recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IP kamera til Skype
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IP kamera til Skype

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kukstern Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-September-2009
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kukstern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: IP kamera til Skype
    Sendt: 20-September-2017 kl. 09:20
Hej,
Jeg har et lille projekt med at finde en løsning ifm. mødeafholdelse over Skype. Da der i den ene ende sidder flere personer kan kameraet i den bærbare ikke bruges, og et ekstern USB kamera er heller ikke løsningen. Vi vil helst slippe for at have et langt USB kabel liggnede, hvor der nok også skal være noget repeater på pga. afstanden.
Løsningen må gerne være et fast-monteret IP kamera, som så skal kunne bruges i Skype.
 
Overvejede også at den eksterne person skulle have adgang til IP-url'en under mødet, og så lyden bare kørte igennem Skype. Personen skal dog ikke have adgang hele tiden, så der er også lidt udfordringer der.
 
Findes der en løsning på dette?
 

/Kennet
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 09:55
IP NEJ - du skal jo have lyden med (der er ikke lyd i overvågningskameraer!). - der findes masser af skype certificerede "konferencekameraer" http://www.logitech.com/da-dk/conference-cam er blandt andet nogle af dem. Afhængig af hvordan jeres lokale ser ud så er connect et ganske fint bud (og tjek din lokale pusher for prser. lad være med at kigge på logitechs egne priser) DE laver faktisk nogle ganske fremragende løsninger til den slags. Fælles for dem alle er at det kræver en computer som kameraet skal kobles til. Hvis det IKKE skal være med computer, så skal du over i dedikerede konference løsninger. Som fx Polycom. Det koster en del og er IKKE noget du bare lige selv fikser på en time eller to! Det er ikke kun lige at købe et kamera og så tro den er færdig.

Men der er en hel industri der laver løsninger til fjernmøder. OG nogle forhandlere lever faktisk af at lave ordentlige løsninger. Måske du skulle kontakte en forhandler i stedet for at bruge et forum for private?
Til top
kukstern Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-September-2009
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kukstern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 10:13

Nu skal denne løsning ikke være den store forkromede - derfor bruger jeg dette forum. Som jeg skrev så vil vi bare køre lyden gennem Skype med en USB højtaler, og så skal personen bare kunne se hvem der er med til mødet, og her her snakker vi 1 person i den ene ende og 4-5 i den anden, hvor kameraet skal være. Det bliver måske 1 gang om måneden med den samme person, men vil gerne have en permanent løsning med et monteret kamera, og derfor skal det ikke være USB.

Er selv i gang med at teste Polycom Trio 8800 på jobbet, hvor der bliver brugt et Logitech kamera, og ja det er ret lækkert, men langt over det jeg skal bruge i denne her sag. Har tidligere arbejdet med Lifesize, og igen det er slet ikke den vej jeg skal.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 11:44
Vi har et mødelokale med et 65" TV, hvor jeg har monteret et Logitech C910 webcam under den nederste kant på TV'et.
Sidder bare med dobbeltklæbende tape.

Der er så et langt USB kabel op på bordet, så det kan forbindes med den bærbare.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
kukstern Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-September-2009
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kukstern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 12:40
Her kommer det til at køre på en projektor, men igen - vil rigtig gerne slippe for det USB kabel, hvis det var muligt.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu