recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic blu-ray optagere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic blu-ray optagere

 Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
pedipsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2017
Sted: Hornslet
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2017 kl. 22:10
Tak, Carsten.

Det er virkelig skammeligt, og en skidt udvikling for forbrugerne, at fabrikanterne med software går ind og blokerer for vigtige funktioner i en tid, hvor man ellers snakker så meget om, at varer skal have fri bevægelighed.

Mon også Panasonic kan installere en software, som får min "danske" maskine til at virke - ligesom den gør andre steder?

;-)

Vi er nok tilbage i at forsøge at tale Fibia til fornuft - for bedst var det da, hvis Jørgen har ret, og én eller anden med teknisk indsigt kan overbevise Fibia om, at det er værd at prøve en dæmpning af signalet på gadeniveau.

Ellers må jeg affinde mig med kun at kunne optage én udsendelse på den nye nedgraderede og dyre model - hvis den kommer og virker ordentligt på antennen.

Skal der optages mere, må jeg så bruge tv-apparatets tuner med en harddisk og den gamle Triax-boks, så længe den virker. Den har ikke T2 tuner og disken er låst til netop denne boks, så når boksen dør, er det slut med at se optagelserne.

:-(

Mvh. Hans Henrik.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2017 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af pedipsen pedipsen skrev:

...
Vi er nok tilbage i at forsøge at tale Fibia til fornuft - for bedst var det da, hvis Jørgen har ret, og én eller anden med teknisk indsigt kan overbevise Fibia om, at det er værd at prøve en dæmpning af signalet på gadeniveau.
Træls, arrogant holdning fra Fibia  Ouch
Spørgsmålet er om det er lysleder signalet der er digitalt overstyret fra central, eller om det er elektrisk overstyring i omsætterboksen fra lysleder digitalt signal til det analoge/digitalt moduleret elektrisk HF DVB-C  signal.
Begge steder er mulige fejlkilder.

P.S.: Hvis Fibia er så overbeviste om at deres signal er godt, må de jo kunne låne dig et TV som de ved virker på deres signal, bare som test. LOL

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 18-September-2017 kl. 22:33
Til top
pedipsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2017
Sted: Hornslet
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2017 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Jeg havde et lignende problem hos YouSee igennem antenneforeningen, da YouSee ændrede til 256 QAM. Efter flere mdr.'s besværligheder med YouSee's uduelige kundeservice/support og heldigvis en ihærdig tekniker fra Dansk Kabel TV, fandt han løsningen.
Det viste sig, at signalet fra YouSee var blevet forstærket ved omlægningen. Den ihærdige tekniker fik sat en "dæmper" på, inden signalet nåede ud til os. Og det hjalp på mange problemer med signal kvaliteten her i vores forening.


Tak!

Det lyder jo meget som det problem, vi er ude i - overstyring, som min tv-forhandler var inde på fra starten!

Her er det ikke en stor antenneforening men en lille landsby på Djursland, hvor hver enkelt bette husstand er tilmeldt via Fibia - og en tilsvarende lille tv-forhandler, som måske ikke rigtigt for alvor tør puste sig op mod det fine fiberselskab med den angiveligt perfekte forbindelse - i hvert fald målt med egne måleapparater.

Hvor får man som almindelig forbruger fat i ekspertisen, som med vægt og indsigt kan overbevise Fibia om, at de på gadeniveau skal prøve dæmpe signalet, som angiveligt er sat bevidst højt for at "føde" tre fjernsyn.

For hvis signalet er for kraftigt allerede inden fiberboksen, kan vi jo sætte nok så mange dæmpeled på inde i huset (undervejs i forsøgene var der hele 30 dB dæmpning på, uden at tv-apparatet brokkede sig - Fibia endte med at forlade matriklen med et 10dB dæmpeled efter fiberboksen).

Tak for dit input!

Mvh. Hans Henrik.


Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2017 kl. 23:32
Hej.

Der er en mulighed vi ikke har været inde på. Det er en erstatning for din Triax boks, så du kender alle ulemperne. Det er en Vu+ Plus SE V2 Schwarz CI DUAL TWIN Kabel Tuner Receiver HDTV DVB-C/T2 Linux E2:


Men jeg vil ikke lade være med at nævne den.

Hilsen Carsten.

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2017 kl. 00:48
Fibia er - 1. Fulde af l*rt! 2. Nogle amatører!

1. Fordi de giver Panasonic(s produkter skylden).
2. Fordi de ikke kan løse problemet!

Jeg har for mig, at fibserselskaberne netop kan "skrue på signalstyrken" digitalt. Derudover er der på nogle fiberbokse, mulighed for at dæmpe DVB-C signalet ud af fiberboksen.

Lige et par opklarende spørgsmål:
1. Jeres vægdåse ved optager/TV er den af nyere dato - og er den klassificeret HF-tæt?
2. Hvilket kabel bruger du mellem optager og TV? Det som fulgte med til optageren, eller har du et ordentligt kabel derimellem?
3. Har du prøvet at se om du kan se en sammenhæng mellem udfaldene/pixeleringen? Her tænker jeg på: Prøv at notere forholdene omkring apparaterne når det sker - Hvordan er vejret, nogle apparater i husstanden tændt (mobiler, opvasker, vaskemaskine/tørretumler, lamper - specielt sparepærer og LED'er o.s.v.).

M.v.h.
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2017 kl. 01:40
Jeg vil komme med en kommentar angående problemet, at Panasonics recordere købt i Tyskland ikke kan bruges i Danmark.
Det er kabeltuneren, der er blevet begrænset på nogle modeller, så den ikke dækker hele frekvensområdet 51 MHz til 862 MHz. Hvis man nærlæser de tekniske data, kan man se det. Man skal altså ikke købe en model som fx DMR-BCT950, der kun kan modtage VHF III og UHF kanalerne til kabel-tv. 




Redigeret af C. Johansen - 19-September-2017 kl. 01:50
Til top
pedipsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2017
Sted: Hornslet
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2017 kl. 07:04
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Fibia er - 1. Fulde af l*rt! 2. Nogle amatører!

1. Fordi de giver Panasonic(s produkter skylden).
2. Fordi de ikke kan løse problemet!

Jeg har for mig, at fibserselskaberne netop kan "skrue på signalstyrken" digitalt. Derudover er der på nogle fiberbokse, mulighed for at dæmpe DVB-C signalet ud af fiberboksen.


Jeg har efterhånden samme opfattelse af Fibias ekspertise, evne eller vilje til reelt at gå ind og løse problemet med dårlig billed- og lydkvalitet. Både min forhandler og jeg har også en fornemmelse af, at problemet har rod i fx for høj signalstyrke inden fiberboksen eller forstyrrelser før min matrikel, hvor Fibia jo har tjekket og godkendt kablingen fra fiberboksen.

Fibia har for at dæmpe den for høje signalstyrke (som fibia angiveligt har valgt for at kunne "føde" flere fjernsyn i hver husstand) monteret et 10dB dæmpeled efter fiberboksen, klappet i hænderne over måleapparatet og så farvel med bemærkningen om, at det hele nok skyldes, "at Panasonics apparater ikke kan lide Fibias signal".

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:


Lige et par opklarende spørgsmål:
1. Jeres vægdåse ved optager/TV er den af nyere dato - og er den klassificeret HF-tæt?
2. Hvilket kabel bruger du mellem optager og TV? Det som fulgte med til optageren, eller har du et ordentligt kabel derimellem?
3. Har du prøvet at se om du kan se en sammenhæng mellem udfaldene/pixeleringen? Her tænker jeg på: Prøv at notere forholdene omkring apparaterne når det sker - Hvordan er vejret, nogle apparater i husstanden tændt (mobiler, opvasker, vaskemaskine/tørretumler, lamper - specielt sparepærer og LED'er o.s.v.).

M.v.h.


Ad 1: Der går et specialfremstillet kvalitetskabel med kvalitetsstik direkte fra fiberboksen (og det 10 dB dæmpeled) til Panasonic optageren.

Ad 2: Der løber et kort tilsvarende specialfremstillet kvalitetskabel med kvalitetsstik fra optageren til tv-apparatet. Både Fibia og forhandleren siger, at kablingen og stikkene er fine og skulle være HF-tætte.

Ad3: Vi har rykket rundt på optageren i forhold til alle mulige støjkilder, har haft slukket alle kendte maskiner, telefoner, computere og lamper i huset, vi har genstartet fiberboksen og har alligevel oplevet optagefejl.

Optageren virker fint på forhandlerens installation (Waoo men anden udbyder end Fibia), det samme gør den anden maskine, forhandleren har i butikken.

Men... begge optagere virker dårligt hjemme på min installation, som Fibia siger er i orden.

Dette på trods af, at man på både optagelser og tv-skærm kan se de nævnte pixeleringer og andre billed- og lydfejl, som både forhandleren og Fibias mest venlige tekniker har erkendt er til stede periodisk i forskellig grad.

Jeg kender andre i min omgangskreds med Panasonic-optagere - men på YouSee installation i Valby - som er superglade for deres klippestabile Panasonic-optager og -tv.

Derfor har jeg svært ved at forstå, at netop mine Panasonic-apparater skulle være specielt ringe.

Men: Hvem skal vi have fat i, der - med teknisk indsigt og gerne også målegrej og tålmodighed - kan overbevise Fibia om, at det er deres signal, der skal justeres.

Forklaringen om, at det er Panasonic (samt LG og i hvert fald én B&O model, fortalte Fibiass tekniker) der er ude af stand til at producere apparater, som kan modtage Fibias fejlfri signaler korrekt, skurrer i mine ører.

Det to år gamle TV-apparat er nu ude over garantien.

Optageren er helt ny, og forhandleren er nok mest indstillet på at lade handlen med optageren gå tilbage, fordi han ikke kan bevise, endsige overbevise Fibia om, at fejlen må ligge i den måde, Fibia udsender deres signaler.

Jeg tøver med at aflevere optageren, idet jeg dels ikke rigtigt tror på Fibias forklaring, dels ved at aflevere optageren skal ud for at købe en blu-ray optager, der kan spille mine skiver - de optagne såvel som kommercielt fremstillede, vi har købt, da vi fik optageren i hus.

Desuden skal jeg så også forfra prøve at finde en anden optager med Panasonics tiltænkte funktionalitet - men til tagantenne, som Panasonic-tv'et og min Triax boks åbenbart ikke har problemer med at modtage signaler fra...

Hele idéen med at hoppe på Fibias fibernet var, at vi kunne få både hurtigt internet og kabel-tv, så vi kunne købe en Pansonic optager og nemt arkivere de udvalgte udsendelser i god kvalitet.

Siden vi købte optageren og begyndte at bruge kabel-tv på vores fjernsyn, har vi oplevet kvalitetsproblemer, som vi ikke har set i årevis - det var dengang DVB-T boksene blev sendt på markedet uden at være færdigudviklede.

Men hvem kan vi klage til og få den håndfaste hjælp, der skal til for at løse problemerne, hvis de ligger hos Fibia?

Mvh. Hans Henrik.




Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2017 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af pedipsen pedipsen skrev:

 Optageren er helt ny, og forhandleren er nok mest indstillet på at lade handlen med optageren gå tilbage .....

Jeg tøver med at aflevere optageren, idet jeg dels ikke rigtigt tror på Fibias forklaring, dels ved at aflevere optageren skal ud for at købe en blu-ray optager, der kan spille mine skiver - de optagne såvel som kommercielt fremstillede, vi har købt, da vi fik optageren i hus.

Hej.

Jeg syntes at du skal tage imod tilbudet, da den ikke har DVB-T2. Hvis det var mig ville jeg i stedet kigge efter en ren Blue Ray afspiller, som man kunne bruge i nogle måneder indtil I finder den rigtige løsning.
Hvis man køber en brugt Panasonic Blue Ray Aspiller kan man nøjes med en fjernbetjening, og ved at købe brugt vil den nok kunne sælges for det samme, eller tæt på det samme som man selv gav.

Jeg ville lede efter en som denne der lige er solgt billigt her inde:


Hilsen Carsten.

Til top
pedipsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2017
Sted: Hornslet
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2017 kl. 09:37
Tak for flere gode indlæg, Carsten.

Du har nok ret i, at jeg ideelt set skal satse på en løsning, der ikke er låst til Fibias kabelhalløj, som måske lider af den alt for kraftige signalstyrke, som flere mere end antyder.

Men når dette er sagt, synes jeg det er skammeligt, at man som forbruger ikke har et sted at henvende sig, når fiberselskabet opfører sig som Fibia. Frikender sig selv og reelt hævder, at er der problemer, skyldes det at de store tv-fabrikker ikke har styr på at lave tv og optagere.

Mvh. Hans Henrik.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2017 kl. 09:54
Lige en hurtig bemærkning til UBC80. Den har altså to såkaldte kombitunere. Dvs. hver af dem kan enten modtage DVB-C eller DVB-T(2).

Bortset fra det, så synes jeg dog ikke, at du bør kigge på en ny HDD recorder fordi din udbyder tilsyneladende er for inkompetent til at levere et ordentligt signal til dig.

Mht. at involvere Panasonic, så er det også en mulighed at du henvender dig. Du har immervæk en dansk model af deres recorder. Og så kan de tage fat i Fibia og fortælle dem hvordan landet ligger.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2017 kl. 10:10
Problemet er vel i virkeligheden, at Fibia ikke har ekspertisen til at løse problemet, som det jo tydeligt fremgår af trådens indhold, ligger hos signalforsyningen.
Har du prøvet at spørge Fibia, hvad det er for apparater, der kan fungere fejlfrit med deres signal? Det er jo åbenbart umuligt for både Panasonic, LG, B&O .... Og ellers kan man selvfølgelig ikke acceptere et produkt som Fibias, som kun fungerer med udvalgte fabrikater, hvis de da findes.
Hvis det hele ender med, at du dropper kabel-tv og i stedet vælger antenne-tv (Digi-tv og Boxer-tv), skal der bruges tuner med DVB-T2. Panasonic Danmark vil angiveligt tilbyde en recorder med sådan en tuner her i efteråret. Måske du skulle overveje dette sammen med forhandleren - hvis det nu ikke lykkes med Fibia.





Redigeret af C. Johansen - 19-September-2017 kl. 10:16
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2017 kl. 10:26
Fed tråd!

Jeg har netop modtaget tilbud fra FIBIA i min postkasse. De nævner i brevet noget om Danmarks Digitale Antenneforening. Og skriver hvorfor jeg skal vælge DDA og Waoo/Fibia. Nu ved jeg hvorfor jeg IKKE skal vælge dem. Har velfungerende Stofa, så ønsker ikke de problemer beskrevet i tråden
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu