recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic blu-ray optagere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic blu-ray optagere

 Besvar Besvar Side  <1 45678>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 23:40
Vi er enige om, at en kraftigere dæmper vil virke - og muligvis ikke! Det som undrer mig er, at du skriver at Fibia har haft et 30db dæmpeled på, og hvor der så ikke var problemer. Hvis der ikke var problemer, hvorfor lod de det så ikke sidde?

M.h.t. slutdåse, så er antenneinstallation en sjov størrelse. Det handler om, at der i en slutdåse sidder en modstand. Denne modstand gør at man får den ønskede 75 ohms installation. Den mangler i din installation. Når den mangler, har du ikke 75 ohm, hvilket kan give dårligt signal!

Jeg mener seriøst, at du burde købe nedenstående, og sætte på dit 3 meter kabel, og så tilslutte optager/tv til den:
https://www.avxperten.dk/antennedaase/triax-fuga-antenne-slutdaase-hvid-td-260d.asp

M.v.h.

P.S.: Et eller andet siger mig, at Fibias tekniker(e) ved en masse om fiber og tilhørende bokse, men meget lidt om antenneinstallationer!

Redigeret af Henrik B. - 20-September-2017 kl. 23:41
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 04:14

Hej.

Jeg har fundet Vejledninger til Icotera i6800 på Fibias Hjemmeside:


De kender den. Så jeg vil tilslutte mig Henrik B. ide om at bede om sådan en.

Jeg gad godt vide, hvordan de beslutter, om hvem der skal have denne og hvem de syntes der skal have en Alcatel fiberboks. Men det er nok, hvad jeg vil kalde en kommerciel beslutning. Det kan ikke været besluttet af folk med teknisk indsigt?

Hilsen Carsten.

Til top
pedipsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2017
Sted: Hornslet
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 07:03
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Vi er enige om, at en kraftigere dæmper vil virke - og muligvis ikke! Det som undrer mig er, at du skriver at Fibia har haft et 30db dæmpeled på, og hvor der så ikke var problemer. Hvis der ikke var problemer, hvorfor lod de det så ikke sidde?


Både Fibia og forhandleren har været her flere gange. Jeg har indtryk af, at dæmpere virker, men med periodiske fejl er det jo svært at være helt sikker uden døgnovervågning og logning. Jeg kan konstatere på tv-apparatet, at der med ujævne mellemrum er fejl i lyd og billede.

Da disse dæmpere blev sat på, var der ingen problemer at se på skærmen, og de ekstra dæmpere blev, så vidt jeg forstod, sat på for at se, om de ødelagde signalet.

Det gjorde de ikke, men teknikeren målte sig frem til, at med 10 dB overholdt installationen normen for signalstyrke, og det er åbenbart mere tal end noget andet, teknikere beskæftiger sig med.

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:



M.h.t. slutdåse, så er antenneinstallation en sjov størrelse. Det handler om, at der i en slutdåse sidder en modstand. Denne modstand gør at man får den ønskede 75 ohms installation. Den mangler i din installation. Når den mangler, har du ikke 75 ohm, hvilket kan give dårligt signal!

Jeg mener seriøst, at du burde købe nedenstående, og sætte på dit 3 meter kabel, og så tilslutte optager/tv til den:
https://www.avxperten.dk/antennedaase/triax-fuga-antenne-slutdaase-hvid-td-260d.asp

M.v.h.

P.S.: Et eller andet siger mig, at Fibias tekniker(e) ved en masse om fiber og tilhørende bokse, men meget lidt om antenneinstallationer!


Det kan du måske have ret i. Der er i hvert fald ingen slutdåse i vejledningen til den fiberboks, vi har fået sat op. Her vises et kabel direkte til tv, evt. med en dæmper på.

Med venlig hilsen.


Til top
pedipsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2017
Sted: Hornslet
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 07:09
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Hej.

Jeg har fundet Vejledninger til Icotera i6800 på Fibias Hjemmeside:


De kender den. Så jeg vil tilslutte mig Henrik B. ide om at bede om sådan en.

Jeg gad godt vide, hvordan de beslutter, om hvem der skal have denne og hvem de syntes der skal have en Alcatel fiberboks. Men det er nok, hvad jeg vil kalde en kommerciel beslutning. Det kan ikke været besluttet af folk med teknisk indsigt?

Hilsen Carsten.



Tak. Jeg vil prøve at snakke med Fibia om det, hvis de vender tilbage.

Det er mit indtryk, at de mener, de har gjort alt, der står i deres magt for en krævende og besværlig kunde og en påståelig tv-forhandler, men der har været flere forskellige teknikere ind over.

Nogle ville gerne se optagelserne med fejl, andre var mutte og skiftede blot boksen til en identisk boks, og den sidste var venlig - men sluttede altså af med at konstatere, at fejlen ligger hos Panasonic.

Jeg har meget travlt de næste dage med andre ting og får næppe gjort noget ved sagen før i næste uge, hvor optageren er afleveret, men der er jo stadig "flimmer" at se på tossekassen.

Tak for alle jeres råd. Det er lige nu lidt overvældende.

Bedste hilsner Hans Henrik.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 07:19
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

M.h.t. slutdåse, så er antenneinstallation en sjov størrelse. Det handler om, at der i en slutdåse sidder en modstand. Denne modstand gør at man får den ønskede 75 ohms installation. Den mangler i din installation. Når den mangler, har du ikke 75 ohm, hvilket kan give dårligt signal!
Det er så ikke helt korrekt, TV og recordere har en indgangsimpedans på 75 Ohm, så ledningen ER afsluttet korrekt.
Slutdåse er for at splitte TV og FM signal op med 75 Ohms udgangsimpedans for de 2 frekvensbånd.
Men der er vel ikke FM signal med her?

Mvh. JørgenT
Til top
pedipsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2017
Sted: Hornslet
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 07:31
Der er radiokanaler med Fibias signal, men der er ikke tilsluttet en særskilt radioantenne, og vi hører normalt kun radio på en lille dabradio i køkkenet - og i bilen. Mvh.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 09:58

Hej.

Jeg tror at vi måske var lidt for hurtige til at konkludere at en Panasonic DMR-UBC90 eller DMR-UBC80 købt i Tyskland ikke virker i Danmark. Jeg har ikke tid til at læse hele tråden nu. Men så vidt jeg husker, var det hos en kabeludbyder i Danmark de ikke virkede. Men hvad med den anden kabeludbyder, Fibia eller med Boxer som jo bruger DVB-T2 på en del af deres kanaler?
Er der nogen der kender status?

Jeg har prøvet at kigge i den engelske bruger manual. Der står:

TV system
[UBC90]
Tuner System:
DVB-C/DVB-T/DVB-T2
Country:
Germany, Austria, Switzerland
Channel coverage:
VHF: 5 - 12
UHF: 21 - 69
CATV:S1 - S20 (M1 - U10) 7 MHz Band
D051 - D073
D113 - D858

Er der nogen der har andre link til hvilket frekvensområder de dækker?

Men ellers finder jeg på eBay.de både Panasonic DMR-UBC90EGK og en enkelt Panasonic DMR-UBC90EG
Findes der to forskellige modeller eller er det bare en trykfejl.

Og der er også en enkelt Italiensk sælger der sælger DMR-UBC90EGK, har de mon samme problem?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 21-September-2017 kl. 10:02
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Hej.

Jeg tror at vi måske var lidt for hurtige til at konkludere at en Panasonic DMR-UBC90 eller DMR-UBC80 købt i Tyskland ikke virker i Danmark. Jeg har ikke tid til at læse hele tråden nu. Men så vidt jeg husker, var det hos en kabeludbyder i Danmark de ikke virkede. Men hvad med den anden kabeludbyder, Fibia eller med Boxer som jo bruger DVB-T2 på en del af deres kanaler?
Er der nogen der kender status?

Jeg har prøvet at kigge i den engelske bruger manual. Der står:

TV system
[UBC90]
Tuner System:
DVB-C/DVB-T/DVB-T2
Country:
Germany, Austria, Switzerland
Channel coverage:
VHF: 5 - 12
UHF: 21 - 69
CATV:S1 - S20 (M1 - U10) 7 MHz Band
D051 - D073
D113 - D858

Er der nogen der har andre link til hvilket frekvensområder de dækker?

Men ellers finder jeg på eBay.de både Panasonic DMR-UBC90EGK og en enkelt Panasonic DMR-UBC90EG
Findes der to forskellige modeller eller er det bare en trykfejl.

Og der er også en enkelt Italiensk sælger der sælger DMR-UBC90EGK, har de mon samme problem?

Hilsen Carsten.


Det siges (i tråden om Panasonic BD/HDD recordere) at Panasonic (givetvis i firmwaren) bevidst blokerer for brug i andre end de officielt understøttede lande. En bruger havde vist købt en BCT950, som vedkommende ikke kunne få til at finde kanaler. Det vides ikke, om det virkeligt forholder sig sådan, og om det eventuelt også gælder for nyere modeller.

Jeg vil mene, at Pedipsen (trådstarter) har bøvl nok til ikke også eventuelt at skulle slås med dét problem. Derfor anbefalede jeg at vente på UBC86. Også fordi UBC86 skulle få en vejl. pris på kr. 7000 (måske med mulighed for en smule rabat), hvor UBC80 (den tyske pendant) p.t. står til kr. 6309 hos Alternate.dk.

EDIT: Fandt indlægget. Det var Flemming Larsen, der fandt et indlæg på TrustPilot. Det er vist aldrig helt blevet afklaret om det virkeligt har noget på sig eller ej.




Redigeret af azrael - 21-September-2017 kl. 11:06
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
pedipsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2017
Sted: Hornslet
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

[QUOTE=csell]
Jeg vil mene, at Pedipsen (trådstarter) har bøvl nok til ikke også eventuelt at skulle slås med dét problem. Derfor anbefalede jeg at vente på UBC86. Også fordi UBC86 skulle få en vejl. pris på kr. 7000 (måske med mulighed for en smule rabat), hvor UBC80 (den tyske pendant) p.t. står til kr. 6309 hos Alternate.dk.

EDIT: Fandt indlægget. Det var Flemming Larsen, der fandt et indlæg på TrustPilot. Det er vist aldrig helt blevet afklaret om det virkeligt har noget på sig eller ej.


Jeg er helt enig i at klappe hesten og måske prøve en tur mere i "bokseringen" med Fibia.

Denne tråd har vokset sig noget større og er blevet mere omfattende, end jeg havde forestillet mig. Af hjertet tak!

Min tålmodige forhandler har sideløbende haft nogle møder, som måske giver ham et halmstrå mere i forhold til at få løst problemerne med den hakkelse, der kommer ud af at koble Panasonic-udstyr på Fibias kabel-tv.

Hvad dette halmstrå nærmere går ud på, vender han tilbage til om nogle dage. Han vil derfor gerne have, jeg beholder optageren nogle dage endnu og venter med at droppe Fibia.

Jeg har nedenfor forsøgt at opsummere det, jeg synes, jeg umiddelbart kan "rykke" på i forhold til primært Fibia. Tilgiv mig, hvis jeg har glemt noget. Der er mange oplysninger at holde styr på for en lægmand, der ikke dagligt beskæftiger sig med tv-teknik men kun ser på skærmens udsendelser, som i helt urimelig grad skæmmes af tekniske fejl.

Flere er inde på, at (i hvert fald en del af) problemet kan være overstyring, hvorfor det kan være hensigtsmæssigt at gå nærmere ind i Panasonic-modtagernes overstyringsgrænse og måske indkøbe et antal dæmpere at eksperimentere med.

Dette med stikdåser og 20 meter kabel antager jeg handler om installationer, hvor der skal skilles et FM-signal fra TV-signalet. Vi hører i stuen kun radio via tv-apparatets radiokanaler, som ledes til en AV-forstærker med tilhørende højttalere.

Nogle har gode erfaringer med en anden fiberboks af mærket Icotera i6800.

Alcatel-boksen er, forstår jeg, ikke særligt god og det kan måske være en del af løsningen at skifte den (det kan være, at Fibia har fået et antal bokse billigt til uddeling blandt os havenisser ude på Djursland, som næppe antages at kunne se forskel på god og dårlig tv-modtagelse?).

Det står ikke helt klart for mig, om man kan eller ikke kan justere fibersignalets styrke "på gadeniveau" (altså før fiberboksen) - og om dette kan ske for hver enkelt forbruger, eller om det, der er en løsning et sted bare flytter kalamiteten til en nabo.

Men nogle brugere har altså oplevet, at signalet blev forstærket uhensigtsmæssigt også af YouSee ved overgang til 256 qam - og problemerne blev løst ved hjælp fra en ihærdig og dygtig tekniker fra Dansk Kabel TV.

En periodisk fejl i noget udstyr uden for min matrikel kan også spille en rolle.

Jeg kan selv eksperimentere med dæmpere, som skrues mellem kablingen og fiberboksen, men eller er de fleste andre elementer i ligningen noget, som kræver en aktiv indsats fra Fibia, som må erkende, at hakkelsen er et problem, som Fibia må være primus motor i at løse - gerne i samarbejde med Panasonic.

For vist har især den senest udsendte Fibia-tekniker været flink og imødekommende. Han har opstillet måleudstyr hen over en weekend uden fejl, han har taget stikprøvemålinger, set og erkendt, at der er fejl på tv-skærmen og på tv'ets signalkvalitetsmålet, selv om hans måleapparat angiveligt ikke registrerer nogen fejl.

Han har også været  i dialog med forhandleren og haft en praktikant med for at se sig over skulderen.

Men... Fibias tekniker endte jo altså med at strække våben i forhold til reelt at løse problemet og i stedet komme med en forklaring om, at visse modeller fra Panasonic, LG, samt B&O "ikke kan lide Fibias signal".

Vi lader lige dét billede stå lidt endnu: Når nogle tv-apparater (og Waoo's harddiskbokse for det ikke skal være løgn)
"ikke kan lide Fibias signal", skal man vist være ansat i Fibia eller have meget lidt humor for ikke at kunne se komikken.

Eller tragi-komikken.

For politisk og ude i de små lokalsamfund, som bl.a. jeg bor og arbejder i, er der stort fokus på at skaffe en god infrastruktur med fiberforbindelser, der teoretisk sikrer høje internethastigheder og mulighed for bedre telefon- og tv-forbindelser.

Hvis opgravede veje og udrulningen af kilometer efter kilometer af orangefarvet fiberkabel ikke følges op af en kundeservice, der tager seriøst fat på erkendte problemer, er det hele jo spildt.

Trods henvendelse fra utilfredse kunder ender i hvert fald besøget her med en erkendelse af, at der er flimmer på tossekassen - men de må ifølge teknikeren skyldes, at visse apparater
"ikke kan lide Fibias signal".

Jeg er spændt på, hvad min forhandler har på bedding.

Hvis ikke det fx handler om at få en dialog i gang mellem Fibia og Panasonic, er min foreløbige konklusion som kunde, at vi må tilbage til antenne-tv og håbe, at den nye "danskermaskine" fra Panasonic "kan lide Danmarks Radios og Boxers signal".

Hav en god weekend - og igen tusind tusind tak for mange spændende indlæg, gode forslag, oplæg til at tænke i andre baner hvad angår optageudstyr. Alt er værdsat og i et vist omfang forstået.

Bedste hilsner Hans Henrik.


Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 18:13
En MEGET TYDELIG konklusion på alt ovenstående - og som du kan foreligge Fibia - er:
1. Din installation fejler INTET!
2. Dine apparater fejler INTET!

Ergo er der kun én fejlmulighed: Fibias signal eller udstyr!

Og glem nu den med at visse producenters apparater er "for følsomme". Mage til letkøbt vrøvl har jeg ikke hørt længe! Der er i TITUSINDVIS af danskere, som problemløst benytter Panasonics TV og optagere via div. fiberudbydere UDEN problemer - jeg selv inklusive.

M.v.h.


Redigeret af Henrik B. - 21-September-2017 kl. 18:13
Til top
pedipsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2017
Sted: Hornslet
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 16:56
Fibia har nu fået en klagesang mere og skriftligt beklaget det lange forløb.

Selskabet får en tekniker til at kontakte mig igen. Så må vi se.

I aftes så vi to optagelser på hver under en time: et afsnit af Mercur optaget fra norsk TV2. Her var der seks generende billd-lyd fejl. På et afsnit af Rita (dansk TV2) var der "kun" et enkelt udfald.
Tak for opbakning og gode råd. I hører nærmere.

Mvh. Hans Henrik.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 17:00
Henvis dem evt. til denne tråd!

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu