recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple tv4k vs Nvidia Shield
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple tv4k vs Nvidia Shield

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Min Atv4 afspiller mine ukomprimerede Bd-rips fra Nas perfekt med Original HD lyd via appen Infuse. Her sættes Apple tv til Auto (eller 1080p 60Hz)


Det kan jo aldrig være perfekt, når den ikke kan afspille 24 fps korrekt!


Det er ihvertfald fint for mig i det jeg ikke oplever nogen form for judder eller andet i afspilningen.
Gætter på at ‘Film mode’ på mit Sony tv laver noget som gør afspilningen flydende. Jeg er i hvertfald godt tilfreds.
Når jeg afspiller dvd rips sætter jeg Apple tv til 1080p 50Hz for at undgå judder.
Ja, dit TV laver sikkert noget 3:2 pulldown. Men det er altså langt fra perfekt.

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg modtager min 4K fredag og tester hvordan den klarer mine BD-rips. Det er dog definitivt, at den ikke kan vise 24p korrekt, da den kun har 50 eller 60 hz output.

Hvor har du bestilt, siden du er sikker på, at den kommer på Fredag?

Den er bestilt da Apple åbnede for salg i fredags. Leveringstiderne ændrede sig ret hurtigt jo længere op af formiddagen det blev, men kl 9.02 var der levering en uge efter. Kl 9.10 var det rykket til d. 23.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg modtager min 4K fredag og tester hvordan den klarer mine BD-rips. Det er dog definitivt, at den ikke kan vise 24p korrekt, da den kun har 50 eller 60 hz output.

Hvor har du bestilt, siden du er sikker på, at den kommer på Fredag?

Den er bestilt da Apple åbnede for salg i fredags. Leveringstiderne ændrede sig ret hurtigt jo længere op af formiddagen det blev, men kl 9.02 var der levering en uge efter. Kl 9.10 var det rykket til d. 23.
Jeg troede først, at den blev frigivet Mandag. Men da fedt nok. Jeg har bestilt ved Elgiganten, og ved intet om hvor lang tid der er før den kommer.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 07:36
Ejer du 4K film? Fordi hvis du ikke selv ejer nogle og ikke regner med at købe nogle så ville jeg, hvis jeg var dig, hoppe over ATV4K og købe ATV4 i stedet. De kan det samme.

Ang DTS MA og andre lydformater så syntes jeg igen du bør overveje hvilket setup du har. Jeg havde engang alle mine Bluray film til at ligge på min NAS ukomprimeret med DTS MA lydspor og det hele.
Men det gik bare op for mig. JEg kan vitterlig ikke høre forskellen. Så nu er alle mine film konvateret til DTS og alle film er komprimeret og lagt i MP4 format. Det fylder ca 1/3 af hvad det fyldte før og ALLE mine enheder kan afspille ALLE mine film uden problemer via PLEX som ikke transcoder noget som helst. 

Hvis kvaliteten er vigtigere end apps ville jeg vælge Shield. Men hvis udvalget af apps og bekvemmelig hed er mest vigtig ville jeg vælge ATV. Men som sagt ikke 4K. 

Just my 2cent
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
mcosta Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mcosta Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 08:28
Ang. mediaplayer til atv, så nævner mange infuse eller mrmc - hvilken er bedst?
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Ejer du 4K film? Fordi hvis du ikke selv ejer nogle og ikke regner med at købe nogle så ville jeg, hvis jeg var dig, hoppe over ATV4K og købe ATV4 i stedet. De kan det samme.


Væsentligste grund til ATV4k og ikke ATV4 er vel at kunne streame 4k materiale fra f.eks. Netflix.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 08:48
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Ejer du 4K film? Fordi hvis du ikke selv ejer nogle og ikke regner med at købe nogle så ville jeg, hvis jeg var dig, hoppe over ATV4K og købe ATV4 i stedet. De kan det samme.


Væsentligste grund til ATV4k og ikke ATV4 er vel at kunne streame 4k materiale fra f.eks. Netflix.

På nuværende tidspunkt så vil mit svar være nej. Det ser jeg ikke som en væsentlig grund. Der er ganske enkelt for lidt indhold i 4K. 
Desuden hvis du har et tv som supportere 4k så har du næsten også med garenti en netflix app indbygget. 
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 09:01
Kenneth85 - meget enig. Lidt samme proces sig har været igennem. Magter dog ikke at lave mine rips om:).

Men eller ja ATV for convenience og mængden af apps.

Nvidia shield udnytter hd lydformaterne, som Kenneth kan jeg kun på få lydspor ane forskel på dts hd og dts i et 5.1 system.

Men prisen imellem atv4 og atv4k gør at du da bare skal tage 4k, det blir dit næste tv uanset. ITunes lancerer fra release et fornuftigt 4k/hdr katalog og det vokser da kun:)

Redigeret af Bromberg5 - 21-September-2017 kl. 09:02
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Ejer du 4K film? Fordi hvis du ikke selv ejer nogle og ikke regner med at købe nogle så ville jeg, hvis jeg var dig, hoppe over ATV4K og købe ATV4 i stedet. De kan det samme.

Ang DTS MA og andre lydformater så syntes jeg igen du bør overveje hvilket setup du har. Jeg havde engang alle mine Bluray film til at ligge på min NAS ukomprimeret med DTS MA lydspor og det hele.
Men det gik bare op for mig. JEg kan vitterlig ikke høre forskellen. Så nu er alle mine film konvateret til DTS og alle film er komprimeret og lagt i MP4 format. Det fylder ca 1/3 af hvad det fyldte før og ALLE mine enheder kan afspille ALLE mine film uden problemer via PLEX som ikke transcoder noget som helst. 

Hvis kvaliteten er vigtigere end apps ville jeg vælge Shield. Men hvis udvalget af apps og bekvemmelig hed er mest vigtig ville jeg vælge ATV. Men som sagt ikke 4K. 

Just my 2cent
Men med film med 7.1 så er det uhensigt mæsig at lægge filmene i dts, der kun har 5.1, hvis man har min. 7.1 setup
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Men med film med 7.1 så er det uhensigt mæsig at lægge filmene i dts, der kun har 5.1, hvis man har min. 7.1 setup

Helt enig. 
Også derfor jeg skriver at man bør overveje hvilket setup man har. Smile
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 15:50
-slettet-

Redigeret af katbird - 21-September-2017 kl. 16:07
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Min Atv4 afspiller mine ukomprimerede Bd-rips fra Nas perfekt med Original HD lyd via appen Infuse. Her sættes Apple tv til Auto (eller 1080p 60Hz)


Det kan jo aldrig være perfekt, når den ikke kan afspille 24 fps korrekt!


Det er ihvertfald fint for mig i det jeg ikke oplever nogen form for judder eller andet i afspilningen.
Gætter på at ‘Film mode’ på mit Sony tv laver noget som gør afspilningen flydende. Jeg er i hvertfald godt tilfreds.
Når jeg afspiller dvd rips sætter jeg Apple tv til 1080p 50Hz for at undgå judder.

Ja, dit TV laver sikkert noget 3:2 pulldown. Men det er altså langt fra perfekt.



Hvis det gøres korrekt, er der vel ikke noget problem?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu