recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic G20 tuner død?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic G20 tuner død?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Don Kristensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Don Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic G20 tuner død?
    Sendt: 15-September-2017 kl. 15:21
Hej Recordere.
Der er opstået et problem på mine forældres Panasonic G20. Det pixelerer ad H til, og hvis man går ind under signal styrke og kvalitet, så ligger kvalitet og hopper op og ned mellem god og dårlig. Styrken forbliver på hvad der svarer til 9 ud af 10.
Setup up'et lyder som følger:
Kabel tv fra YouSee som går direkte fra vægudtag til triax antenneforstærker og fordeler. Den deler sig herefter ud til 3 tv. Det fjerde udtag på forstærkeren er afsluttet med 75ohm slutmodstand. Alt er udført i dobbeltskærmede kabler og skærmede antenne -og f-stik. Forstærker er sat til +6db tilt.
Alt lyder som fryd og gammen, men alligevel er fjernsynet i stuen begyndt at pixelere.
Hvis man sætter et andet tv til det antennestik som Panasonic G20 skærmen sidder til, er der ingen problemer overhovedet, og både kvalitet og styrke er noget nær tæt på perfekt.
Så tænker på om sådan en tuner bare kan "dø" ud af det blå, og ikke kunne modtage ordenligt mere, eller det er et sted i setupet som forsager denne fejl?

Mvh
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2017 kl. 16:12
Umiddelbart lyder det som indstråling på grund af dårligt skærmet kabel/stik. Ikke alle TV er lige følsomme for den slags. Har du prøvet den omvendte løsning med at koble det berørte TV på et af de andre udtag i hjemmet?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Don Kristensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Don Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2017 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Umiddelbart lyder det som indstråling på grund af dårligt skærmet kabel/stik. Ikke alle TV er lige følsomme for den slags. Har du prøvet den omvendte løsning med at koble det berørte TV på et af de andre udtag i hjemmet?

Flemming

Tak for svaret. Nu klør jeg mig i skægget, for som du forslog har jeg lige prøvet at rykke Panasonic G20 fjernsynet over i et andet rum, her kører det fint. Jeg forstår dog ikke din teori med at det er dårligt skærmet kabel eller stik.
Alt er udført i dobbeltskærmet kabel (folie -og fletskærm) og skærmede antennestik, og f-stik til forstærkeren.
Jeg tænker om det have noget at sige at kablerne har forskellige længder? Det er dog ikke overstyring af signalet, da jeg har prøvet alt fra 0db forstærkning til 12db, og det samme med tilt.


Redigeret af Don Kristensen - 15-September-2017 kl. 16:35
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2017 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af Don Kristensen Don Kristensen skrev:

Nu klør jeg mig i skægget, for som du forslog har jeg lige prøvet at rykke Panasonic G20 fjernsynet over i et andet rum, her kører det fint. Jeg forstår dog ikke din teori med at det er dårligt skærmet kabel eller stik.
Alt er udført i dobbeltskærmet kabel (folie -og fletskærm) og skærmede antennestik, og f-stik til forstærkeren.
Jeg tænker om det have noget at sige at kablerne har forskellige længder? Det er dog ikke overstyring af signalet, da jeg har prøvet alt fra 0db forstærkning til 12db, og det samme med tilt.
Selv om det er dobbelt skærmede kabler kan der jo være defekt kabel/stiksamling. Wink
Så det ville være der jeg startede fejlsøgning.

Og TV kan være af forskellig kvalitet til at køre OK på et dårligt aignal.

Kabellængde burde ikke være et problem, hvis ellers signalstyrken er i orden.

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 15-September-2017 kl. 18:16
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2017 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:


Selv om det er dobbelt skærmede kabler kan der jo være defekt kabel/stiksamling. Wink
Så det ville være der jeg startede fejlsøgning.

Og TV kan være af forskellig kvalitet til at køre OK på et dårligt signal.

Kabellængde burde ikke være et problem, hvis ellers signalstyrken er i orden.

[/QUOTE]

Lige mine ord.Smile
Tjek også for knæk på kablet. Hvis der haves et reservekabel vil det nok være den hurtigste måde at løse problemet på.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2017 kl. 18:41
Da jeg gik over til YouSee bredbånd var en teknikker her for at tjekke signalet da jeg ikke kun aktivere min router online. Kablet fra loftet var en dobbeltskærmet YouSee godkendt. Men bare det at kablet havde fået et knæk på et tidspunkt var nok til at signalstyken ikke var optimalt mere.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu