recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee i 2 plans hus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee i 2 plans hus

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: YouSee i 2 plans hus
    Sendt: 14-September-2017 kl. 19:48
Hejsa har YouSee i et to plans hus. Routeren står nedenunder i et skab imod loftet. Men oppe på 1 sal er forbindelsen elendig.

Hvad er jeres erfaringer - nogen der kan hjælpe
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Hejsa har YouSee i et to plans hus. Routeren står nedenunder i et skab imod loftet. Men oppe på 1 sal er forbindelsen elendig.

Hvad er jeres erfaringer - nogen der kan hjælpe
Kunne lyde som der er alukraft dampspærre i loft/etage adskillelse?
Så kræver måske et kablet AP på 1. sal for bedre dækning?

Mvh. JørgenT
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 22:58
Jeg havde samme problem, købte selv en ordentlig router. Fuld speed på begge etager nu.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2017 kl. 04:58
Jeg fik engang en router udleveret fra YouSee. Den kunne ikke nå fra stue til køkken. Jeg købte min egen og lod YouSees agere modem alene. Derefter havde jeg stabilt signal fra 2. til 5. etage, når jeg besøgte naboer.

Køb dig til noget bedre WiFi. Det koster ikke særlig meget, men du vil takke dig selv for det dagligt.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2017 kl. 05:53
Okay kan i anbefale en router
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2017 kl. 07:29
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Okay kan i anbefale en router
Hvor gammel er dit Yousee modem/router?
Ved seneste generalforsamling i lokale antenneforening oplyste repræsentant fra DK-TV at den nye model til gigabit var meget bedre på Wifi delen, og Yousee ombyttede til den, hvis man klagede over dækning. Wink

Mvh. JørgenT
Til top
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2012
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2017 kl. 09:29
Jeg har den helt nye router fra yousee. Og ja, den er bedre end dem de udleverede tidligere. Men stadig elendig :)
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2017 kl. 09:31
Hvilken YouSee router har du?

Min er en Netgear C6250 fra YouSee og den er forbløffende god på WiFi, selvom den ikke er placeret optimalt.

Måske er det et spørgsmål om at få en ny fra YouSee?


Redigeret af Deschain - 15-September-2017 kl. 09:32
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2017 kl. 10:40
jeg havde lidt samme problem. men da det var et lejet hus, så kunne jeg ikke bare fræse vægge, så jeg endte med at bruge en af de her "strømbaserede" netløsninger, til at hive net op på øverste plan i stikkontakt, og satte det til en router, som jeg gav samme SSID og kode = computeren reelt selv tog adgang til det stærkeste, dog ikke funktionelt hvis du vil bevæge dig med devices.

og jeg fik max 50Mbit over den plug løsning, DOG stabilt, så stabilt jeg faktisk kunne køre Fiberbox over det, og det kunne man ikke selv over stabil wifi. med væsentligt mere båndbredde.

har du kigget på en MESH netværks løsning, ala Amplifi for ubiquiti? 
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2017 kl. 17:07
Jeg vil bakke Jørgen T op og påpege at hans forslag ER den mest potente og mest sikre løsning; det at du kabler op til endnu et AP på første sal. WiFi er noget skrøbeligt voodoo og selv den bedste trådløse router kan ikke konkurrere med f.eks. alukraft dampspærre mv. hvis der er dette eller andre besværlige komponenter i en etageadskillelse. Så der er ingen tvivl om at du står dig langt bedre med 2 AP (én på hver etage) end du gør med blot 1 - også selv om denne ene skulle være bedre end den du har nu.

RasmusDC's "strømbaserede" netløsninger er så sekundært bestemt en fordyrende men evt. nødvendig overvejelse værd, hvis du ikke kan/må bore kabel direkte op til trådløst AP nr. 2 (Eller hvis du vil have "bedre end Wifi" forbindelse frem til en kablet enhed uden at bore)




Redigeret af TBC1 - 15-September-2017 kl. 17:26
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu