|
Dækker købeloven det? |
Besvar | Side 123 5> |
Forfatter | |||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 24-September-2017 kl. 15:17 |
||
|
|||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4931 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det havde jeg lige overset, den var skrevet langt inde i tråden efter at jeg troede at fejlfinding var stoppet og resten var personfnidder
|
|||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er/var Samsung dengang jeg prøvede det. Skrækscenariet som du nævner, det er fuldstændigt korrekt. Men det er noget man som forbruger lyn hurtigt kan stoppe, hvis man føler det er den retning det går i.
|
|||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1608 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
komplett ....
|
|||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Øøøhhh....hvad har Dustin lige med dette at gøre... M.v.h. |
|||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Du har ikke gidet læse tråden kan jeg se! OP har prøvet med en USB stick også, med samme resultat... M.v.h. |
|||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1608 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det kan godt være at det er nemmere for alle parter hvis det er Samsung, men det kan sagtens blive noget værre bøvl hvis den man skal have fat i, er en lille dansk importør som ikke er indstillet på at gøre noget af sig selv. Jeg har været der og det er en pestilens uden lige, at ligge og ringe frem og tilbage mellem værksted, importør og forhandler (der alle sammen sidder på hænderne) for at koordinere en simpel reklamation, for til sidst at skulle skændes med importøren om hvem der skal tage værkstedsregningen.
Imo er der kun en grund til at de skriver sådan til dig og det er at det er nemmere og billigere for dem selv. Den eneste grund til at det evt også er nemmere for dig er at komplett gør sig besværlige ved at skubbe aben videre og fordi nogle importører er klædt på til at tage sig af reklamationer og direkte kundekontakt.
Redigeret af Mefisto - 22-September-2017 kl. 13:32 |
|||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4931 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
OBS!!! Det kan jo være at der slet ikke er noget galt med stikket, men at harddisken enten ikke får strøm nok eller automatisk går i noget sleep mode.
|
|||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|||
Jokeren1943
Junior bruger Oprettet: 29-November-2015 Sted: Aalborg, Danmar Status: Offline Point: 45 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Okay. Jeg har lyttet til hvad i skriver.
Har kontaktet Komplett.dk "værksted". De kommer på tirsdag og henter varen og den skal vist laves i Pandrup. Nu må vi se om det gør nogen forskel. Jeg informerer længere inde i forløbet. Hvordan det hele går. Tusind tak for den uddybende hjælp. |
|||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
De må ikke - Men så længe de har "rimelig tid" at køre på, hvis de SKAL overholdet købeloven til punkt og prikke, så kan det blive det en svær kamp at påvise, at de har trukket den i langdrag førend vi er ude over "rimelig tid". Jeg er 110% sikker på, at de slipper ikke alt de har i hænder 2 sekunder efter de har haft trådstarter i røret, for at løse hans problem. Risikoen er, at sagen sendes videre til en anden ansat, som så måske "opdager" den på et tidspunkt, som derefter så skal tage kontakt til producenten, for derefter at tage kontakte til trådstarter om, hvornår det passer trådstarter at få besøg af en tekniker og/eller afhentning, hvorefter vedkommende igen skal tage kontakt til producenten eller værksted. Selvfølgelig kan det gøres hurtigt og effektivt, (ovenstående skal tolkes som et skrækscenarie) men næppe lige så hurtigt og effektivt som trådstarter selv. Det er det jeg mener med, at lige se fordelen i det, for sig selv. Og ikke som et udtryk for, at forhandleren forsøger at løbe fra noget.
Altid en god ide at holde en fornuftig dialog. Også selvom det er møg frustrerende at stå med et produkt som ikke virker som det skal. Det er sjældent den man får i røret som bære skylden. Så det tager jeg nærmest for givet, (naiv som jeg er ).
Det bør ikke ske. I så fald har vi med endnu en forhandler at gøre, som ikke kender deres forpligtigelser. |
|||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Som Kim skriver, så kan det være at man sparer en dag eller to, ved at kontakte Samsung direkte. Men det er ikke sådan at Komplett må trække din sag i langdrag, blot fordi du vælger at kører tingene gennem Komplett. Uanset, hvis du vælger at tage fat i Komplett, så lad være med at starte ud med købeloven o.s.v. Man kan jo vælge at være den venlige kunde: "Jeg har det bedre med at I (Komplett), håndterer denne sag overfor Samsung". Ønsker de så ikke at følge den henstilling, eller de fortsat fremsætter påstande om længere sagsbehandling og yadda yadda, så kan man henvise til købelovens bestemmelser. M.v.h. |
|||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nej! Du misforstår den tekst, som at de overlader problemet til dig. Men det er IKKE det de skriver herover. Det er en oplysning til dig om, hvordan du/de nemmest (hurtigst) kan komme videre. Du KAN godt vælge at lade være, og fx sige til dem, at du ikke har lyst, gider, kan (whatever) tage kontakt til producenten. Og så må Komplett gøre det. Men så skal du samtidig huske, at det tager ekstra tid. Komplett har ikke pligt til at smide alt andet fra sig og kun ordne dit problem. Derfor kan du risikere, at der går flere dage, som i bedste fald, medmindre du har mere personlige årsager, vil være spild af tid, for dig. Den løsning synes jeg ikke man som forbruger skal sætte sig op imod. Reelt set er det ligegyldigt for os forbrugere, om vi skal kontakte forhandleren eller en anden part, vel at mærke, så længe vi ikke bliver ringere stillet. Men det er klart, går tingene i hårdknude med den anden part, så ER det forhandlerens ansvar og hovedpine. Den del er der ikke og kan der ikke være tvivl om, aldrig! Jeg har selv benyttet ovenstående metode med et Samsung TV. Og den gang (2013) var det faktisk uhyre effektivt. En enkelt opringning til Samsung kundeservice, 5 minutter efter var der bestilt en tekniker som kom hjem til mig 3 dage efter. Og i løbet af ½ time virkede mit TV igen. (strømforsyningen var stået af). Det der tog længst tid, det var at skrue bagpladen af. Jeg kan, som forbruger, slet ikke se et problem i det her. Og jeg er ret overbevist om, at hvis det skulle være foregået via Elgiganten (forhandleren), så var chancen for at noget ville gå galt væsentlig større. Jeg synes du skal tænke lidt over det, og så overveje, hvad du selv mener vil være bedst for dig, bla ved at tage med i overvejelserne, om Komplett skal til at lave en aftale med producenten for dig, eller om det er nemmere du selv gør det. Hvis det værste skulle ske, at producenten ikke mener det er et problem der er omhandlet af reklamationsretten, så kan du selvfølgelig altid være bagklog og sige, at så har du spildt tid med det. Men det er ikke ens betydende med, at producenten har ret. Og så retter du blot fornyet henvendelse til forhandleren og siger, at det var ikke en god løsning for dig. Så må komplett finde på noget andet. Det er ikke alting i købeloven der partout skal gøres mere besværlig end nødvendigt, bare fordi man kan tolke det sådan. Så længe det ikke stiller dig ringere som forbruger, (og det gør den løsning ikke), så gælder det om at gribe de muligheder og udnytte dem på en effektiv måde. Metoden er en effektiv måde at håndter en reklamations sag på, hvor resultatet er/burde være det samme for dig, som forbruger.
|
|||
Besvar | Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |