recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic blu-ray optagere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic blu-ray optagere

 Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 17:05
Hej Pedipsen.

Jeg ved ikke hvor tit at du checker din gamle tråd?
Men jeg syntes at jeg vil fortælle dig at brugeren Warcaos i dag skriver i en anden tråd:

'Jeg har Waoo via fibia med en Icotera box.
Den har godt nok en dvb-c udgang, men den bliver ikke understøttet i mit område, derfor skulle jeg have en tvbox.
Fik sammen med den smart wifi, hvilket gør, at min box faktisk er trådløs.....'

Her er et link til tråden:


Hilsen Carsten.

Til top
pedipsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2017
Sted: Hornslet
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 18:29
Tak for prajet.

Jeg får en mail, når der er nyt i tråden.

Fra min side intet godt nyt, siden Fibia forlod matriklen med besked om, at Panasonic-tunere åbenbart ikke kan lide Fibias signal.

Jeg har ikke hørt nyt fra Fibia, og da forhandleren jo ikke til evig tid kan have en maskine, han har lovet at tage retur, stående ude hos en kunde, har vi aftalt at han får optageren retur.

Jeg prøver så igen at se, om jeg kan få Fibia til at se nøjere ned i materien.

I aftes sad vi fx og hikkede os igennem en udsendelse fra norsk TV2, og i vor installation og området skulle det jo netop være fuldt ud muligt at vi se DVB-C via coax.

Teknikken er understøttet og tilslutningen fremgår af brugsanvisningen og er godkendt af Fibias tekniker som fejlfri.

Kvaliteten af det, man kan se på skærmen, ligner bare ikke noget, der burde være standarden for tv-modtagelse anno 2017...

Så jeg prøver at holde Fibia til ilden og vender tilbage, når der er nyt i sagen.

Forhandleren har i øvrigt intet konkret nyt om, hvad den nye Panasonic optager understøtter. Han mener fx ikke, at den kan Boxer-godkendes med muligheden for at brænde HD på skiver...

:-(

Bedste hilsner Hans Henrik.






Redigeret af pedipsen - 03-Oktober-2017 kl. 18:53
Til top
pedipsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2017
Sted: Hornslet
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 09:53
Havde i dag den tekniker fra Fibia i telefonrøret, som målte på signalet og ikke målte fejl, selv om han kunne se, at der var pixellering på tv-skærmen og optagelserne.

Han fastholder, at der ikke er fejl på signalet og ikke er fejl på min kabelinstallation.

Men det er jo tydeligt, at Panasonic-optageren (DMR-BCT74) og Panasonic-tv-apparatet (TX-50CX725) brokker sig over ét eller andet - men altså ikke noget, Fibia kan måle. Derfor ser han ingen grund til at skifte fiberboksen igen.

Da Fibia ikke vil begynde at rode med kundernes tv-grej, hvilket jo er meget forståeligt, har har Fibia nu som forsøg tilbudt at opsætte en set-top boks, som går uden om tuneren i tv-apparatet. Så kan vi se, om tv-modtagelsen så bliver flimmerfri.

Disse set-top bokse skulle være konstant under overvågning, så periodiske fejl kan opdages af Fibia.

Sideløbende har jeg bedt teknikeren sende en mail med beskrivelse af det, han har gjort, med henblik på at kontakte Panasonic, som efter Fibiateknikerens mening har et par apparater med problemer i forhold til at behandle Fibias signal, så det giver fine billeder og god lyd.

Så må vi se, om Panasonic vil tage henvendelsen seriøst og gå ind i at løse problemet, så jeg kan få både den funktionalitet, jeg ønsker, og en tv-oplevelse uden forstyrrende fejl i lyd og billede.

Mvh. Hans Henrik.






Redigeret af pedipsen - 05-Oktober-2017 kl. 09:55
Til top
pedipsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2017
Sted: Hornslet
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 21:16
Fibia skriver:



Jeg har målt på 5 kanaler i den første digitale mux. Testen viste at der havde været 2 fejl over 64 timer og 50 min, dette er målt igennem din egen kabling og med alt dit eget udstyr tilsluttet. Så kabling, fiberboksen og fiberforbindelsen ind til dig er testet ok. Men jeg har også set at dit Panasonic tv laver pixel fejl mens jeg var der, dog at der ikke var noget at måle på feltstyrkemåleren (type: KWS ama 310).

Til top
pedipsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2017
Sted: Hornslet
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 16:26
Jeg har nu tilskrevet Panasonic på snailmail med referat af mine oplevelser - dels i et håb om at virksomheden vil gå i dialog med Fibia om en løsning, dels i et håb om at få svar på, om den nye optager reelt kan bruges.

Måske naivt, men hvad kan jeg ellers stille op?

Panasonic er jo reelt eneste producent med apparater, der - i hvert fald i andre setups - kan brænde skiver, og Fibia har monopol på fibernettet her i byen.

Mvh. Hans Henrik.
Til top
pedipsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2017
Sted: Hornslet
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2017 kl. 10:23
Fibia vil nu sende en tvboks til tv apparatet plus en multirumsdims, der kan trækkes kabel tv signal ud af til fx en optager som den, jeg netop har afleveret...
Men jeg må vel gå ud fra, at hvis tv apparatet flimrer på multirums udgangen, så vil en optager også give dårlige optagelser?
Men hvor kan jeg låne en optager af for at tjekke? Min forhandler tør ikke bestille den nye 86 model hjem og så risikere at hænge på den....
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2017 kl. 12:13
Hej.

Du kan vel prøve at bestille på internettet. Så har du 14 dages returret:


AV-Connection skriver 'På vej til lager i Sønderborg' og Panasonic Center skriver'Kommer i oktober'

Hilsen Carsten.

Til top
pedipsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2017
Sted: Hornslet
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2017 kl. 21:23
Tjah... Det kan jo blive det muliges kunst at købe på nettet. Det ville være rart med en ende på denne lidelseshistorie. Det skulle da være mærkeligt, om den nye maskine ikke i det mindste kunne køre på antennen som den gamle Triax boks gør.
Men Boxer godkendt bliver apparatet vist næppe, hvis jeg skal tro min forhandler, som jeg jo egentlig helst ville handle hos.

Mvh. Hans Henrik.
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2017 kl. 22:42
Hvad er det din forhandler mener, at Boxer skal godkende? For at modtage Boxers tv-kanaler, kræves der kun, at tuneren i tv'et eller recorderen være en DVB-T2, og så skal der bruges et CI+ modul, som læser program-kortet.
At du vælger en tv-boks, som ikke er købt hos Boxer, betyder selvfølgelig, at du ikke får hjælp til at installere og betjene boksen. Det må forhandleren evt. hjælpe med, hvis det mod forventning skulle være nødvendigt.
Der er 2 tyske modeller DMR-UBC90 og DMR-UBC80 med DVB-T2 tuner, og dem kan du læse om her:
http://www.panasonic.com/de/consumer/home-entertainment/blu-ray-set-top-box/recorder.html
Til top
pedipsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2017
Sted: Hornslet
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2017 kl. 23:26
Jeg går ud fra, at Boxer godkendelsen er udtryk for, at udstyret kan køre fejlfrit på Boxer abonnement. Som det fremgår af tråden kunne en "Fibia godkendelse" have været en fordel. Mit tv og nu afleverede blu-ray optager hakker og stammer på Fibias signal - hvilket er Panasonic udstyrets fejl, mener Fibia, som kun vil garantere at deres eget udstyr virker. Derfor er jeg efter et halvt års bøvl lidt opmærksom på, om en dims til syv af de lange vil virke eller ej. Mvh. Hans Henrik.
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 00:06
Men er der lykkedes for Fibia at få deres eget udstyr til at virke fejlfrit? Det synes jeg ikke fremgår af trådens indhold?


Redigeret af C. Johansen - 18-Oktober-2017 kl. 00:07
Til top
pedipsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2017
Sted: Hornslet
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 00:16
Fibias set top bokse og multirumsdims er ikke ankommet her på matriklen endnu. Så det står lidt hen i det uvisse endnu.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu