recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic blu-ray optagere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic blu-ray optagere

 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
Forfatter
Besked
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 09:47
Et par spørgsmål:
- Har naboerne problemer med pixellerende billeder via coax?
- Har du/forhandleren undersøgt overstyringsniveauet for DVB-C modtageren i Panasonic maskinen? Deres tilgængelige datablad ser ud til at være ubrugelige til formålet.
- De målinger Fibia har foretaget formoder jeg er på coax udgangen af deres fiberboks ikke?
- Ved de målinger hvor Fibia frikender coax signalet, har i da kunnet se samtidigt pixellering fra Panasonic maskinen/TV?

Jeg ville helt klart fokusere på at afklare først og fremmest hvilket max. input niveau Panasonic maskinen kan klare. Måske er dette allerede besvaret i den lange tråd. Forskellige mærker TV/Recordere/DVB-C modtagere kan sagtens have forskellige krav til signalniveau.

Herefter ville jeg fokusere på hvilke kanaler problemet er på og hvor i frekvensbåndet de ligger. Kan der være tale om indstråling fra LTE nettet (4G) som bruger 800 MHz frekvenser?

Såvidt jeg kan se er der fin 4G dækning i Hornslet, og datatrafik kan netop generere periodiske pixelleringer hvis udstyret/dåser/kabler etc ikke er HF tætte.

Træls situation og i denne tråd ligger det lidt i undertonen at Fibia er nogle båtnakker. Men hvad jeg kan se så har de stillet op til flere tests og forsøgt at løse problemet, så viljen ser ikke ud til at mangle. Når man så bedømmer evnerne så vil jeg her sige at denne type problem bestemt ikke er enkle, selvom jeg er sikker på mange skråsikkert vil sige noget andet.

God jagt!

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 09:54
Signalvejen er iflg trådstarter kort og HF-tæt. Så er vi tilbage ved selve fiberboksen/signalet.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 09:56
Pedipsen.

Er det korrekt forstået, at din fiberboks sidder tæt på dit TV, og TV'et derfor er tilsluttet direkte til fiberboksen, vis at kort(ere) antennekabel?

M.v.h.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Tak Azrael. Det er en god ide. Jeg vil spørge trådstarter om mærke og type på den boks Fibia har leveret og om evt et billed?

Hvis fejlen ligger i boksen kunne det være rart at vide om Fibia har prøvet at skifte den?
Og hvis de ikke har, om der var en begrundelse for ikke at gøre det?

Men ellers må der være andre der bruger samme type boks sammen med Panasonic TV eller Panasonic Blue Ray Recordere. Hvad er jeres erfaringer?
Grunden til at jeg også gerne vil have vist et billed er, at andre fibernet udbydere måske bruger samme boks, men med et andet navn.

Hilsen Carsten.

Hej.

Jeg bad i morges om  mærke og type på den boks Fibia har leveret og om han evt har et billed?

Jeg har nu fundet en brugervejledning med billed på en Alcatel fiberboks. Kan det bekræftes at det er sådan en Fibra har leveret?


For så vil jeg gerne spørge andre der bruger samme type boks, sammen med Panasonic TV eller Panasonic Blue Ray Recordere. Hvad er jeres erfaringer?
Oplever i nogle pixelleringer?

Hilsen Carsten.






Redigeret af csell - 20-September-2017 kl. 15:38
Til top
pedipsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2017
Sted: Hornslet
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 16:20
Jeg er på vej hjem i en bus fra Sønderborg, så jeg kan ikke følge op før sent i aften. Mvh. Hans Henrik.

Redigeret af pedipsen - 20-September-2017 kl. 20:56
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 16:38
Carsten.

Den du har fundet der, er en tudsegammel boks, som WAOO benyttede før i tiden. Hvis det er en nyere installation, så sidder der garanteret den nye(re) Icotera boks.

M.v.h.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 17:39

Tak Henrik B.

Men så vil jeg spørge om dem der har en Icotera boks sammen med Panasonic TV eller Panasonic Blue Ray Recordere. Hvad er jeres erfaringer?
Oplever i nogle pixelleringer?

Hilsen Carsten. 


Redigeret af csell - 20-September-2017 kl. 17:40
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 18:21
Det har jeg - både tidligere og nu. Og både sammen med Pana TV og Pana optager. Aldrig problemer.
Og jeg har IKKE tingene tilsluttet direkte i fiberboksen, men har en "normal" coaxinstallation, som fiberboksen så udsender signalet i.

M.v.h.
Til top
pedipsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2017
Sted: Hornslet
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 20:15
Her et par (måske lidt for) hurtige snapshots af boksen og lidt fra brugsanvisningen:



Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 20:32

Tak for billeder.

De giver grundlag for en hel det nye spørgsmål. Men jeg vil nok foretrække, hvis de bliver stillet af en der ved mere om Waoos bokse end mig?

Hilsen Carsten.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 20:32
Prøv og hør Fibia, om ikke du kan få ombyttet den gamle Alcatel boks, med en Icotera boks i stedet - qua dine problemer. Det kan være at det vil læse dine problemer...

M.v.h.
Til top
pedipsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2017
Sted: Hornslet
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Et par spørgsmål:
- Har naboerne problemer med pixellerende billeder via coax?


Jeg ved, at flere er utilfredse med deres fiberforbindelse, men omfanget kender jeg ikke præcis. Men en genbo, som bruger en tv-optager leveret af Fibia, oplever også problemer, som dem jeg nævner.


Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Et par spørgsmål:
- Har du/forhandleren undersøgt overstyringsniveauet for DVB-C modtageren i Panasonic maskinen? Deres tilgængelige datablad ser ud til at være ubrugelige til formålet.
- De målinger Fibia har foretaget formoder jeg er på coax udgangen af deres fiberboks ikke?
- Ved de målinger hvor Fibia frikender coax signalet, har i da kunnet se samtidigt pixellering fra Panasonic maskinen/TV?


Jeg har ikke selv forstand på digital tv modtagelse, så jeg har overladt til forhandleren og Fibia at finde årsagen til problemet.

Fibia målte i en weekend via hele mit kabelnet - en weekend hvor der ikke var problemer, mens vi så på skærmen.

Men skærmen har vist pixelering, mens Fibia var her forrige gang, men da viste Fibias måleapparat ikke fejl...

Forhandleren har målt fejl, som var synlige på skærmen, og ved signalkvalitetsmåleren slået til, har også den vist fejl.



Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Jeg ville helt klart fokusere på at afklare først og fremmest hvilket max. input niveau Panasonic maskinen kan klare. Måske er dette allerede besvaret i den lange tråd. Forskellige mærker TV/Recordere/DVB-C modtagere kan sagtens have forskellige krav til signalniveau.

Herefter ville jeg fokusere på hvilke kanaler problemet er på og hvor i frekvensbåndet de ligger. Kan der være tale om indstråling fra LTE nettet (4G) som bruger 800 MHz frekvenser?

Såvidt jeg kan se er der fin 4G dækning i Hornslet, og datatrafik kan netop generere periodiske pixelleringer hvis udstyret/dåser/kabler etc ikke er HF tætte.

Træls situation og i denne tråd ligger det lidt i undertonen at Fibia er nogle båtnakker. Men hvad jeg kan se så har de stillet op til flere tests og forsøgt at løse problemet, så viljen ser ikke ud til at mangle. Når man så bedømmer evnerne så vil jeg her sige at denne type problem bestemt ikke er enkle, selvom jeg er sikker på mange skråsikkert vil sige noget andet.

God jagt!



Forhandlerens og Fibias øvelser har været af typen måle, prøve at dæmpe og se, om det hjælper.

Forhandleren har haft optageren med hjemme og konstaterer den og den anden maskine i butikken i orden på hans kabel-tv (Waoo men anden fiberudbyder). Begge maskiner tér sig herhjemme.

Forhandleren mener, at der er tale om periodiske fejl på Fibias forbindelse, formentlig kombineret med overstyring, Fibia mener, efter flere besøg og skift af boksen, at alt er gjort okay fra deres side, selv om den seneste og rareste tekniker da godt kan se, at der er fejl at se på skærm og optagelser - men det mente han handler om, at Panasonic (og en række andre fabrikaters modeller) "ikke kan lide Fibias signal", hvorefter han pakkede sammen og gik uden ny aftale.

Både Fibia og forhandleren er enige om, at mine kabler og stik er i orden og ikke skulle kunne forstyrres af 4G og datatrafik. Vi har som nævnt tidligere haft alt slukket i huset på nær optager, fjernsyn og fiberboks, alligevel tér skidtet sig.

Jeg tror ikke, at "Fibia er nogle båtnakker", men det er mit indtryk, at deres teknikere ikke magter at løse problemet, og de lader for mig at se kunden i stikken, når de pakker målegrejet sammen med en bemærkning om, at bestemte apparater åbenbart "ikke kan lide Fibias signal".

Så jo: viljen hos Fibia ser herfra ud til at mangle. Eller også har teknikerne ikke råderum nok, tilstrækkelig erfaring, uddannelse, målegrej, hvad ved jeg som lægmand. Jeg kan blot konstatere, at både tv-apparatets liveudsendelser og optagelserne på optageren periodisk med ujævne mellemrum viser generende pixeleringer, billeder, som skæres over på midten og delene forskydes sideværts, billeder "fryser", hopper - og lyden har "knaster".

Sådan var det ikke så ofte, da vi brugte antennen, som ikke kan bruges på optageren, som kun kan spille med DVB-C signal. TV-apparatet har tuner for både T2, C og S.

Da forhandleren er sikker på, at apparaterne ikke fejler noget, og han ikke har tid til at gå nærmere ind i problematikken, har han tilbudt at tage optageren retur uden udgifter for mig. Det tilbud tager jeg nu imod.

Fjernsynet har rundet to år og virkede fint på antennen på gavlen, så dén vender vi nok tilbage til, medmindre Fibia nu finder fejlen. Jeg har brokket mig til Waoo, som spammer mig med reklamer om, hvor fremragende selskabets produkter er. Her har man lovet igen at kontakte Fibia.

Mvh. Hans Henrik.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu