recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Buzz" lyd fra pladespiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Buzz" lyd fra pladespiller

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ladsdahl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-September-2017
Sted: København
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladsdahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: "Buzz" lyd fra pladespiller
    Sendt: 16-September-2017 kl. 16:41
Hej allesammen.

Jeg har lige fået anbragt mig en lækker pladespiller (beogram 5005) med helt nye pickupper, men det lige meget hvad jeg gør bliver der ved med at være en lyd af statisk elektrisitet eller buzz.

Jeg spiller gennem en Nad c316bee forstærker hvor jeg har tilsluttet en riaa forstærker med phono til DIN-stik udgang (MED jord) som så går til pladespilleren.

altså: pladespiller->omformerstik (DIN til phono, med jord) -> riaa -> nad forstærker -> højtalere -> "mig".

der ingen problemer når jeg spiller fra alt andet end pladespilleren.

OBS. burde nok lige sige at der kun er buzz lyden når der er lidt mere stille i numrene eller pause.

Jeg håber at der er nogen som kan og har lyst til at hjælpe mig.

Venlig hilsen Emil


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2017 kl. 17:25
Er der stel ledning fra pladespilleren til RIIA.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2017 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Er der stel ledning fra pladespilleren til RIIA.?

Hvilken del af dette fik du mon ikke læst:
pladespiller->omformerstik (DIN til phono, med jord) -> riaa -> nad forstærker -> højtalere -> "mig".

mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2017 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Er der stel ledning fra pladespilleren til RIIA.?


Hvilken del af dette fik du mon ikke læst:
<span style=": rgb254, 254, 254;">pladespiller->omformerstik (DIN til phono, med jord) -> riaa -> nad forstærker -> højtalere -> "mig".</span>
<span style=": rgb254, 254, 254;">
</span>

Der skal bruges en stelforbindelse fra pladespiller til forstærker.
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2017 kl. 18:54
Er pladespiller og forstærker på samme stikkontakt?
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2017 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Er der stel ledning fra pladespilleren til RIIA.?


Hvilken del af dette fik du mon ikke læst:
<span style=": rgb254, 254, 254;">pladespiller->omformerstik (DIN til phono, med jord) -> riaa -> nad forstærker -> højtalere -> "mig".</span>
<span style=": rgb254, 254, 254;">
</span>

Der skal bruges en stelforbindelse fra pladespiller til forstærker.

Jeg tror Kampus har fat i det rigtige.

Men skal stel ikke forbindes til riaa forstærkeren?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2017 kl. 22:51
Det kan også være elektrisk støj internt i pladespilleren......

Jeg er ikke sikker på at jeg helt forstår det, men har du en stelledning direkte mellem pladespiller og RIAA?

Beogram 5005 er en flot pladespiller, men god er den altså bare ikke, med sin sårbare mekanik og specielle B&O pick-up, der i dag er svære (dyre) at opdrive.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ladsdahl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-September-2017
Sted: København
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladsdahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2017 kl. 12:47
ja det er på det samme
Til top
ladsdahl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-September-2017
Sted: København
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladsdahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2017 kl. 12:49
Hej Klaus.

Tak for svaret.

Ja omforstikket med jord er lige imellem pladespiller og Riaa.

Pladespilleren er lige blevet kigget igennem og da jeg købte den (for kort tid siden) var der ingen ting i vejen med den.
Til top
kamajoka Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2013
Sted: Horsens, Danmar
Status: Offline
Point: 119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kamajoka Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2017 kl. 08:18
Havde lignende problem og hos mig skyldtes det, at pladespilleren stod på hylden lige over forstærkeren. Efter at have flyttet pladespilleren væk fra forstærkeren er al støj forsvundet.
Stereo: NAD M33 * JBL4349 * 2 x Arendal Sub 2 * Rega RP40 * * Cambridge 840C
Surround: Yamaha RX-A2080 * Klipsch RP 5.2.4 * Philips 65pusS8102 * ATV4K * Epson EH TW-5000 / Hivilux 100" lærred
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu