recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic blu-ray optagere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic blu-ray optagere

 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
Forfatter
Besked
pedipsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2017
Sted: Hornslet
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Pedipsen.

Er det korrekt forstået, at din fiberboks sidder tæt på dit TV, og TV'et derfor er tilsluttet direkte til fiberboksen, vis at kort(ere) antennekabel?

M.v.h.


Ja, Fibia opsatte godt nok boksen tre meter fra tv-møblet, men tre meter kvalitetskabel og ditto stik (plus gennemsløjfningen fra optager til tv lavet på samme måde) skulle vel være okay.

Da vi brugte antenne havde vi trukker kabler rundt i hele huset uden problemer, og flere steder var stikkene bare de billige af plast, som man ikke ville bruge i dag.

Mvh.
Til top
pedipsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2017
Sted: Hornslet
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Prøv og hør Fibia, om ikke du kan få ombyttet den gamle Alcatel boks, med en Icotera boks i stedet - qua dine problemer. Det kan være at det vil læse dine problemer...

M.v.h.


Gamle Alcatel boks?

Den er lige for få måneder siden skiftet af en Fibia-tekniker, som lød muggen over den besværlige kunde. Boksen, der sad der før, var af samme type som den viste på billedet nedenfor. Er det en Alcatel?



 
Til top
pedipsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2017
Sted: Hornslet
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det har jeg - både tidligere og nu. Og både sammen med Pana TV og Pana optager. Aldrig problemer.
Og jeg har IKKE tingene tilsluttet direkte i fiberboksen, men har en "normal" coaxinstallation, som fiberboksen så udsender signalet i.

M.v.h.


Med "normal" mener du, at der er fordelerbokse og den slags?

Hvilket selskab?

Tak for alle de mange indlæg.

Om de kan hjælpe i forhold til Fibia er lidt svært at lodde. Selskabet har ikke reageret på min seneste henvendelse via Waoo, og jeg forstod på den sidste tekniker, at nu var der gjort, hvad han kunne - set fra Fibias ende af kablet.

Optageren ryger nu retur, og medmindre Fibia skifter mening og går seriøst ind i sagen, må vi jo tage det som en oplevelse og droppe kabel-tv-delen af Fibias tilbud.

Her i byen klager mange over ustabil netforbindelse. Det har jeg ikke været så generet af, men på det punkt stiller jeg måske ikke så høje krav som folk, der bruger computeren mere på nettet end jeg.

Bedste hilsner Hans Henrik.






Redigeret af pedipsen - 20-September-2017 kl. 21:02
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af pedipsen pedipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Et par spørgsmål:
- Har naboerne problemer med pixellerende billeder via coax?


Jeg ved, at flere er utilfredse med deres fiberforbindelse, men omfanget kender jeg ikke præcis. Men en genbo, som bruger en tv-optager leveret af Fibia, oplever også problemer, som dem jeg nævner.


Ovenstående bekræfter jo også at det er Fibia som har et problem! Hvad er Fibias forklaring på, at selv med deres egen boks har brugere problemer? Efter min mening gør det at Fibia ikke kan skyde skylden nogen andre steder hen...

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af pedipsen pedipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Pedipsen.

Er det korrekt forstået, at din fiberboks sidder tæt på dit TV, og TV'et derfor er tilsluttet direkte til fiberboksen, vis at kort(ere) antennekabel?

M.v.h.


Ja, Fibia opsatte godt nok boksen tre meter fra tv-møblet, men tre meter kvalitetskabel og ditto stik (plus gennemsløjfningen fra optager til tv lavet på samme måde) skulle vel være okay.

Mvh.


Nej, jeg mener at det bidrager til problemet, efter de tre meter kabel, og forbindelsen direkte i boksen, ikke giver nogen yderligere dæmpning af signalet, som i dit tilfælde ville have været en hjælp. Det er det jeg har været lidt inde på tidligere, med 20 meter kabel, slutdåse o.s.v.
Min påstand er stadig, at hvis man monterer en Triax 4-fordeler på udgangen af boksen, de tre meter kabel hen til en Triax slutdåse, og så sætter optageren og tv til via dette (korrekte) setup, så vil dine problemer være kraftigt minimeret eller helt væk.

M.v.h.
Til top
pedipsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2017
Sted: Hornslet
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af pedipsen pedipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Et par spørgsmål:
- Har naboerne problemer med pixellerende billeder via coax?


Jeg ved, at flere er utilfredse med deres fiberforbindelse, men omfanget kender jeg ikke præcis. Men en genbo, som bruger en tv-optager leveret af Fibia, oplever også problemer, som dem jeg nævner.


Ovenstående bekræfter jo også at det er Fibia som har et problem! Hvad er Fibias forklaring på, at selv med deres egen boks har brugere problemer? Efter min mening gør det at Fibia ikke kan skyde skylden nogen andre steder hen...

M.v.h.


Tjah... jeg nævnte netop dette, da den flinke mand fra Fibia var her, og han foreslog mig sådan en boks, efter bemærkningen om, at Panasonic "åbenbart ikke kan lide Fibias signal".

Jeg påpegede, at mit krav er at kunne brænde ud på skiver, og at andre her på vejen bøvlede med deres bokse, der jo netop ikke kan levere et HD-signal ud på en brænder.

Så begyndte han at snakke om smart wi-fi og skyndte sig at pakke og komme af sted...

Og jeg er begyndt at tjekke, om antennen stadig er god nok til at genoptage sin tjeneste...

Bedste hilsner Hans Henrik.


Redigeret af pedipsen - 20-September-2017 kl. 21:08
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af pedipsen pedipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Prøv og hør Fibia, om ikke du kan få ombyttet den gamle Alcatel boks, med en Icotera boks i stedet - qua dine problemer. Det kan være at det vil læse dine problemer...

M.v.h.


Gamle Alcatel boks?

Den er lige for få måneder siden skiftet af en Fibia-tekniker, som lød muggen over den besværlige kunde. Boksen, der sad der før, var af samme type som den viste på billedet nedenfor. Er det en Alcatel?



Ja, det er en Alcatel boks. Nogle gamle skrammelbokse, som WAOO (NRGi) havde en del problemer med.
Igen - mit forslag er, at bede Fibia om at få en Icotera boks. Den er mindre, pænere, bruger mindre strøm o.s.v. Det er efterhånden en del år siden, WAOO (NRGi, Tre-For m.v.) skiftede til dem:

Den ser sådan ud:



M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af pedipsen pedipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det har jeg - både tidligere og nu. Og både sammen med Pana TV og Pana optager. Aldrig problemer.
Og jeg har IKKE tingene tilsluttet direkte i fiberboksen, men har en "normal" coaxinstallation, som fiberboksen så udsender signalet i.

M.v.h.


Med "normal" mener du, at der er fordelerbokse og den slags?


Ja! Jeg har Icotera boksen siddende ude i mit teknikskab. Der er så et kabel over til den 3-fordeler som ses herunder. Herfra går signalet ud til stue + 3 øvrige rum. Jeg skal egentlig have en 4-fordeler på, men bruger p.t. ikke de to tilslutninger, så det er ikke nødvendigt. MEN, en sådan 4-fordeler, som den herunder, dæmper yderligere signalet 5-8db. Ligeledes bør der sidde en korrekt "slutdåse" ved TV'et, som optageren/TV'et forbindes til. Den gør at signalet så at sige "afsluttes korrekt".



Oprindeligt skrevet af pedipsen pedipsen skrev:


Hvilket selskab?


Jeg havde samme boks som dig, da jeg boede i Århus og havde WAOO (NRGi).
Den boks startede vi også med, da vi flyttede ned til Vejle. Den blev dog ustabil på internetdelen. Så fik vi Icotera boksen, som bare fungerer.
Vi er siden flyttet (lokalt), og har stadig en Icotera boks, uden problemer. Det er også WAOO (Tre-For), hvor TV-delen for et år siden blev overtaget af YouSee, som fortsætter med det bestående udstyr.

Oprindeligt skrevet af pedipsen pedipsen skrev:


Om de kan hjælpe i forhold til Fibia er lidt svært at lodde. Selskabet har ikke reageret på min seneste henvendelse via Waoo, og jeg forstod på den sidste tekniker, at nu var der gjort, hvad han kunne - set fra Fibias ende af kablet.


At Fibia mener at der ikke kan gøres mere, skal du ikke stille dig tilfreds med! DU betaler for en fejlbehæftet vare. Den må de se at få bragt i orden, UDEN at skyde skylden på appelsiner, apparater, eller hvad de nu kan finde på...

Oprindeligt skrevet af pedipsen pedipsen skrev:


Optageren ryger nu retur, og medmindre Fibia skifter mening og går seriøst ind i sagen, må vi jo tage det som en oplevelse og droppe kabel-tv-delen af Fibias tilbud.


Jeg synes at det er synd, hvis du bare giver op, specielt set i lyset af, at det er nogle kvalitetsmæssige gode produkter du har, både holdbarhedsmæssigt, men også betjeningsmæssigt. Og hvad med TV'et? Der vil i jo stadig opleve problemer.
Det er i øvrigt at optagere ofte er mere "følsomme" i tunerdelen, end TV er.

M.v.h.
Til top
pedipsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2017
Sted: Hornslet
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 22:20
Det er især forhandleren, der har givet op og beder om at få handlen annulleret.

Og Fibias venligste tekniker gav jo op for flere uger siden og gik uden udsigt til ny aftale eller opfølgning.

Hvis Fibia viser nye takter, får de en chance mere, og så kan jeg jo så igen købe en ny optager, men det bliver så den nye model med både c og t2 tuner, så jeg ikke er låst til Fibia.

Tak for råd om stikdåser, fordeleren og dæmpning med en masse kabel. Jeg har blot fulgt Fibias og forhandlerens anvisninger og sat dæmpere på fiberboksen udgang.

Hvorfor et det ringere med dæmpere med kendt dæmpning og direkte kabling end en masse kabler stik og kontaktunkter, som så tilsammen giver dæmpning - men vel også risiko for støjindstråling, sådan som nogle har påpeget?

Tv-apparatets interne dæmper er også slået til.

Mvh. Hans Henrik.
Til top
pedipsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2017
Sted: Hornslet
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 22:28
Lige en tilføjelse. Min gode ven i Valby, der inspirerede til købet af optager og springe på kabel-tv har Yousee via ejendommens fælles anlæg til 80 lejligheder. Jeg kan se, han bruger gammeldags følsomme antennestik med plastkappe. Her kører det hele fint...
Mvh. Hans Henrik.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 23:01
Jeg mener du ikke at 4-fordeler og slutdåse skal erstatte dit 10db dæmpeled, men derimod yde en yderligere dæmpning. Dæmpeleddet skal blive siddende.

M.v.h.
Til top
pedipsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2017
Sted: Hornslet
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 23:17
Hvorfor ikke bare en kraftigere dæmper af kendt størrelse, hvis du mener det er det, der skal til.

Det lyder som at gå over åen efter vand, når vi bare har et enkelt tv-apparat, der skal køre på forbindelsen?

Min måde at koble tv på fiberboksen er den, der er vist i brugsanvisningen fra Fibia. Fordeleren og bokse er vel til installationer til flere tv-apparater??

Mvh. Hans Henrik, nu på vej i køjen.

Redigeret af pedipsen - 20-September-2017 kl. 23:20
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu