recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Varme i tv møbel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Varme i tv møbel

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2017 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af janr janr skrev:

Højden på forstærkeren er 17,5cm. Højden i på møblet er 30,8cm. Det efterlader 13,3cm til køler, går udfra den er ca. 12cm? Forstærkeren er for dyb og derfor skal bageplade fjernes, men skal jeg så sætte køler over front eller bagende på forstærker? Skal den skubbe luft bagud eller skubbe det ud gennem stoffet på møblet?


Bagud, men det kræver så at du har 3-5 cm mellem møbel og væg, så varmen kan stige opad.

Hvis du har 13 cm over forstærker og der er riller i bunden af møblet (er der det???), er det ikke sikkert at du har brug for en blæser. Det kan muligvis give nok luftflow i sig selv.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
janr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-December-2005
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2017 kl. 06:10
Får lige tjekket op på om der er riller i begge kamre. Men skal blæseren så sidde foran forstærker og skubbe luft bagud eller i bag enden af forstærker og trække det ud?
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2017 kl. 06:31
Bare luften kommer væk, så er det ligemeget.

mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2017 kl. 07:45
Jeg vil sætte blæser så den suger varm luft ud.

Altså øverst. Så skal du sørge for at der kan komme luft ind forneden. Det er normalt også sådan man bygger profesionelle rack.
Til top
KenZ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2017
Sted: Billund
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KenZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2017 kl. 15:57
Jeg ville købe denne:

https://www.coolerkit.dk/shop/noctua-nf-s12a-flx-4412p.html


Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2017 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg vil sætte blæser så den suger varm luft ud.

Altså øverst. Så skal du sørge for at der kan komme luft ind forneden. Det er normalt også sådan man bygger profesionelle rack.
Men det er ikke altid at foretrække i en dagligstue. Her vil man hellere trække kold luft ind i bunden via en blæser med påsat filter og lade den varme luft selv passere i toppen. På den måde er der overtryk i skabet.

Hvis du suger den varme luft ud i toppen med en blæser, så har du lavet en støvsuger som fylder skabet med støv. Wink
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2017 kl. 18:51
Du kan da sætte filteret på i bunden uanset hvad? Om den blæser ind, eller puster ud, så må filteret i bunden da give samme effekt.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2017 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Du kan da sætte filteret på i bunden uanset hvad? Om den blæser ind, eller puster ud, så må filteret i bunden da give samme effekt.
Det er i teorien korrekt i et hermetisk lukket møbel.

Men nu er der jo altid en masse små åbninger og man vælger måske også at have lågen åben indimellem. Så hvorfor skulle den vælge filteret, hvis luften kan komme uhindret ind igennem en sprække?

Hvis man sætter en blæser til at hive luft ind forneden igennem et filter, så får man overtryk inde i møblet og der kommer ikke støv ind nogen steder.

Samme metode benyttes alle steder i industrien, hvor man ikke ønsker luftbårne partikler til at vandre ind i lokaler. Så laver man overtryk med filtreret luft og på den måde holder man partikler og støv ude.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
janr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-December-2005
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2017 kl. 14:16
Ok. Nu er der jo de her riller i bunden, skal jeg så save et firkantet hul i bunden til køleren? Det bliver jo lige nedenunder forstærkeren, det gør måske ikke noget?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2017 kl. 15:57
Start nu med at køre uden blæser.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2017 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg vil sætte blæser så den suger varm luft ud.

Altså øverst. Så skal du sørge for at der kan komme luft ind forneden. Det er normalt også sådan man bygger profesionelle rack.

Men det er ikke altid at foretrække i en dagligstue. Her vil man hellere trække kold luft ind i bunden via en blæser med påsat filter og lade den varme luft selv passere i toppen. På den måde er der overtryk i skabet.

Hvis du suger den varme luft ud i toppen med en blæser, så har du lavet en støvsuger som fylder skabet med støv. Wink


Korrekt.

Man kan jo sætte et filter på.

Jeg vil sige at det er begrænset hvor meget støv der kommer ind i mit skab.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu