recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAD C388 vs Denon AVR-X4300H
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAD C388 vs Denon AVR-X4300H

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAD C388 vs Denon AVR-X4300H
    Sendt: 14-September-2017 kl. 14:59
Hej jeg kører med et 2.1 setup med 2 B&W 805 D2 og en aktiv SVS Sub.

Hvis jeg købte den Denon i Hifi klubben koster den 8500, og har en masse fede streaming muligheder, og god rumkalibrering. Jeg havde tænkt mig at bi-wire eller bi-ampe for at få lidt flere watt.
https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemmebiograf/hjemmebioreceiver/denon-avr-x4300h-surround-receiver/

NAD koster 12000 i Hifiklubben, og har kun bluetooth og ingen rumkalibrering. Men her får jeg selvfølgelig flere watt.
https://www.hifiklubben.dk/stereo/forstarkere/nad-c388-forstarker/


Tænker der er den store lydforskel på disse, tænker mere om den er 3500 bedre

Tak for svar.

Dennis
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 15:32
Jeg havde købt en brugt topklasse receiver med et par år på bagen, du skal jo ikke bruge atmos så hvorfor betale for det.
Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 15:33
Jeg kører kun stereo
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12
Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 15:34
Skal ikke bruge det fancy surround lyd
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af SuperBilleN SuperBilleN skrev:


Hvis jeg købte den Denon i Hifi klubben koster den 8500, og har en masse fede streaming muligheder, og god rumkalibrering. Jeg havde tænkt mig at bi-wire eller bi-ampe for at få lidt flere watt.


Bi-wire giver dig ikke flere watt til rådighed.
Bi-ampe giver dig kun moderat flere watt til rådighed

Oprindeligt skrevet af SuperBilleN SuperBilleN skrev:


Tænker der er den store lydforskel på disse, tænker mere om den er 3500 bedre


Nogen vil svare ja, andre vil svare nej.
Mit råd til dig er at låne begge med hjem og prøve dem.

Jeg ville dog nok tage sådan en her med i overvejelserne.
Og til mit brug, ville jeg ikke "nøjes" med en stereoforstærker uden netværksfunktioner.

Klaus


Redigeret af KlausDM - 14-September-2017 kl. 16:10
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 15:45
Marantz Sr 7011. Er magen til den denon
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af SuperBilleN SuperBilleN skrev:

Marantz Sr 7011. Er magen til den denon


Næsten, sammenlign her:
https://www.crutchfield.com/S-DxwtDd6hr93/compare_033AVX4300_642SR7011/Denon-AVR-X4300H-IN-Command-vs-Marantz-SR7011.html

Marantz modellen har HDAM kredsløb i forforstærkeren, hvilket skulle gøre den en smule mere musikalsk - og så er den i mine øjne meget flottere :-)

Idet du ikke vil bruge billeddelen, kunne du også overveje at købe noget brugt.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Nickamburi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2016
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nickamburi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 16:40
Hvad med at få HFK til at sætte begge forstærkere til 805 og skifte mellem dem? Hvis du giver dem heads-up er det nok ikke en svær demo at arrangere :)
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af SuperBilleN SuperBilleN skrev:

Skal ikke bruge det fancy surround lyd

Du foreslår jo selv en surround-forstærker.

Mange vælger en med surround, da der ikke er ret mange stereo-forstærkere, der har digitale indgange, og, som du selv er inde på, rumkorrektion.

Umiddelbart, burde NADen være klasser over Denonen, da der jo kun er ofret penge på 2 kanaler.
Om du kan høre forskellen, er nok afhængig af, hvilke højttalere, der bliver spændt efter, så du kommer nok ikke udenom, selv at skulle lytte, for at få et ordentligt svar.

Der er delte meninger, om en surround-receiver, kan lyde lige så godt, som en decideret stereo-forstærker til de samme penge, men som regel får man meget for pengene, når man køber surround, og det er rart, med masser af muligheder for tilslutning af digitale kilder.

Det vil være spændende, at høre din vurdering, hvis du får mulighed for, at sammenligne dem direkte...

At kalde surround for "fancy", synes jeg ikke er rammende.
Hvis du er filmelsker, er der, efter min mening, ingen vej udenom!


Redigeret af Supergris - 14-September-2017 kl. 19:03
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 18:59
Der findes sådan noget som en Yamaha R-N602 stereo receiver, men som har netværk, streaming og digitale indgange.
Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 21:15
Jeg har kørt med 5.1 I mange år men da jeg fik de B&w diamond til 18 lapper stykket kunne jeg godt høre I stereo at de var bedre...

I film kan man da godt mangle de eksterne kanaler der giver virkelighedens følelsen..

Men nu satser jeg på stereo lyd fra tv og film og musik
.
Derfor er jeg i tvivl om man kan høre forskellen på de 2 recievere
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12
Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 21:28
Den ser fin ud men igen er der stor forskel på hvor mange watt forstærkeren levere i forhold til de 2 andre der er nævnt
. Men tak for input
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu