recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee i rækkehus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee i rækkehus

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee i rækkehus
    Sendt: 14-September-2017 kl. 20:41
Vi flytter i rækkehus med overtagelse til december.

Der er yousee på adressen med grund pakke inkl.

Hvordan gør vi det nemmest når vi har 5 tv som skal tilsluttes? Der er udtag i stueplan og på første sal.

Udfordringen består i, at vi gerne vil have 10 tilvalgs kanaler, men så er vi ovre i at skulle have boks eller kort til hver tv.

Kan 5 bokse tilsluttes i vores nuværende forstærker / fordeler som i forvejen er yousee / stofa godkendt? Vil dog være ked af skulle have sådan en stående i stuen, da den på nuværende tidspunkt er gemt i teknikskab.

Hvordan skal det fordeles når der er stik i 2 plan (3 plan hvis vi regner kælder med)? Vi bor i 1 plan nu.

Går udfra at hvis vi vælger kort løsningen, så kan vi pludselig ikke pause, timeshifte eller optage på de diske vi har tilsluttet 3 af vores tv nu?

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 21:07
Hej.

Det ville nok være en fordel, hvis du oplyser hvor de 10 ekstra kanaler i ønsker ellers er placeret?
Hvis alle, eller næsten alle f.eks. er placeret i mellem pakken kunne det være et spørgsmål om, hvad det koster at opgradere fra grundpakken og til mellempakken. Og dette vil ikke kræve kort.
 
Hvis I ønsker at kunne optager på alle jeres TV, bør i måske kigge på Yousee nye Boks.
Den skulle kunne gemme 250 timers optagelser i skyen:


Men ellers forstår jeg ikke at man i dag kan have grund pakke inkl. De sidste der er tvansbundet er dem med sløjfeanlæg. Og de kan komme ud af deres tvangabinding fra 1. januar 2018.

Så jeg ville nok begynde med at undersøge hvilken leverandør, der kan levere de kanaler i ønsker.

Hilsen Carsten. 



Redigeret af csell - 14-September-2017 kl. 21:08
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 21:18
Hej Carsten

Vi er heller ikke stavnsbundet, fortæller bare hvad der er hos dem som bor der nu. "Udfordringen" er, at det er sports kanalerne vi snakker om. Dvs 3+, kanal 6, kanal 9 osv.

Dvs så er "tvunget" op i den store pakke sikkert.

Kan slet ikke finde pakker hos yousee?

Redigeret af JordanDK - 14-September-2017 kl. 21:27
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 21:23
Ah fandt det, kan se yousee er så "smarte" at de har lagt Nickelodeon i den store pakke, som er en børnene gerne vil have blandt de 10 valgfrie
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2017 kl. 08:05
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:


Udfordringen består i, at vi gerne vil have 10 tilvalgs kanaler, men så er vi ovre i at skulle have boks eller kort til hver tv.


Tilvalgskanaler kræver under alle omstændigheder kort, men kortene er gratis. Det er ikke nødvendigt med en boks til hver TV, i hvertfald ikke hvis disse er forholdsvis moderne og har CI slot. I så fald behøver i blot et CA modul til hver TV. Disse koster ca. kr. 300,-/stk.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
inside Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér inside Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2017 kl. 14:17
Jeg har yousee grundpakke med 10 valgfriekanaler. Det skyldes at vi kun har brug for TV3, TV3+, ZULU og alle sportskanalerne. Så det kunne klart bedst betale sig at vælge denne løsning.

Vi bruger optagefunktion (Panasonic TV med harddisk tilsluttet), og fjernsynet har 2 tunere. Dvs. vi har 2 kort og 2 CA moduler i TVet i stuen, og optagefunktionen virker perfekt ligesom den gjorde før vi skiftede fra mellempakken til kodet signal. Idet vi har 2 tunere så skal du ved hver optagelse vælge hvilken tuner / CA modul du vil bruge til at optage. Dvs. skal du optage 2 programmer kl 20.00 så skal du huske at sætte det ene program til CA modul 1 og det andet program til CA modul 2. 

I de andre fjernsyn har vi selvfølgelig også bare købt ekstra kort og CA moduler. Det er alt sammen en engangsudgift til CA moduler. Derefter kører det bare og der ikke er nogen månedlige kortafgift som kommer oven i. 

Så ingen grund til at købe bokse, med mindre jeres TV er så gamle at de ikke har DVB-C tuner og CA modul


Redigeret af inside - 15-September-2017 kl. 14:18
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2017 kl. 17:11
@inside snakkede med yousee og de sagde man ikke kunne optage og lignende på en USB harddisk, hvis man brugte kort?

Er det "bare" fordi de gerne vil have man skal have deres boks?

Alle tv er "nyere" og har plads til CA modul + kort

Redigeret af JordanDK - 15-September-2017 kl. 17:13
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
MontørThomas Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-September-2017
Sted: frederiksberg
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MontørThomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2017 kl. 21:04
Du bør kunne optage en kanal hvis det er tilvalg og hvis du har Modul/kort i tv på din USB...MEN det kan være du ikke kan skifte kanal hvis tv kun er med 1 tuner og der er deres boks (som jeg ikke er meget for iøvrigt)
super god da den kan optage 3 programmer samtidigt..MEN man skal betale for at have boksen om mrd. enten 39 eller 99 kr. og du skal så også have internet med 5 GHz.


Redigeret af MontørThomas - 15-September-2017 kl. 21:06
Til top
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Status: Offline
Point: 1755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2017 kl. 09:07
Nickelodeon valgte vi fra her, sammen med en del flere, vi er gået fra stor tv pakke, og ned på Grundpakken, og så har vi købt fra Ebay, en androide boks, sammen med Viaplay. Og så kan du komme til de kanaler på en hel anden måde lovligt :) og gratis, men kan ikke garantere alle kanaler
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2017 kl. 12:55
@MontørThomas

Det kan vi så også kun i forvejen, ingen af tv'ene har dualtuner.

Vi bruger faktisk ikke optage funktion særlig meget på nogle af tv'ene. Men vi bruger pause og timeshift en del. Hvis jeg bare kan dette, nøjes vi med kort løsningen tror jeg.

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
inside Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér inside Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2017 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

@inside snakkede med yousee og de sagde man ikke kunne optage og lignende på en USB harddisk, hvis man brugte kort?

Er det "bare" fordi de gerne vil have man skal have deres boks?

Alle tv er "nyere" og har plads til CA modul + kort

Jeg kan ikke udtale mig om hvad yousee officielt siger. Men jeg ved i hvert fald at med de CA moduler jeg bruger har jeg ingen problemer med at optage på USB. 

Jeg bruger følgende moduler i alle TV:
Neotion Yousee DVB-C Viaccess CI 
3.X Kortlæser 8039
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2017 kl. 18:25
@inside

Super oplysning at få . Ved du noget om hvor mange der kan se samtidig via tv app og Chromecast fx?

Fx ved Stofa kan vi godt via app se på samme tid, bare der ikke er på samme kanal.

Ved du om kortløsningen bliver sidestillet med deres tv-boks? Da vi har en Nvidia Shield Android Tv som yousee jo nu har lavet app til.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu