recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - K: gamer pc til børn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

K: gamer pc til børn

 Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2017 kl. 21:27
Tusind tak for info.    Er mega Noob. Er det nemt at smække nye ram harddisk og grafikkort i....

Glæder mig så meget til at hente den i morgen.    Og så skal der lige kigges efter en skærm.....

nvidia gtx 770 - var det hvad skærmkortet helst skulle hedde ?
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2017 kl. 21:33
https://www.dba.dk/micron-16gb-ddr3-sdram/id-1036526040/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios_share_listing

Er det sådanne ram der ville kunne du

Han siger at han ikke kan se det udfra bundkort oplysningerne :(

Hvordan finder man ud af det

Tænker en sådan skærm https://www.dba.dk/samsung-syncmaster-p2770hd/id-1037560424/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios_share_listing

Vil den kunne du hvis man kunne få den lidt ned i pris

Eller den her til 200 https://www.dba.dk/samsung-syncmaster-p2770hd/id-1037560424/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios_share_listing

Redigeret af forzajuve - 22-September-2017 kl. 22:07
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2017 kl. 23:33
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

nvidia gtx 770 - var det hvad skærmkortet helst skulle hedde ?

Hej.

Et GTX 770 er totalt ubrugeligt i en HP Elite 8200
Det er gammelt og bruger derfor uhyggeligt meget strøm og er efter dagens standard ikke særligt hurtigt:


Selve grafikkortet bruger hele 230 Watt. Meget mere end end HP Elite 8200 kan levere til grafikkortet.

Foreslår at du henter den og som noget af det første tager siden af og fortæller os hvad der står på siden af strømforsyningen i Watt. Men det kan aldrig komme op i nærheden af de 600 Watt totalt som en PC med et GTX 770 skal bruge.

Hilsen Carsten.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2017 kl. 23:38
Helt ok.    Forstår et par procent af hvad du forklarer mig :)

Griner nej det giver mening.   Jeg skriver når jeg har hentet den :)

Var bare ivrig på dba
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2017 kl. 10:02


Hej.

HP Elite 8200 findes i en håndfuld forskellige udgaver.

Jeg er bange for at nogle af dem bruger DDR3 ram til Desktops og mindst en af dem bruger DDR3 ram beregnet for Bærbare.

Så derfor at det vigtigt at finde ud af hvilken HP Elite 8200 du har fået?

Hvis HP mærkaten stadig sidder på maskinen, ved jeg ikke om du kunne tage et Foto og uploade evt sammen med PC'ens højde, bredde op dybde.
For så vil jeg på HP hjemmeside kunne se hvilken udgave af HP Elite 8200 du har.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 23-September-2017 kl. 10:02
Til top
peterhansen1982 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2010
Status: Offline
Point: 688
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peterhansen1982 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2017 kl. 12:37
Som tidligere skrevet er det alm midi tower og dermed cmt udgaven så der er ingen problemer med ram ganske alm ddr3 moduler. Plads til grafikkort i fuld højde / længde dog evt anden psu alt efter model. Så skulle andre ligge inde med ting i gemmeren kan jeg da tilråde at donere som jeg skidtet bliver jo ikke mere værd ;) god gerning kommer tit igen
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2017 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Tusind tak for info.    Er mega Noob. Er det nemt at smække nye ram harddisk og grafikkort i....

Glæder mig så meget til at hente den i morgen.    Og så skal der lige kigges efter en skærm.....

nvidia gtx 770 - var det hvad skærmkortet helst skulle hedde ?

Hvis du får samlet tingene sammen, skal jeg med glæde montere det for dig hvis du vil køre forbi østerbro.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2017 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af peterhansen1982 peterhansen1982 skrev:

og dermed cmt udgaven

Hej.

Men så kan jeg oplyse hvad der står i CMT manualen:

You must disconnect the power cord and wait approximately 30 seconds for the power
to drain before adding or removing memory modules.

4-GB, PC3-10600

● industry-standard 240-pin
● unbuffered non-ECC PC3-8500 DDR3-1066 MHz-compliant or PC3-10600 DDR3-1333 MHzcompliant
● 1.5 volt DDR3-SDRAM DIMMs

Jeg syntes personligt, at man lige så godt kan lade de 2x2 GB blive siddende.
Og så kun købe 2x4 GB og sætte i. Så vil man få totalt 12 GB Ram.

Hilsen Carsten.

Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2017 kl. 13:40
Jonas r - det vil jeg meget gerne. Under alle omstændigheder køber jeg 2x4 GB ram og nok også en billig ssd
Og en skærm / grafikkort har jeg ikke styr på
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2017 kl. 13:45
Jeg har muligvis en 19" Samsung skærm der kan vise 1280x1024 som du såmænd godt må få hvis det kan bruges?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2017 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

 grafikkort har jeg ikke styr på


Hej.

Der er blevet spurgt om det er nemt at sætte et Grafikkort i en HP Elite 8200. Svaret er, at det nok kommer an på.

Men først vil jeg anbefale at man opdaterer BIOS'en til den sidste. Det gøres med Business Desktops BIOS Utilities 5.03 Rev.B 0.4 MB Jun 5, 2014. som kan hentes her som FreeDOS:


Og alt efter hvor stor strømforsyning der i øjeblikket sidder i den, ser jeg 4 muligheder for at komme videre. Og ja, de har forskellig sværhedsgrad.

1, Man kan finde et brugt Grafikkort som er lig et af dem som HP opringeligt solgte en HP Elite 8200 med?

nVidia GF405, DVI/VGA PCIe x16 graphics card, 512 MB 
ATI Radeon HD6350 PCIe x16 graphics card, 512 MB 
ATI Radeon HD6450 PCIe x16 graphics card, 512 MB 
ATI Radeon HD6570 PCIe x16 graphics card, 1 GB

Radeon HD6570 er på et senere tidspunkt kommet i udgaver med 2GB vRam.
Er der nogen der kan oplyse om, hvad man kan forvente at kunne spile af spil på sådan et?

2 Købe at nyt GTX 10xx grafikkort. GTX 10xx serien er nogle af de grafikkort der bruger mindst strøm for en given ydelse. Men en hel del af dem virker ikke på et gammelt HP motherboard med en gammel ( Legacy ) bios. De fleste kræver en nyere UEFI Bios. Er der nogle der kender et GTX 1050 Ti der vil virke?
Eller har en speciel BIOS der, vil få det til at fungere.


Men hvad er status?

3. Man kan fjerene den HP strømforsyning der sidder i. Den er dog bygget sammen med den ene ventilator. Og købe en ny ATX strømforsyning der kan være der størelses mæssigt og har de nødvendige Watt.
Men monteringshullerne vil ikke passe, så trådstarter eller hans hjælper skal kunne lave 4 nye monteringshuller i bagsiden af kabinetet?

Denne løsning vil dog kræve et speciel mellemkabel fra den nye ATX strømforsyning og til HP's motherboard.
Men de skulle være til at finde på eBay. Her er et YouTube link der viser problemerne og løsningen:
HP 8200 Elite Tower Computer - Power Supply Mod and Upgrade


4. Allere nu at flytte alting over i et No Name kabinet. De kan fås nye fra 200 kr og op.
Men hvad siger trådstarter eller hans hjælper til at skulle flytte HP motherboardet, er det en opgave de vil påtage sig?
Og der skal stadig købes det speciele mellemkabel fra den nye ATX strømforsyning og til HP's motherboard fra eBay.
Eller skal man også ud og købe at nyt motherboard med en UEFI Bios?

Til både løsning 2 og 3 skal der købes en ny ATX strømforsyning  og et nyt GTX Grafikkort. Her vil jeg forslå et GTX 10xx hvis bios problemet i punkt 2 bliver løst. Ellers er der måske en der har et grafikkort man kan låne og teste med.

Jeg håber at dette lange indlæg vil få nogle til at vudere, hvad der kan blive den bedste løsning?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 23-September-2017 kl. 14:42
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2017 kl. 14:39
Kan godt klare det hele og kan såmænd også lodde hvis det er omend det er nemmere med et færdigt kabel.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu