recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - K: gamer pc til børn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

K: gamer pc til børn

 Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 16:47
Jeg har selv en HP8100 SFF. Den bruger min søn på 11. Han spiller CS:GO, CS, Minecraft.
Jeg fandt 16GB ram meget billigt, og så fik den det største grafikkort der var godkendt til den (low profile som ikke trækker så meget strøm - er oplyst på HP's hjemmeside), og en SSD
Til top
peterhansen1982 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2010
Status: Offline
Point: 688
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peterhansen1982 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 17:08
Sendt pm med adresse
Til top
peterhansen1982 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2010
Status: Offline
Point: 688
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peterhansen1982 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 17:13
Det er forresten alm medi kabinet så ikke presset af grafik kort højde ved udvidelse
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 21:51
Nogen der ved hvilke ram eller andet der kunne være i teresant med peterhansens maskine. Er det bestemte ram osv.   Og igen mega mega mange tak
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
sphinx Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juli-2011
Status: Offline
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sphinx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 22:49
hvis det er denne - så er det ddr3:
https://www.cnet.com/products/hp-compaq-8200-elite-core-i5-2400-3-1-ghz-monitor-none-series/specs/

I denne tråd er der vist 2 sæt ram der burde kunne passe - 4x4gb eller 2x8gb:
http://hwt.dk/Marked/376842/Saelges/Landhandel---X360---PS3---Konsoller---HW---Drone

8gb burde dog også være nok til deres brug - og sæt med 2x4gb eller 4x2gb er der ofte til salg brugt:
https://www.hardwareonline.dk/koebsalg.aspx?tid=883212&fid=47
Disse kunne måske sendes for 200pp......


Redigeret af sphinx - 21-September-2017 kl. 22:54
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2017 kl. 00:55
Tak jeg må byde på det :)

Er ssd det nye indenfor harddiske ?

LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2017 kl. 06:06
Nej, det er ikke det nye, men det "hurtige" og nu nede i en pris der er spiselig.

En historie:
Fik ny og større SSD i min bærbare, fordi jeg havde for lidt plads.
Den brugte SSD smed jeg i knægtens 4 år gamle computer, der var født med Win8 og senere opdateret til win 10. Inden opgraderingen klagede han over hastighed ved eksempelvis CS eller Minecraft.
Efeter montering af SSD er den blevet "lynhurtig" til næsten alt, opstart, nedlukning, opstart af programmer osv.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
sphinx Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juli-2011
Status: Offline
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sphinx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2017 kl. 08:12
Vil anbefale en SSD på min 250gb - men hvis det skal være på et lidt tight budget, så er dette et billigt sted at starte for en ny disk:

Så er der mere at kaster efter et GFX ;o)


Og kan supplere med en tilsvarende historie:
Min søster havde fået anbefalet (af IT-manden på hendes arbejde) at hun skulle købe en bestemt Lenovo-bærbar.
Faktisk en fin maskine, men af en eller anden grund leveret med en "gammeldags" disk.
Den var meget, meget langsom og ulideligt at holde opdateret!
Jeg smed en ny EVO 850 SSD i, og nu fungerer maskinen endelig som en ny pc skal!!




Redigeret af sphinx - 22-September-2017 kl. 08:16
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2017 kl. 08:28

Hej Forzajuve.

Jeg syntes at noget af det første du skal gøre er at finde ud af, hviklet er det kraftigste Grafikkort den kan kan trække er.

Der skal du vide at er er forskel på hvordan Mærkevare og No name PC'er er bygget op.
Mærke vare incl HP har tit andre print størelser,skrue huller og kabler end NO Name PC'er.

Så noget af det første du bør gøre når du har fået den hentet, er at åbne den og se hvor stor strømforsyning der er i den. Hvor mange Watt den er på?
Og om der er et ledigt stik med 2x3 ben til et grafikkort?

Men heldigvis bruger de nyeste grafikkort mindre strøm. Så når du skriver hvor stor strømforsyning der er i den, regner jeg ikke med at det bliver noget problem at finde et godt Grafikkort.

Jeg syntes at det skal være et nVidea fra den sidste generation, den der hedder noget med GTX 10xx.

Hilsen Carsten. 



Redigeret af csell - 22-September-2017 kl. 08:29
Til top
peterhansen1982 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2010
Status: Offline
Point: 688
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peterhansen1982 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2017 kl. 10:03
Som der siges så ville jeg gå efter at opgradere den til 16GB ram ved 4x4GB moduler og ja det er DDR3 ram. Officielle data siger 16GB max men har læst andre steder at nogen har fået den op på 32Gb ved at bruge specifik ram model. Derudover så skal du ha et PCI-E grafikkort der er jeg ikke istand til at anbefale da min ældste kun lige er blevet 5 og ingen interesse har i at spille. Er der penge ville en SSD gøre underværker installer windows herpå og evt de tungeste spil så vil de være godt kørende Der er forresten w7 PRO licens påklistret som kan opgraderes gratis til windows 10
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2017 kl. 15:00
Tusind tak for al info hvad skal man bude for 4x4 ram eller 2x 8 ?
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2017 kl. 17:40
Hej.

Du kan også lade de nuværende 2x2 GB sidde.
Og så købe 2x4 GB. Det vil give totalt 12 GB, for kun den halve pris.

Hilsen Carsten.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu