recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dækker købeloven det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dækker købeloven det?

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dækker købeloven det?
    Sendt: 24-September-2017 kl. 15:17
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

OBS!!!

Har du prøvet at benytte en harddisk med ekstern strømforsyning og set om du har samme problem?

Det kan jo være at der slet ikke er noget galt med stikket, men at harddisken enten ikke får strøm nok eller automatisk går i noget sleep mode.


Du har ikke gidet læse tråden kan jeg se! OP har prøvet med en USB stick også, med samme resultat...

M.v.h.
Det havde jeg lige overset, den var skrevet langt inde i tråden efter at jeg troede at fejlfinding var stoppet og resten var personfnidder LOL
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2017 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

og fordi nogle importører er klædt på til at tage sig af reklamationer og direkte kundekontakt.

Det er/var Samsung dengang jeg prøvede det. 
Skrækscenariet som du nævner, det er fuldstændigt korrekt. Men det er noget man som forbruger lyn hurtigt kan stoppe, hvis man føler det er den retning det går i.  
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2017 kl. 13:30
komplett ....
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2017 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Den eneste grund til at det evt også er nemmere for dig er at dustin gør sig besværlige ved at skubbe aben videre...


Øøøhhh....hvad har Dustin lige med dette at gøre...

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2017 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

OBS!!!

Har du prøvet at benytte en harddisk med ekstern strømforsyning og set om du har samme problem?

Det kan jo være at der slet ikke er noget galt med stikket, men at harddisken enten ikke får strøm nok eller automatisk går i noget sleep mode.


Du har ikke gidet læse tråden kan jeg se! OP har prøvet med en USB stick også, med samme resultat...

M.v.h.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2017 kl. 13:17
Det kan godt være at det er nemmere for alle parter hvis det er Samsung, men det kan sagtens blive noget værre bøvl hvis den man skal have fat i, er en lille dansk importør som ikke er indstillet på at gøre noget af sig selv. Jeg har været der og det er en pestilens uden lige, at ligge og ringe frem og tilbage mellem værksted, importør og forhandler (der alle sammen sidder på hænderne) for at koordinere en simpel reklamation, for til sidst at skulle skændes med importøren om hvem der skal tage værkstedsregningen.

Imo er der kun en grund til at de skriver sådan til dig og det er at det er nemmere og billigere for dem selv. Den eneste grund til at det evt også er nemmere for dig er at komplett gør sig besværlige ved at skubbe aben videre og fordi nogle importører er klædt på til at tage sig af reklamationer og direkte kundekontakt.


Redigeret af Mefisto - 22-September-2017 kl. 13:32
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2017 kl. 13:14
OBS!!!

Har du prøvet at benytte en harddisk med ekstern strømforsyning og set om du har samme problem?

Det kan jo være at der slet ikke er noget galt med stikket, men at harddisken enten ikke får strøm nok eller automatisk går i noget sleep mode.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Jokeren1943 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-November-2015
Sted: Aalborg, Danmar
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jokeren1943 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2017 kl. 12:45
Okay. Jeg har lyttet til hvad i skriver. 

Har kontaktet Komplett.dk "værksted". De kommer på tirsdag og henter varen og den skal vist laves i Pandrup. Nu må vi se om det gør nogen forskel.

Jeg informerer længere inde i forløbet. Hvordan det hele går. 

Tusind tak for den uddybende hjælp. 


Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2017 kl. 00:28
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Men det er ikke sådan at Komplett må trække din sag i langdrag, blot fordi du vælger at kører tingene gennem Komplett.

De må ikke - Men så længe de har "rimelig tid" at køre på, hvis de SKAL overholdet købeloven til punkt og prikke, så kan det blive det en svær kamp at påvise, at de har trukket den i langdrag førend vi er ude over "rimelig tid". Jeg er 110% sikker på, at de slipper ikke alt de har i hænder 2 sekunder efter de har haft trådstarter i røret, for at løse hans problem. Risikoen er, at sagen sendes videre til en anden ansat, som så måske "opdager" den på et tidspunkt, som derefter så skal tage kontakt til producenten, for derefter at tage kontakte til trådstarter om, hvornår det passer trådstarter at få besøg af en tekniker og/eller afhentning, hvorefter vedkommende igen skal tage kontakt til producenten eller værksted. 
Selvfølgelig kan det gøres hurtigt og effektivt, (ovenstående skal tolkes som et skrækscenarie) men næppe lige så hurtigt og effektivt som trådstarter selv.
Det er det jeg mener med, at lige se fordelen i det, for sig selv. Og ikke som et udtryk for, at forhandleren forsøger at løbe fra noget. 

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

 Uanset, hvis du vælger at tage fat i Komplett, så lad være med at starte ud med købeloven o.s.v. Man kan jo vælge at være den venlige kunde: "Jeg har det bedre med at I (Komplett), håndterer denne sag overfor Samsung".


Altid en god ide at holde en fornuftig dialog. Også selvom det er møg frustrerende at stå med et produkt som ikke virker som det skal. Det er sjældent den man får i røret som bære skylden.
Så det tager jeg nærmest for givet, (naiv som jeg er Smile).

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

 
Ønsker de så ikke at følge den henstilling, eller de fortsat fremsætter påstande om længere sagsbehandling og yadda yadda, så kan man henvise til købelovens bestemmelser.

M.v.h.


Det bør ikke ske. I så fald har vi med endnu en forhandler at gøre, som ikke kender deres forpligtigelser. 
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2017 kl. 00:09
Oprindeligt skrevet af Jokeren1943 Jokeren1943 skrev:

Skal jeg i morgen, når jeg kontakter dem pr. telefon skarpt understrege at købeloven diktere at i denne situation er ansvaret deres - at de prøver at omgå loven ved at undsige sig ansvaret?


Som Kim skriver, så kan det være at man sparer en dag eller to, ved at kontakte Samsung direkte. Men det er ikke sådan at Komplett må trække din sag i langdrag, blot fordi du vælger at kører tingene gennem Komplett.

Uanset, hvis du vælger at tage fat i Komplett, så lad være med at starte ud med købeloven o.s.v. Man kan jo vælge at være den venlige kunde: "Jeg har det bedre med at I (Komplett), håndterer denne sag overfor Samsung".
Ønsker de så ikke at følge den henstilling, eller de fortsat fremsætter påstande om længere sagsbehandling og yadda yadda, så kan man henvise til købelovens bestemmelser.

M.v.h.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Jokeren1943 Jokeren1943 skrev:

Ordret skriver Komplett.dk således:

"Hej!

Tak for din henvendelse.
Det er hurtigst og nemmest for dig som kunde, at kontakte producenten direkte. Angiv producent/mærke på siden i linket nedenfor, for at få deres kontakt oplysninger "Produkthjælp og retur"

Har du spørgsmål eller brug for hjælp med din sag, er du velkommen til at kontakte os. 

Med venlig hilsen 

Komplett

Vi gør opmærksom på at Komplett forbeholder sig ret til at fakturere køber de faktiske omkostninger ved sagen, hvis det viser sig, at defekten ikke er omfattet af garanti/reklamation"

Skal jeg i morgen, når jeg kontakter dem pr. telefon skarpt understrege at købeloven diktere at i denne situation er ansvaret deres - at de prøver at omgå loven ved at undsige sig ansvaret?

Nej!
Du misforstår den tekst, som at de overlader problemet til dig. Men det er IKKE det de skriver herover. Det er en oplysning til dig om, hvordan du/de nemmest (hurtigst) kan komme videre. 
Du KAN godt vælge at lade være, og fx sige til dem, at du ikke har lyst, gider, kan (whatever) tage kontakt til producenten. Og så må Komplett gøre det. Men så skal du samtidig huske, at det tager ekstra tid. Komplett har ikke pligt til at smide alt andet fra sig og kun ordne dit problem. Derfor kan du risikere, at der går flere dage, som i bedste fald, medmindre du har mere personlige årsager, vil være spild af tid, for dig.

Den løsning synes jeg ikke man som forbruger skal sætte sig op imod. Reelt set er det ligegyldigt for os forbrugere, om vi skal kontakte forhandleren eller en anden part, vel at mærke, så længe vi ikke bliver ringere stillet. Men det er klart, går tingene i hårdknude med den anden part, så ER det forhandlerens ansvar og hovedpine. Den del er der ikke og kan der ikke være tvivl om, aldrig! 

Jeg har selv benyttet ovenstående metode med et Samsung TV. Og den gang (2013) var det faktisk uhyre effektivt. En enkelt opringning til Samsung kundeservice, 5 minutter efter var der bestilt en tekniker som kom hjem til mig 3 dage efter. Og i løbet af ½ time virkede mit TV igen. (strømforsyningen var stået af). Det der tog længst tid, det var at skrue bagpladen af.
Jeg kan, som forbruger, slet ikke se et problem i det her. Og jeg er ret overbevist om, at hvis det skulle være foregået via Elgiganten (forhandleren), så var chancen for at noget ville gå galt væsentlig større. 

Jeg synes du skal tænke lidt over det, og så overveje, hvad du selv mener vil være bedst for dig, bla ved at tage med i overvejelserne, om Komplett skal til at lave en aftale med producenten for dig, eller om det er nemmere du selv gør det.

Hvis det værste skulle ske, at producenten ikke mener det er et problem der er omhandlet af reklamationsretten, så kan du selvfølgelig altid være bagklog og sige, at så har du spildt tid med det. Men det er ikke ens betydende med, at producenten har ret. Og så retter du blot fornyet henvendelse til forhandleren og siger, at det var ikke en god løsning for dig. Så må komplett finde på noget andet.

Det er ikke alting i købeloven der partout skal gøres mere besværlig end nødvendigt, bare fordi man kan tolke det sådan. Så længe det ikke stiller dig ringere som forbruger, (og det gør den løsning ikke), så gælder det om at gribe de muligheder og udnytte dem på en effektiv måde. Metoden er en effektiv måde at håndter en reklamations sag på, hvor resultatet er/burde være det samme for dig, som forbruger. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu