recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan min receiver klare 4K m.m.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan min receiver klare 4K m.m.

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan min receiver klare 4K m.m.
    Sendt: 14-September-2017 kl. 21:21
Halløj kloge folk Tongue

Skal snart have købt et 4K tv og den nye Apple TV 4K.
Jeg vil i en forbindelse høre om i har nogle gode råd/idéer til hvad jeg gør receiver mæssigt.
Jeg har i dag en Pioneer LX83 og kører alt igennem den, men kan den klare 4K og HDR?
Eller hvad kan jeg gøre i den situation? Apple TV har jo kun én hdmi udgang så jeg kan vel ikke køre lyd og billede separat.

Skal jeg ud og investere i ny receiver også?

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 21:39
Ja.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Ja.....

Klaus


Kort og godt Tongue Det kan jeg lide Wink



LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 22:11
Du skal ikke have en ny AVR med mindre du insisterer på at sende billedet igennem den. HDfury har nogle produkter der ser ud til at kunne separere lyden fra i et format din AVR kan læse. HDfury Integral er et bud på noget der kan virke, men jeg skal skynde mig at sige at jeg ikke har prøvet selv. Den kan du finde på tysk amazon til 225,-E. Om der findes andre ved jeg ikke, men jeg leder selv efter noget der kan løse problemet, så jeg ikke skal dumpe min rxa2040 på dba.
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Du skal ikke have en ny AVR med mindre du insisterer på at sende billedet igennem den. HDfury har nogle produkter der ser ud til at kunne separere lyden fra i et format din AVR kan læse. HDfury Integral er et bud på noget der kan virke, men jeg skal skynde mig at sige at jeg ikke har prøvet selv. Den kan du finde på tysk amazon til 225,-E. Om der findes andre ved jeg ikke, men jeg leder selv efter noget der kan løse problemet, så jeg ikke skal dumpe min rxa2040 på dba.


Det må jeg lige se på, lyder spænende.

Tak for svaret Tongue

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 22:17
Du kunne vel også sætte ATV direkte til tv og køre lyden retur via optisk kabel?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 22:20
Det er det oplagte, men mange (alle?) TV konverterer lyden til stereo inden den bliver sendt ud på toslink eller ARC.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 22:24
Der er også denne audio extractor, som ser ud til at kunne virke med UHD og HDCP 2.2. Den er Meget billigere. Sådan en kunne man ikke få sidst jeg kiggede.



Redigeret af Mefisto - 14-September-2017 kl. 22:26
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2017 kl. 04:11

Hej.

Må jeg foreslå at i læser nogle af de 11% brugerkommentarer der kun har en stjerne:


Hilsen Carsten.

   


Redigeret af csell - 15-September-2017 kl. 04:12
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2017 kl. 07:15
Han køre jo alt igennem den LX 83 så det betyder vel også biledet, kan han virkelig køre 4K og HDR uden HDCP 2.2 understøttelse af receiveren? Og hvis han vælger et nyt TV med Dolby Vison og vil havde det med i gennem fra apple TV 4K, så det som minium en receiver fra 2016 som kan firmware opgraderes.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2017 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Hej.

Må jeg foreslå at i læser nogle af de 11% brugerkommentarer der kun har en stjerne:


Hilsen Carsten.

   

Ja, helt sikkert. Det er kinavarer så der er nok ikke garanti for at det et 100% pålideligt. Lægt dog også mærke til at anmeldelserne ikke er for et og samme produkt. Nu var det heller ikke for at anbefale lige præcis den. Mere at gøre opmærksom på, at det ser ud til at der endelig er kommet HDMI audio extractor på markedet der annoncerer med HDMI 2.0, HDCP 2.2., HDR mv. Det ser ud til at der er andre modeller hvis man søger efter det.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2017 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Han køre jo alt igennem den LX 83 så det betyder vel også biledet, kan han virkelig køre 4K og HDR uden HDCP 2.2 understøttelse af receiveren? Og hvis han vælger et nyt TV med Dolby Vison og vil havde det med i gennem fra apple TV 4K, så det som minium en receiver fra 2016 som kan firmware opgraderes.

Som antydet før, så er det ikke muligt at få 4k/UHD (billede) gennem den AVR. Den understøtter ikke HDCP 2.2 og den har sikkert heller ikke båndbredde nok via HDMI til UHD selv om man forsøgte sig med et ukrypteret signal. Så vidt jeg kan vurdere er eneste mulighed at føre billedet uden om og kun sende lyden til AVR fra en HDMI audio extractor. Det er i hvert fald hvad jeg selv vil forsøge mig med når det kommer så vidt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu