret det og kørt ned med den igen.

Hakket kan ses her:



Redigeret af mixart - 13-September-2017 kl. 20:05
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2017 kl. 20:14
Jeg synes du overreagere.

Jeg køber og sælger rigtig meget brugt, og jeg magter ikke folk som tror de kan få spritnye varer når de køber brugt. Der er udelukkende tale om en minimal kosmetisk uhensigtsmæssighed og der er endda den mulighed at du selv har lavet den.
Til top
mixart Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2014
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mixart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2017 kl. 20:24
En ting er sikkert - Det er ikke mig, der har lavet den. Han pakkede den i Cocoon tasken for mig og jeg åbnede den først derhjemme på spisebordet forsigtig med godt lys, hvor jeg lagde mærke til den. Jeg har ikke noget imod at tingene ikke er perfekt, men når han selv siger det, så er jeg træt af denne fejl. Især når det er en design højttaler. 

Det kan godt være at jeg lige skal sunde mig over det, så går ærgrelsen væk i løbet af et par dage.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2017 kl. 20:55
Jeg synes helt klart du overreagerer.

Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2017 kl. 21:05
Du aner jo ikke om han overhovedet har opdaget mærket. Da sådan noget betyder meget for dig, så vil jeg anbefale at du medbringer din egen lommelygte.

Lad det ligge og nyd lyden.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
bjorno Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2008
Sted: Hellerup
Status: Offline
Point: 961
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bjorno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2017 kl. 21:13
Jeg tvivler på du får et andet svar her, end du gør på hol.

Det er en helt standard KBL § 47 situation. Du har haft mulighed for at undersøge højttaleren, og fejl/mangler man burde have opdaget, er der desværre ikke så meget at gøre ved...med mindre sælger har handlet svigagtigt, hvilket nok er svært at dokumentere.

Tråden her bør i øvrigt flyttes fra "Køb, salg, bytte" til "Jura".
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2017 kl. 21:17
Jeg må erklære mig enig med de andre: du overreagerer.

De gav dig endda muligheden for selv at tjekke efter. Jeg er ganske sikker på, at de ingen onde intentioner havde.

Ja, det er da ærgerligt, men jeg troede vitterligt, at der var tale om en trykket enhed eller lignende. Det lille slag der er flueknepperi. Især nu hvor du selv fik chancen for at kigge efter.
Til top
mixart Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2014
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mixart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2017 kl. 21:34
I har ret. Det er min egen skyld. Jeg skulle have tændt lygten på mine iPhone og tjekke den ordentlig igennem, så jeg selv havde valget mellem at købe eller lade være. 

Jeg gør ikke mere ud af det og har også snakket med sælger om den. Han siger selv, at han ikke kendte til det lille slag. Om en uge har jeg sikkert glemt alt om den og man finder den kun ved at søge efter den.
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2017 kl. 21:50
Glæd dig over at have sparet så mange penge i forhold til at købe en ny. Mærket er åbenbart så småt at du skal have god belysning format se det, og den spiller på ingen måde dårligere af det. Så mon ikke det går?
Tillykke med et godt køb - er sikker på du bliver glad for det.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2017 kl. 22:18
Du fandt den ikke ved gennemgang. Det er sandsynligt, at sælger heller ikke havde fundet den så. Mærket kan have været der fra fabrikken, uden at sælger havde set det. Mærket kan også været kommet på andre måder. Nogle gange undrer jeg mig også over, hvordan mine ting får mærker "uden jeg har rørt ved dem. "

Hvordan overså du det selv?
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2017 kl. 22:20
Jeg synes bestemt ikke, at du overreagerer.

Sælger sagde, at den var "brugt få gange og i perfekt stand", dvs. så regner man som køber da med, at der er tale om et produkt, som sælger ikke har brugt specielt meget og som derfor reelt står som nyt.
Man regner sgu da ikke med, at der er sådan et hak i!!

Spørgsmålet er, om han overhovedet var klar over det eller ej - det er ikke sikkert, som andre også skriver.
Og det helt store problem er selvfølgelig, at du selv checkede højttaleren, inden du købte den.
Så i fht. sælger er der ikke noget at komme efter, vil jeg skyde på.
Det rokker bare ikke ved, at man som køber af et brugt produkt, der beskrives som sælger beskrev højttaleren her, på ingen måde regner med at finde sådan et hak.

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Online
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 06:05
Glæd dig over at du har sparet penge og nyd musikken.

Og næste gang køber du nyt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu