recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - K: gamer pc til børn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

K: gamer pc til børn

 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
Forfatter
Besked
peterhansen1982 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2010
Status: Offline
Point: 688
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peterhansen1982 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2017 kl. 22:47
Til det gfx skal du bruge ny psu men billigt nok
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2017 kl. 23:39
Og hvilken gpu kunne det være ??

Damn jeg er noob
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

  Damn jeg er noob 

Hej.

Så må vi hellere prøve at give dig en hurtig introduktion til Grafikkort.

Inde i et grafikkort sidder der en IC ( Integeret kreds ). Og inde i den er der en die som fremstilles med en grafisk process. Med den løbende udvikling bliver den grafiske process finere og finere og die bliver mindre og mindre. Og mindre die bruger mindre strøm for en given grafisk ydelse. GTX 7xx bruger meget strøm, GTX 9xx bruger mellem strøm og GTX 10xx bruger mindst strøm. Når nVidea begynder at bruge en mindre die gør de samtidigt Grafikkortet kraftigere. F.eks er et GTX 770 svagere end et GTX 970, som igen er svagere end GTX 1070.

Men i din situation syntes at man skal se indkøb at grafikkort og en strømforsyning som et hele. For hvis du køber et billigt grafikkort fra en tidlig generation skal du bruge en dyrere strømforsyning. Og hvis du køber et et af de nyeste grafikkort kan du nøjes med en billigere strømforsyning.

Så indkøb af Grafikkort og Strømforsyning hænger sammen. Hvad skal være billigt og hvad skal være dyrt.

Når jeg læser annoncen i dit link, tænker jeg at grunden til salg er, at sælger har købt et for lille grafikkort. Han levede med det i 1,5 år. Og vil nu have noget større.
Hvor lang tid går der mon, før dine børn kommer i den samme sitiation. Hvis du tror, at det måske vil ske om 2 år. Vil det måske være billigere, at købe et mellem grafikkort nu. End at købe et billigt nu og så et andet igen om to år. Men det er svært at spå om fremtiden.

Hilsen Carsten.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 10:26
Er et nyt grafikkort overhovedet nødvendigt?

Hvad spil er det ungerne vil spille?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 10:32
Eller bare finde et 2gb HD 6570, som der blev foreslået tidligere.

Tænker det nok kan trække CS og Minecraft.

Redigeret af Jonas_R - 24-September-2017 kl. 10:34
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 11:16
Ok - så med fare for at lyde som et fæ. En gpu er strømforsyning ?

Jeg kigger videre - og tak for alle inputs
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 11:34
Google er din ven, første hit på Google (her hos mig) er dette
https://da.m.wikipedia.org/wiki/Graphics_Processing_Unit

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 11:36

Hej.

Nej, gpu ( Graphic Procenssing Unit ) er den forkortelse mange danskere bruger for Graffikkort.

En strømforsyning er den enhed der laver 220 Volt om til alle de forskellige spændinger der bruges af de andre enheder i PC'en.

Her er et link med billed af en ATX Strømforsyning:


Hilsen Carsten




Redigeret af csell - 24-September-2017 kl. 11:57
Til top
mbjerregaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-August-2010
Status: Offline
Point: 222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2017 kl. 19:34
Jeg har en du kan købe hvis det er. Mener godt den kan trække de spil. Den kan du få for 1000kr hvis det har interesse. Du kan skrive PB hvis det er noget der måske har interesse, så kan du lige få flere specifikationer.

Redigeret af mbjerregaard - 25-September-2017 kl. 19:35
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 08:58
https://www.dba.dk/gtx760ti-msi-2gb-gb-ram/id-1037495820/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios_share_listinghttps://www.dba.dk/gtx760ti-msi-2gb-gb-ram/id-1037495820/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios_share_listing

Er det her noget værd
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 08:59
Gpu
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 09:13

Hej.

Ifølge dette link bruger det uforholdmæssigt meget strøm. Så det vil kræve en stor strømforsyning:


Maximum Graphics Card Power (W) 170
Minimum System Power Requirement (W) 500
Supp lementary Power Connectors Two 6-pin

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 26-September-2017 kl. 09:13
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu