recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAD C388 vs Denon AVR-X4300H
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAD C388 vs Denon AVR-X4300H

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Nickamburi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2016
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nickamburi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2017 kl. 17:23
Selvfølgeligt skal du ind i HFK og hører det. Det er da hele fordelen ved at de netop har demo faciliteterne ;) De jo så nok surround og stereo forstærkere stående i seperate rum men som jeg skrev - giv dem et kald og sig at du kigger forbi og så kan de sikkert godt lige får det rigget til. 
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2017 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Der findes sådan noget som en Yamaha R-N602 stereo receiver, men som har netværk, streaming og digitale indgange.

Jeg ville vælge Yamaha R-N803D, som er stærk stereo receiver med digitale indgange, god DAC og digital rumkorrektion.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2017 kl. 20:53
Bestemt en mulighed ved ikke om den kan levere nok watt eller hvordan den er i forhold til den dobbelte så dyre nad
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12
Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2017 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af SuperBilleN SuperBilleN skrev:

Marantz Sr 7011. Er magen til den denon


Næsten, sammenlign her:
https://www.crutchfield.com/S-DxwtDd6hr93/compare_033AVX4300_642SR7011/Denon-AVR-X4300H-IN-Command-vs-Marantz-SR7011.html

Marantz modellen har HDAM kredsløb i forforstærkeren, hvilket skulle gøre den en smule mere musikalsk - og så er den i mine øjne meget flottere :-)

Idet du ikke vil bruge billeddelen, kunne du også overveje at købe noget brugt.


Klaus


Hvad ville du forslå af brugte?
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12
Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2017 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af Nickamburi Nickamburi skrev:

Selvfølgeligt skal du ind i HFK og hører det. Det er da hele fordelen ved at de netop har demo faciliteterne ;) De jo så nok surround og stereo forstærkere stående i seperate rum men som jeg skrev - giv dem et kald og sig at du kigger forbi og så kan de sikkert godt lige får det rigget til. 


Vi skal ind og lytte til forstærkerne på lørdag det bliver spændende
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2017 kl. 16:34
Køb dig en brugt NAD C390 som jeg har gjort. Den er fremragende og kan fåes til under 10000 kr brugt. 
Der er alle de indgange du skal bruge og du kan udvide med Bluesound modul.
Hvilket jeg ikke har haft brug for. 

God jagt !
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2017 kl. 14:48
Damen og jeg var i HFK i lørdag for at høre 3 forskellige forstærkere.

Denon 4300
NAD C368
NAD C388

Efter blot 1 min kunne vi begge høre tydlig forskel. Der var ingen tvivl NAD C388 var bare sååå meget bedre i lyden og kontrollen. Den har bare så meget mere bund og dybde.

Som Damen sagde, "Men Skat vi kan jo ikke købe nogle af de andre"

Så nu er dagen kommet hvor jeg er 12000 fattigere, men forhåbelig har jeg forstærker i mange mange år

Tak for hjælpen

Dennis
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2017 kl. 15:57
Du har købt den helt rigtige👍🏻
Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2017 kl. 19:44
Uha så er den sat til og lyden er for vild.

Min B&w diamond har fået nyt liv selv ved tv

Tak
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2017 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Husk at få opdateret firmwaren på den. Vejledning  og nyeste firmware ligger her under "Downloads":


Tillykke og god fornøjelse med den. Har selv lillebror, 368 som jeg er super tilfreds med :)


Jeg har C 388 med HDMI og USB moduler, og er godt tilfreds med den. Jeg er knap så tilfreds med NAD's software opdateringer til deres nye serie. Opdateringer kan være af det gode, men hvorfor skriver NAD ikke hvad opdateringen indeholder, når de frigiver dem ?

Ved den forrige opdatering skrev jeg til deres support og fik også et svar, men det er da tudetosset hvis de skal svare på mange mails af den karakter.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu