recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - K: gamer pc til børn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

K: gamer pc til børn

 Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: K: gamer pc til børn
    Sendt: 19-September-2017 kl. 19:27
Hejsa

Det er nok 15-20 år siden at jeg har købt computer, og nu beder børnene så om en ny pc som de ønsker sig i gave...

Den skal kunne køre counterstrike og minecraft.   Pengene er uendeligt små - så den skal være brugt. Jeg aner intet om hvad jeg skal kigge efter.   Men er det dba der er vejen frem...

Den må ikke koste mere end 3.500 så det er nok ikke realistisk - og må gerne være en stationær...
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
joensson Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joensson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2017 kl. 21:42
Jeg ville kigge efter en maskine fra forrige Intel generation, og ligeledes med et grafikkort der er 2-3 generationer gammel. Det kan fint køre minecraft og counterstrike.

Så mit råd vil være at kigge efter en Intel I5 3570 processor (eller endnu bedre i5 45** eller i7 47**) og så et nvidia gtx 770 eller bedre kort (>=960) og minimum 8GB RAM. 

Sådan en maskine kan man godt finde på dba til omkring 3kkr. 
Jeg ville vælge en med et standard kabinet - f.eks. midi-tower da de er lettest at putte nye sager i hvis behovet melder sig senere.

Vær iøvrigt forberedt på at de ældre grafikkort brugte ret meget strøm, og derfor også har blæsere der larmer noget mere end de nye modeller. Så hvis støj er et issue, ville jeg prioritere 9xx, eller 10xx serien, men så begynder priserne også at stige :).

En maskine i stil med disse eksempler burde fint kunne klare de spil du nævner, og lidt til (har ikke noget med nogen af annoncerne at gøre, det er blot eksempler på 'dagspriser' fra dba på maskiner der opfylder dit behov): 

eller




Redigeret af joensson - 19-September-2017 kl. 22:02
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 10:31
tak tak . det er lige præcis sådan noget jeg leder efter.. gerne på sjælland.. den ene annonce er væk og den anden er i hjørring... tusind tak for hjælpen 

hvis du falder over mere må du gerne linke
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 10:34
Jeg har en computer til at stå som jeg overvejer at sælge pga opgradering. Den står på Amager, send evt PM, så skal jeg nok sende detaljer retur
Til top
joensson Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joensson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 11:16
Du kan evt. prøve at bruge denne søgning.

De gode tilbud ryger relativ hurtigt derinde, så det er med at holde lidt øje :)

AMDs cpu'er er sikkert også fine, men dem har jeg ikke erfaringer med.


Redigeret af joensson - 20-September-2017 kl. 11:17
Til top
sphinx Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juli-2011
Status: Offline
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sphinx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 11:33
Ville nok prøve at kigge på Hardwareonline, Tweak og HWT.dk i stedet.
Der kan du ofte handle til billigere penge (eller få mere for det samme beløb) end på dba.
Typisk sælges stationære dog excl. skærm....

Et par muligheder kunne være:
(ville have gavn af en SSD - men kan nok købes for under 3000,-)



Til top
sphinx Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juli-2011
Status: Offline
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sphinx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 12:03
Der var lige en ekstra:

Bare lige for en god ordens skyld - jeg har ikke noget at gøre med de forskellige sælgere.... Smile
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 13:32
Tusind tak for alle tilbudene. Har også modtaget en pm fra jacobskaarup håber det er ok at jeg poster den herinde. Vil helst købe herindefra nemlig
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 15:41
Hej.

Jeg syntes ikke, at du skriver om børnene allerede har en anden PC, der kan opgraderes?
Eller om de måske allerede har en skærm?

For hvis du selv kan sætte et motherboard i et kabinet sammen med de andre dele, kan du selv samle en ny PC for ca 4000 kr uden skærm, mus og tastatur.
Den pris dækker over en af de nye quad core Intel CPU, 8 GB ram og et GTX 1050 Ti.
Det kræver dog, at du venter på en af de nye Intel 8th gernation CPU'er, som forventes introduceret 5. oktober.  

Hilsen Carsten.

Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 15:45
De har en oldnordisk bærbar
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 15:59

Hej.

Ja så holder budgettet nok ikke, hvis du ikke kan klunse en brugt skærm og tastatur?

Hilsen Carsten.


Til top
peterhansen1982 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2010
Status: Offline
Point: 688
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peterhansen1982 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 16:00
hvis du er i Søborg for tid til anden har jeg en HP Elite 8200 du kan afgtage ganske gratis til børnene.

Der er i5-2400, 4GB ram, 2TB HDD. Så har du lidt moneter til ram, GFX og evt SSD disk. Hvis den altså er kraftig nok til dem?


Redigeret af peterhansen1982 - 21-September-2017 kl. 17:15
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu