|
Dækker købeloven det? |
Besvar | Side 123 5> |
Forfatter | ||||||
Jokeren1943
Junior bruger Oprettet: 29-November-2015 Sted: Aalborg, Danmar Status: Offline Point: 45 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 13-September-2017 kl. 22:44 |
|||||
Har er Samsung TV på 14 måneder. Har netop købt en ekstern harddisk (2.5), der får strøm fra tv'et, til at optage programmer. Nu ser jeg at det eneste usb3 stik til fjernsynet sidder "løst". Man føler ikke rigtig at USB kablet fra harddisken sidder ordentlig fast. Det kommer desværre til udtryk ved at forbindelsen til harddisken kommer og går måske 5-10 gange i løbet af en time.
Tv'et er købt over nettet (Komplett). Dækker købeloven en reparation (udskiftningen) af stikket? |
||||||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4576 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Hej. Når et Stik sidder løst, kan den enten være det i TV'et eller kablet der ikke rigtigt passer. Jeg vil altid gætte på at det er stikket på kablet der ikke passer. Så jeg vil begynde at spørge dig om du har prøvet med et andet kabel? Hilsen Carsten. |
||||||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4898 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Enig.
Prøv med et andet stik først. Hvis fejlen stadig er der, skal dit tv repareres i henhold til købelov. |
||||||
Jokeren1943
Junior bruger Oprettet: 29-November-2015 Sted: Aalborg, Danmar Status: Offline Point: 45 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Har prøvet med to forskellige kabler. Samme resultat.
Hvad gør jeg så nu. Tager vel bare kontakt til internet firmaet hvor jeg købte det (komplett.dk), så,tager de det ind til reparation. Eller er det normalt hos disse internet firmaer at de har fysiske reparatører rundt omkring i dk hvor man aflevere det? Nu spørg jeg bare :-) |
||||||
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4253 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Kontakt komplett og hør deres vurdering. Da jeg havde bøvl med et tv fra dem, kom de og hentede det på adressen.
Du skal dog være opmærksom på, at du skal kunne bevise, at du ikke har ødelagt stikket, hvis de beder om dette.
|
||||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Øhh, hvad skal han bevise?? Alene det at du kan skrive det, der er jeg nødt til at spørge - Hvordan havde du/nogen som helst andre tænkt dig/jer, at han skal kunne bevise det? Det er jo en umulig opgave. Jeg tror du sammenligner lidt med, at efter 6 mdr har forbrugeren bevisbyrden. Dvs han skal bevise at manglen har været der fra start. Men hvis det er første gang han bruger porten, og ellers ikke er vidne om, at stikket har en mangel, så burde det pr automatik være bevis nok i sig selv. Han kan af gode grunde ikke rigtig gør/sige så meget andet. Der kommer nok til at ske det, at dem der kigger på det vurdere, hvorvidt der er tale om en mangel, der må formodes at have været der fra start, eller en mangel der er opstået ved evt. forkert brug. Er det oplagt forkert brug, så vil jeg tro den falder ud til forhandlers fordel. Hvis der ikke umiddelbart er tegn på absolut forkert brug, så tager forhandlerenden den måske på sin kappe, alene for at undgå bøvlet og risiko for at stille kunden i dårligt lys, uden at have nogen som helst oplagt grund til det. Men det afhænger selvfølgelig af, om stikket viser tegn på absolut forkert brug, (fx lille Peter der har stået og møjet sit legetøj ind i stikket, fordi der næsten lige var plads. Eller fruen i huset opdager ikke, at det hun troede var USB stik, det var i virkeligheden et Display port stik.. Men i skulle satme, for nu skal der bare ses film. Så der blev gået til den.. (Det skal læses som en seriøs joke med smil på læben. Det er set før, at nogen har forsøgt at mose det forkert stik i, og ikke stopper før de er gasblå i ansigtet, og de blodsprængte øjne ikke kunne holde til mere. I øvrig ikke kun kvinder. Meeen det var sjovere at skrive. Og så mange kvinder er der vist ikke her på recordere )).
|
||||||
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4253 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Hvis du siger det. Gider ikke diskutere teori med dig. Tag den i praksis i stedet.
ja han skal bevise fejlen har været der fra ny. (har arbejdet flere år med salg af elektronik og oplevet hvad der er sendes ind og hvad der kommer retur, falder sjældent ud til købers fordel, da værkstederne sjovt nok giver ejeren skylden, værkstedet kan altid finde en måde at få ejer til at bære skylden.) men som sagt gider ikke diskutere det med dig.
Redigeret af aerik - 14-September-2017 kl. 17:05 |
||||||
JesA
Guld medlem Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 697 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Du har 2 års reklamationsret - ikke garanti! - når du handler TV hos komplett, jvf. deres hjemmeside.
D.v.s. at du kan reklamerer over en fejl/mangel i op til 2 år efter varen er modtaget - men efter 6 måneder, hvor at der er en såkaldt Formodningsregel, kan du risikere at du skal bevise at fejlen har været til stede da du modtog TV'et...og det kan blive en svær (umulig) bevisbyrde at løfte. Men kontakt komplett, og hør hvordan at de stiller sig. Måske/forhåbentlig vælger de at udbedre fejlen pr. kulance, for iflg. Købeloven er de ikke forpligtet til det.
|
||||||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4933 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Hold nu op, beviset falder altid ud til kundens fordel. Medmindre der er fysisk tegn på vold eller slidtage. I det her tilfælde har stikket ikke været brugt og vidner sikkert om dette. Selvfølgelig skal man samtidig stryge komplet.dk med hårene og ikke være en kunde fra helvede.
Redigeret af Cyberguyen - 15-September-2017 kl. 08:16 |
||||||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||||||
kenneth85
Guld medlem Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 963 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Er der kun et usb stik i tvet? Hvis der er flere så ville jeg bare tænke nå pyt. Men hvis det er den eneste så er det selvfølgelig en anden sag.
|
||||||
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
||||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Stikkets tilstand er "beviset" for, om der kan have været tale om en mangel fra start. Og det vil det stik blive ved med, indtil der er gået en vis periode fra modtagelses datoen. Denne periode hedder, reklamationsret!
Selvfølgelig! (sarkasme!)
Det styrer du helt selv!
Men hvad er ideen med at ytre sig på et forum, og sågar svare på et indlæg, hvis man alligevel ikke vil diskutere/debattere den mening man har. (Skal ikke tolkes ikke et spørgsmål du skal svare på. Blot min undren over adfærden). |
||||||
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4253 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Så tagear vi den alligevel
Det er vi enige om, men er den knækket fra boardet, uanset om det er brugerfejl eller produktionsfejl, så er det hamrende svært at bevise om det er det ene eller det andet. Det er superfint med teorien, men nu snakker vi praksis. Jeg maler hverken fanden på væggen eller siger han skal undlade, men fortæller bare, hvordan det kan ende ud, og er udfaldet i mod ham, så risikerer han også glæden af en regning for at få produktet tilbage. Er der det mindste der kan påpege fejl40, så ender det tit som fejl40. Det kan være sig det mindste tryk på, i dette tilfælde, en usb-port. er der ridser i, ikke bare mærker, men ridser, som kan påpege at man ikke har ramt lige i hullet. Som sagt jeg taler af erfaring!
Forstår ikke lige din sarkasme? Det er ren og skær erfaring! Hvis du var klar over, hvor mange tusinde kroner jeg har givet rabat, tilbagebetalt osv. fordi jeg har været enig med kunde om, at det måtte være en produktionsfejl, som burde være dækket af reklamationsretten, så tror jeg ikke du ville blive ved med at kaste teorien ud. Hvad er din egen erfaring med at stå med reklamationer?
Kom med noget praksiserfaring, i stedet for at ytre dig om, hvordan teorien burde være. Jeg er træt af at blive skudt i skoen, at det jeg siger er forkert, når jeg har stået med dette i hænder i mit daglige virke Som sagt, hvad er din egen erfaring med dette emne? Redigeret af aerik - 15-September-2017 kl. 12:15 |
||||||
Besvar | Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |