recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic blu-ray optagere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic blu-ray optagere

 Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2017 kl. 10:39
Jeg er lodret uenig ned Carsten. Jeg ser INGEN grund til at se på alternative løsninger, når det helt øjensynligt er Fibia som har et problem!

Jeg har læst mig frem til, at fiberboksene ofte har et signal output på 80db. Selv med et dæmpeled på 10db vil signalet være KRAFTIGT.

Man kunne, som et forsøg, sætte en T-fordeler på udgangen og så fordele til optager/tv, og på den anden del simpelthen sætte 20 meter antenneledning på - evt. Afsluttet med en slutdåse. Blot for at belaste boksen. Du har ikke adgang til, at kunne tilslutte endnu et TV til boksen, så der kommer to tv og optageren på?
Eller evt. Sætte en 3- eller 4- fordeler på udgangen, da det vil dæmpe signalet yderligere 5-8db.

M.v.h

Redigeret af Henrik B. - 19-September-2017 kl. 10:40
Til top
pedipsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2017
Sted: Hornslet
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2017 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Lige en hurtig bemærkning til UBC80. Den har altså to såkaldte kombitunere. Dvs. hver af dem kan enten modtage DVB-C eller DVB-T(2).

Bortset fra det, så synes jeg dog ikke, at du bør kigge på en ny HDD recorder fordi din udbyder tilsyneladende er for inkompetent til at levere et ordentligt signal til dig.

Mht. at involvere Panasonic, så er det også en mulighed at du henvender dig. Du har immervæk en dansk model af deres recorder. Og så kan de tage fat i Fibia og fortælle dem hvordan landet ligger.


Okay, tak. Jeg kan således vælge at droppe Fibia og (godt nok vist til dobbelt pris i forhold til den nuværende recorder) og slutte antennen til og optage to DVB-T programmer sideløbende?

Og hvis ellers Fibia omsider finder ud af at fejlen ligger hos dem, kan jeg i stedet optage to DVB-C optagelser sideløbende?

Jeg afventer lige et par dage, hvad forhandleren siger: Han er vist hårdt spændt for med mange andre ting - og har fra første færd været meget hjælpsom.

Så jeg venter lige med selv at kontakte Panasonic - hvis det er en af de virksomheder, der tager imod henvendelser fra lægfolk. Nogle henviser blot til forhandleren.


Til top
pedipsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2017
Sted: Hornslet
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2017 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg er lodret uenig ned Carsten. Jeg ser INGEN grund til at se på alternative løsninger, når det helt øjensynligt er Fibia som har et problem!

Jeg har læst mig frem til, at fiberboksene ofte har et signal output på 80db. Selv med et dæmpeled på 10db vil signalet være KRAFTIGT.

Man kunne, som et forsøg, sætte en T-fordeler på udgangen og så fordele til optager/tv, og på den anden del simpelthen sætte 20 meter antenneledning på - evt. Afsluttet med en slutdåse. Blot for at belaste boksen. Du har ikke adgang til, at kunne tilslutte endnu et TV til boksen, så der kommer to tv og optageren på?
Eller evt. Sætte en 3- eller 4- fordeler på udgangen, da det vil dæmpe signalet yderligere 5-8db.

M.v.h


Tak for dit forslag.

Vi har haft helt op til 30dB dæmper på, uden at det havde negativ effekt på tv-signalet, men idet der ikke var synlige problemer under dén øvelse, valgte Fibia at nøjes med 10 dB.

I stedet for at købe en masse kabel, kunne jeg så ikke blot købe eller låne nogle dæmpere?

Men... Hvis forhandleren har ret i, at signalet er overstyret og alt for kraftigt allerede inden fiberboksen, hvor jeg monterer kablet, er det vel nytteløst - altså ligesom at forsøge at fjerne forvrængning fra en overstyret lydoptagelse ved at dæmpe signalet.

Et på gadeniveau ødelagt signal er vel ikke til at redde, eller hur?

Men hvor er den tekniker på Djursland, som med fynd og klem kan sætte Fibia på plads, medmindre Fibias tekniker har ret i, at problemet er uløseligt, "fordi Panasonic ikke kan lide Fibias signal".

Det lyder mærkeligt, at Panasonic, LG og B&O alle skulle være famlende novicer udi at fabrikere velfungerende underholdningselektronik, men jeg er almindeligt dødelig uden uddannelse i digital tv-teknik og jeg kan jo ikke ustraffet holde Fibias teknikere indespærret, indtil de har fundet en løsning, de måske hverken har uddannelse eller målegrej til.

I gamle dage havde vi Radiostøjtjenesten. Hvem har vi nu at vende vore syndige hoveder imod. Ud over altså alle de rare mennesker i dette forum. Tak for det!

Mvh. Hans Henrik.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2017 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af pedipsen pedipsen skrev:

Men... Hvis forhandleren har ret i, at signalet er overstyret og alt for kraftigt allerede inden fiberboksen, hvor jeg monterer kablet, er det vel nytteløst....

Et på gadeniveau ødelagt signal er vel ikke til at redde, eller hur?

Hej.

Jeg har tænkt på om problemet kan ligge i Fibias Intrastruktur. Din forbindelse er ny og andre får breve med tilbud. Jeg tænker på om Fibia bevidst har sparet på infrastrukturen, indtil de får flere betalende abonnenter?

Kan det ske, at hvis de dæmper dit signal på gadeniveau, at der så er andre der vil få problemer?

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 19-September-2017 kl. 13:04
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2017 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af pedipsen pedipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Lige en hurtig bemærkning til UBC80. Den har altså to såkaldte kombitunere. Dvs. hver af dem kan enten modtage DVB-C eller DVB-T(2).

Bortset fra det, så synes jeg dog ikke, at du bør kigge på en ny HDD recorder fordi din udbyder tilsyneladende er for inkompetent til at levere et ordentligt signal til dig.

Mht. at involvere Panasonic, så er det også en mulighed at du henvender dig. Du har immervæk en dansk model af deres recorder. Og så kan de tage fat i Fibia og fortælle dem hvordan landet ligger.


Okay, tak. Jeg kan således vælge at droppe Fibia og (godt nok vist til dobbelt pris i forhold til den nuværende recorder) og slutte antennen til og optage to DVB-T programmer sideløbende?

Og hvis ellers Fibia omsider finder ud af at fejlen ligger hos dem, kan jeg i stedet optage to DVB-C optagelser sideløbende?

Jeg afventer lige et par dage, hvad forhandleren siger: Han er vist hårdt spændt for med mange andre ting - og har fra første færd været meget hjælpsom.

Så jeg venter lige med selv at kontakte Panasonic - hvis det er en af de virksomheder, der tager imod henvendelser fra lægfolk. Nogle henviser blot til forhandleren.



Jeg ville i så fald vente på den "danske" UBC86. Den kommer sandsynligvis til at koste et par hundrede kroner mere, men så er du sikker på at recorderen virker herhjemme.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2017 kl. 12:19
Man kan vel ikke være sikker på, at problemet skyldes overstyring af signalet. Jeg synes, at beskrivelsen tyder mere i retning af en periodisk fejl, som skyldes komponentfejl, dårlig forbindelse og afskærmning m.m. i Fibias net uden for din matrikel. 

For en del år tilbage havde jeg et problem, som til forveksling ligner dit. Det var hos You-See, som var meget imødekommende, men som bare ikke kunne få ram på fejlen. Der blev arbejdet længe med problemet, og til sidst - lige op til en sommerferie - blev det aftalt, at efter ferien ville deres teknikere simpelthen gennemgå og checke alt. Hele signalvejen. Man var virkelig stålsat på at få problemet løst.
Men i løbet af sommeren sker der også noget andet. You-See er gået i gang med en opgradering af deres net. Der skal udskiftes en del "indmad" i deres skabe rundt omkring. Og miraklet sker: En dag er fejlene hos mig pludselig væk - helt væk! 
Efter sommerferien kontakter You-See mig for at få startet den omfattende fejlsøgning. Jeg må meddele, at problemet er forsvundet hen over sommeren og er ikke dukket op senere.
Desværre kan jeg ikke fortælle, hvad der var galt, men jeg kan kun forstå det på den måde, at der har været fejl i noget af det udstyr, der blev udskiftet i forbindelse med opgraderingen. 

Jeg har en stærk mistanke om, at der er en periodisk fejl i Fibias net, og at man ganske enkelt ikke er i stand til at lokalisere den. Det er nok ikke en mulighed, at du får en udefra kommende tekniker til at undersøge Fibias net.

Det er mildt sagt et forbandet problem, man har som kunde, og det eneste, jeg kan foreslå, er, at du involverer Panasonic, LG, B&O og evt. andre i sagen. Her vil man ganske givet blive stærkt utilfreds med at få at vide, at deres apparater beskyldes for at være dårlige!



Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2017 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Jeg har tænkt på om problemet kan ligge i Fibias Intrastruktur. Din forbindelse er ny og andre for breve med tilbud. Jeg tænker på om Fibia bevidst har sparet på infrastrukturen, indtil de får flere betalende abonnenter?

Kan det ske, at hvis de dæmper dit signal på gadeniveau, at der så er andre der vil få problemer
Nu er det jo et lysleder data digitalt bredbåndssignal, som sendes fra en central fordeler et eller andet sted, hvor der går en separat fiber til hver enkelt kunde (som med en gammeldags telefonlinie).
Og der sidder en omsætterboks hos den enkelte bruger som omsætter datasignalet til et elektrisk analogt HF signal, moduleret efter DVB-C kodnings standard.
Så "gadeniveau" er den fælles server/fordeler central i infrastrukturen.

Så kan ikke direkte sammenlignes med coax kabel-TV, hvor det er samme ledning der bruges af alle på gaden, med et lille tappet signal til den enkelte husstand.

Min tanke: Er der andre brugere i området man kan sammenligne modtagelse kvalitet med?

Mvh. JørgenT
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2017 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Nu er det jo et lysleder data digitalt bredbåndssignal, som sendes fra en central fordeler et eller andet sted, hvor der går en separat fiber til hver enkelt kunde (som med en gammeldags telefonlinie)....

Så "gadeniveau" er den fælles server/fordeler central i infrastrukturen.

Hej.

Tak for din meget fine forklaring.
Er der nogen der ved om man normalt kan justere niveu for en enkelt lysleder eller om man normalt justerer for en hel gruppe af lysledere. 
For hvis man kun kan justere for en hel gruppe ad gangen, kan det være umuligt at overtale Fibia til at justere nivuet, hvis denne justering vil have indflydelse på andre abonnementer?

Hilsen Carsten. 
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2017 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Nu er det jo et lysleder data digitalt bredbåndssignal, som sendes fra en central fordeler et eller andet sted, hvor der går en separat fiber til hver enkelt kunde (som med en gammeldags telefonlinie)....

Så "gadeniveau" er den fælles server/fordeler central i infrastrukturen.

Hej.

Tak for din meget fine forklaring.
Er der nogen der ved om man normalt kan justere niveu for en enkelt lysleder eller om man normalt justerer for en hel gruppe af lysledere. 
For hvis man kun kan justere for en hel gruppe ad gangen, kan det være umuligt at overtale Fibia til at justere nivuet, hvis denne justering vil have indflydelse på andre abonnementer?

Hilsen Carsten. 

Lyslederen vil ikke være problemet her. Man kan som sådan ikke "overstyre" lys. Det er snarere den omformer, der genererer DVB-C signalet, som ikke virker efter hensigten.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2017 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af pedipsen pedipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Jeg havde et lignende problem hos YouSee igennem antenneforeningen, da YouSee ændrede til 256 QAM. Efter flere mdr.'s besværligheder med YouSee's uduelige kundeservice/support og heldigvis en ihærdig tekniker fra Dansk Kabel TV, fandt han løsningen.
Det viste sig, at signalet fra YouSee var blevet forstærket ved omlægningen. Den ihærdige tekniker fik sat en "dæmper" på, inden signalet nåede ud til os. Og det hjalp på mange problemer med signal kvaliteten her i vores forening.


Tak!

Det lyder jo meget som det problem, vi er ude i - overstyring, som min tv-forhandler var inde på fra starten!

Her er det ikke en stor antenneforening men en lille landsby på Djursland, hvor hver enkelt bette husstand er tilmeldt via Fibia - og en tilsvarende lille tv-forhandler, som måske ikke rigtigt for alvor tør puste sig op mod det fine fiberselskab med den angiveligt perfekte forbindelse - i hvert fald målt med egne måleapparater.

Hvor får man som almindelig forbruger fat i ekspertisen, som med vægt og indsigt kan overbevise Fibia om, at de på gadeniveau skal prøve dæmpe signalet, som angiveligt er sat bevidst højt for at "føde" tre fjernsyn.

For hvis signalet er for kraftigt allerede inden fiberboksen, kan vi jo sætte nok så mange dæmpeled på inde i huset (undervejs i forsøgene var der hele 30 dB dæmpning på, uden at tv-apparatet brokkede sig - Fibia endte med at forlade matriklen med et 10dB dæmpeled efter fiberboksen).

Tak for dit input!

Mvh. Hans Henrik.


Ift. Fibia og som du nævnte, at de med deres udstyr ikke kunne finde nogen fejl. Hos os fortalte den ihærdige tekniker, at han skulle bruge noget sprit nyt og bedre måleudstyr, for at kunne få de nøjagtige målinger.
På den måde kunne han så finde ud af, hvor han skulle sætte en dæmper ind. I første omgang måtte han dog overbevise sin boss, at det var nødvendigt med det rette udstyr. Også selv om prisen på dette, er ret så "pebret".
Heldigvis lyttede boss'en og bevilgede de mange penge, så teknikeren kunne løse vores problemer med det kraftige signal. Clap
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
pedipsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2017
Sted: Hornslet
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 06:50
[/QUOTE]
Ift. Fibia og som du nævnte, at de med deres udstyr ikke kunne finde nogen fejl. Hos os fortalte den ihærdige tekniker, at han skulle bruge noget sprit nyt og bedre måleudstyr, for at kunne få de nøjagtige målinger.
På den måde kunne han så finde ud af, hvor han skulle sætte en dæmper ind. I første omgang måtte han dog overbevise sin boss, at det var nødvendigt med det rette udstyr. Også selv om prisen på dette, er ret så "pebret".
Heldigvis lyttede boss'en og bevilgede de mange penge, så teknikeren kunne løse vores problemer med det kraftige signal. Clap
[/QUOTE]

Hm... Det virker som om at Fibias mest ihærdige tekniker kunne bruge en hjælpende hånd, både teknisk og hvad angår hardware og moralsk opbakning.

Den sidste tekniker var flink nok, og han prøvede tydeligvis at finde fejlen, men hvis han ikke har det rigtige grej, uddannelsen til at bruge det - og opbakning fra cheferne i et måske lidt for nystartet firma, så er det, at kunderne, som kommer til at opleve alle børnesygdommene.

Dette med at opleve alle børnesygdommene husker jeg kun alt for tydeligt, fra sidst, vi for år tilbage skiftede fra analogt signal til DVB-T: Boksene var slet ikke udviklet færdig, og folkene bag famlede tilsyneladende i blinde for at rette fejl på flimrende billeder, bokse, som pludseligt genstartede og hele tiden skulle have "opdateret" software, som i nogle tilfælde gjorde boksene endnu mere ustabile.

Jeg har, efter de seneste måneders oplevelser, på fornemmelsen, at Fibia er på scratch og famler sig frem. De har måske, som én af de rare folk herinde var inde på, sparet på infrastrukturen, købt for ringe udstyr hér og dér... men det er gætværk.

Det er min fornemmelse, at Panasonics optagere generelt er stabile og holdbare produkter, og den optager, jeg har købt, er ikke sidste nye skrig på informationsmotorvejen. Den skulle altså virke, gør det også andre steder - men ikke i min installation, der er erklæret fejlfri af Fibia.

Jeg tror det fornuftigste er at levere optageren tilbage, klippe kabel-tv og så håbe på, at den i tråden nævnte nordiske udgave af den model, jeg nævnte i starten af tråden, er udviklet færdig og kan bruges til Boxer. Jeg forstod, at den skulle have en såkaldt kombituner, der kan optage enten to DVB-C eller to DVB-T2 udsendelser.

Man kan altså optage to programmer sideløbende på tagantennen?

Da vi brugte tagantennen synes jeg ikke, at vi havde så mange problemer som nu. Vi sad forleden og så en film, vi optog for længe siden på Triax-boksen, der i teknisk forstand er oldgammel. Den kørte i over to timer helt uden udfald og forstyrrelser. Det har vi ikke været vant til, siden vi skiftede til Fibia!

Jeg har klaget til Waoo, som har lovet at sende min klage videre til Fibia.

Hvis min forhandler er med på det, får Fibia én chance mere til at kontakte mig, finde og udbedre fejlen. Ellers må status være, at Fibia kan levere internet i rimelig kvalitet, men kabel-tv kan de efter eget udsagn ikke levere uden synlige (men åbenbart ikke målbare) fejl på mit Panasonic-udstyr - og åbenbart udstyr fra en række andre producenter, som har været i branchen i årtier.

Tjah... Tankevækkende!

Kan vi komme videre?

Tusind tak for al jeres energi og erfaringsudveksling.

Bedste hilsner Hans Henrik.


Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 08:00
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Lyslederen vil ikke være problemet her. Man kan som sådan ikke "overstyre" lys. Det er snarere den omformer, der genererer DVB-C signalet, som ikke virker efter hensigten.

Hej.

Tak Azrael. Det er en god ide. Jeg vil spørge trådstarter om mærke og type på den boks Fibia har leveret og om evt han evt har et billed?

Hvis fejlen ligger i boksen kunne det være rart at vide om Fibia har prøvet at skifte den?
Og hvis de ikke har, om der var en begrundelse for ikke at gøre det?

Men ellers må der være andre der bruger samme type boks sammen med Panasonic TV eller Panasonic Blue Ray Recordere. Hvad er jeres erfaringer?
Grunden til at jeg også gerne vil have vist et billed er, at andre fibernet udbydere måske bruger samme boks, men med et andet navn.

Hilsen Carsten.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu